Actors Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists (SAG-AFTRA) ogłosiła niedawno „tymczasową umowę” dotyczącą interaktywnej umowy medialnej, potencjalnie oznaczając koniec roku strajku w branży gier wideo. Ten kluczowy rozwój jest wynikiem negocjacji mających na celu ochronę głosów w obliczu rosnącego wprowadzenia IA w grach wideo. Podczas gdy cały sektor niecierpliwie czeka na oficjalne potwierdzenie, problemy są wyższe niż kiedykolwiek.
Kontekst strajku
Strajk SAG-Aftra w zabawnym przemysłu wideo został uruchomiony w lipcu 2024 r. Po dyskusjach między związkiem a głównymi firmami, takimi jak Activision, Electronic Arts i Epic Games, nie udało się ustalenia związane ze sztuczną inteligencją. Ponad 98% członków głosowało na strajk, co spowodowało widoczny wpływ na gry rozwojowe. Tytuły symboliczne takie jak Destiny 2 I World of Warcraft zostali dotknięci, pozostawiając postacie, które nie podwoiły się w scenach, w których zwykle powinny mówić.
Konsekwencje tego ruchu społecznego nie ograniczały się tylko do braku głosu w niektórych grach. Napięcia wzrosły, gdy Games Riot został oskarżony o anulowanie projektów w odpowiedzi na strajk, co skłoniło SAG-AFTRA do podjęcia środków przeciwko nim, w szczególności poprzez przyznanie się do nieuczciwych praktyk pracy.
Szczegóły umowy tymczasowej
SAG-Aftra oświadczyła teraz, że osiągnęła umowę tymczasową, ale podlega egzaminowi i zatwierdzeniu swojej Rady Krajowej. Chociaż strajk powinien zostać wkrótce zawieszony, członkowie pozostaną w strajku do czasu zatwierdzenia porozumienia. Duncan Crabtree-Ireland, dyrektor wykonawczy SAG-AFTRA, wyraził wdzięczność aktorom głosów za ich poświęcenie, twierdząc, że niniejsza Umowa instaluje „gwarancje niezbędne do ochrony dochodów tłumaczy w erze AI”.
Problemy technologiczne AI
Jednym z głównych aspektów tej negocjacji było wdrożenie przepisów dotyczących korzystania z AI. SAG-Aftra złożyła skargę przeciwko Epic Games po tym, jak firma pozwoliła na użycie postaci Dartha Vadera podwoionego przez AI Fortnite. Skarga wskazuje, że wprowadzono zmiany bez uprzedniej negocjowania z Unii, podkreślając napięcia dotyczące wykorzystania technologii w środowisku.
Aktorzy głosowi, podobnie jak Ashly Burch, wyrazili swoje obawy dotyczące zarządzania, które zajmuje przemysł. Burch emocjonalnie wspomniał o swoich obawach związanych z utratą autentyczności w artystycznym występie, oświadczając, że kluczowe jest uzyskanie zgody artystów przed utworzeniem ich wersji pomocy.
Wpływ i perspektywy
Podczas gdy przyszłość branży gier wideo jest niepewna w obliczu ewolucji technologicznej, ta tymczasowa umowa może otworzyć drogę do lepszej ochrony artystów. Głosy graczy gier wideo są niezbędne do utrzymania interakcji i emocji w opowiadaniach gier wideo. Obecne negocjacje niezaprzeczalnie poprowadzą sposób zintegrowania AI z tą dynamiką, kształtując w ten sposób krajobraz branżowy na nadchodzące lata.
Oczekująca oficjalna ratyfikacja, podmioty i firmy muszą nawigować z ostrożnością i odpowiedzialnością, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość, która szanuje zarówno innowacje technologiczne, jak i prace artystyczne.
Odczyty: 0