Rodzice BC składają pozew zbiorowy przeciwko Epic Games, twórcy Fortnite


Rodzic z Vancouver wszczął proponowany pozew zbiorowy przeciwko twórcom Fortnitemówiąc, że popularna gra wideo ma być „tak uzależniająca, jak to tylko możliwe” dla dzieci.

W pozwie złożonym w Sądzie Najwyższym Kolumbii Brytyjskiej w piątek powódka – zidentyfikowana jedynie przez inicjały „AB” – mówi, że jej syn ściągnął Fortnite w 2018 roku i „rozwinął niekorzystne uzależnienie od gry”.

Grę, z 400 milionami graczy na całym świecie, można pobrać i grać za darmo, ale sprzedaje takie rzeczy, jak kostiumy postaci i ruchy taneczne za pieniądze.

W oświadczeniu czytamy, że gra zawiera kilka celowych wyborów projektowych, takich jak oferowanie nagród za ukończenie wyzwań i dokonywanie częstych aktualizacji, co zachęca graczy do wielokrotnego powrotu.

To mówi Fortnite twórca Epic Games wzbogaca się, udostępniając zawartość i opcje dostosowywania, które można kupić za walutę w grze, którą kupuje się za prawdziwe pieniądze.

Pozew zbiorowy nadal wymagałby zatwierdzenia przez sąd, a żaden z zarzutów nie został udowodniony w sądzie.

Powód domaga się odszkodowania, zarzucając, że gra narusza BC Business Practices and Consumer Protection Act oraz za „bezpodstawne wzbogacenie” i koszty leczenia urazów psychicznych lub fizycznych, między innymi roszczeniami.

Epic Games twierdzi, że będzie walczyć z zarzutami

W oświadczeniu wysłanym e-mailem do CBC News, dyrektor ds. komunikacji Epic Games, Natalie Muñoz, twierdzi, że roszczenia powoda nie odzwierciedlają sposobu działania Fortnite i ignorują wszystkie środki, które rodzice mogą podjąć, aby kontrolować wrażenia swoich dzieci z gier.

Mówi, że jednym z tych środków są „konta kabinowe”, co oznacza, że ​​dzieci poniżej 13 roku życia będą musiały podać adres e-mail swoich rodziców, aby uzyskać dostęp do niektórych funkcji gry.

„Będziemy walczyć z tymi podżegającymi zarzutami” – powiedział Muñoz w pisemnym oświadczeniu.

Pozew obejmie wszystkie osoby, których dotyczy Fortnite w Kanadzie oprócz Quebecu, gdzie w lutym Epic Games przegrał próbę odwołania tam decyzja sądu o zezwoleniu na podobny pozew zbiorowy.

Carmi Levy, niezależny analityk technologiczny z siedzibą w Londynie, twierdzi, że pozew BC jest znaczący, ponieważ może ustanowić precedens prawny dla innych jurysdykcji prawa zwyczajowego w Kanadzie i poza nią.

„To, co dzieje się tutaj z tym ostatnim zgłoszeniem, w rzeczywistości wpłynie na inne potencjalne przyszłe pozwy wytoczone nie tylko tej firmie produkującej gry, ale także innym firmom zajmującym się grami w Kanadzie i poza jakimkolwiek innym krajem, który przestrzega prawa zwyczajowego” – powiedział.

Firma zajmująca się grami ukarała grzywną w wysokości 520 milionów dolarów w Stanach Zjednoczonych

Firma Epic Games, z siedzibą w Cary w Północnej Karolinie, zgodziła się w grudniu zapłacić 520 milionów dolarów amerykańskich grzywien i rabatów za nakłonienie milionów graczy do dokonania niezamierzonych zakupów w grze, co było najwyższą karą, jaką kiedykolwiek otrzymała firma za naruszenie zasad Stanów Zjednoczonych. Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych (FTC).

Amerykański regulator powiedział, że firma zapłaci 275 milionów dolarów za naruszenie prawa znanego jako ustawa o ochronie prywatności dzieci w Internecie (COPPA), wdrażając sztuczki projektowe, aby skłonić dzieci do pobierania treści w grze, które kosztują prawdziwe pieniądze. Firma zapłaci również 245 milionów dolarów, aby zwrócić konsumentom wydatki na pobrane treści.

Oprócz grzywny za pobieranie treści, FTC twierdzi, że Epic Games naruszyło również COPPA, lekceważąc kwestie prywatności.

Domyślne ustawienia gry pozwalają użytkownikom na komunikację tekstową i głosową. Dzięki temu dzieci i nastolatki mogły być zastraszane, zastraszane, nękane i narażane na niebezpieczne i traumatyzujące psychicznie kwestie, takie jak samobójstwo podczas pobytu w szpitalu. Fortnitepowiedział FTC.

„Firma wymagała również od rodziców, którzy zażądali usunięcia danych osobowych ich dzieci, przeskakiwania przez nieuzasadnione przeszkody i czasami nie spełniali takich żądań” – powiedziała FTC.

Monitoruj swoje dzieci i ucz je samoregulacji: eksperci

Levy mówi jako ojciec małego dziecka, które się bawi Fortnitezaleciłby innym rodzicom zwracanie szczególnej uwagi na zachowania swoich dzieci w grach, aby chronić je przed zastraszaniem na platformach do gier.

„Nie zakładaj, że ponieważ jako rodzic nie jesteś ekspertem technicznym ani graczem wideo, nie możesz odgrywać ważnej roli ze swoim dzieckiem” – powiedział. „Upewnij się, że utrzymujesz ten otwarty dialog przez cały czas, aby wiedzieli, że mogą przyjść do ciebie, jeśli mają jakieś pytania lub problemy”.

Dyrektor Matthew Johnson z MediaSmarts, centrum non-profit zajmującego się umiejętnościami cyfrowymi i medialnymi z siedzibą w Ottawie, zaleca rodzicom dawanie swoim dzieciom kart podarunkowych lub kart kredytowych z niewielkim limitem przedpłaty, aby ograniczyć zakupy w grach.

Johnson prosi również rodziców, aby szkolili swoje dzieci, jak zarządzać czasem spędzonym przed ekranem i finansami osobistymi.

„Ważne jest, aby nauczyli się umiejętności samoregulacji, których potrzebują” – powiedział. „Kiedy nie podlegają już naszym zasadom, są w stanie zarządzać własnym czasem i wydatkami”.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=6419089e0d7c4d68b8a997079c80061a&url=https%3A%2F%2Fwww.cbc.ca%2Fnews%2Fcanada%2Fbritish-columbia%2Fbc-supreme-court-class-action-epic-games-fortnite-1.6784958&c=6712196003469165336&mkt=fr-fr