Rewelacja od NBN Co: australijskie przedmieścia zużywające najwięcej danych w grach Fortnite i Modern Warfare

Gry wideo napędzają wzrost zużycia danych w Australii

Nowe statystyki rzuciły światło na niektóre z największych trendów w zakresie danych w kraju, w tym na to, które przedmieścia Australijczycy pobierają najczęściej i co dokładnie robią.

W ciągu ostatniego miesiąca w niektórych regionach kraju, w których przetwarzano najwięcej danych, pojawiły się najnowsze premiery gier wideo i istotne aktualizacje popularnych tytułów.

Trzy największe przedmieścia, które zużywają najwięcej danych

Ostatni miesiąc upłynął pod znakiem rekordowego zużycia danych w kraju. NBN Co ujawniło 10 największych obszarów samorządu lokalnego (LGA) w kraju na podstawie ich wykorzystania Internetu, przy czym niezwykle popularne gry, takie jak Fortnite i Call of Duty, przyczyniły się do rekordowego ruchu na początku listopada.

W październiku przeciętny mieszkaniec miasta Playford w Australii Południowej wykorzystał 613 GB pobranych danych, co plasowało się na szczycie listy. Za nimi uplasowały się Logan w Queensland (601 GB) i Kwinana w Australii Zachodniej (596 GB), które zajęły czołową trójkę.

Więcej szczegółów na temat trendów danych

Robert Joyce, dyrektor ds. strategii klientów i innowacji w NBN, powiedział, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy trzykrotnie ustanawiano i pobijano nowe rekordy wykorzystania sieci.

Trendy danych NBN na rok 2023 pokazują, że niedziela jest najbardziej pracowitym dniem w korzystaniu z Internetu w Australii, ze średnim czasem szczytu między 21:00 a 22:00. Wakacje szkolne również okazują się okresem najbardziej obciążonego ruchu w sieci.

Wpływ gier wideo na zużycie danych

Fortnite, sieciowa strzelanka trzecioosobowa dla 100 graczy, przeszła poważną aktualizację 2 listopada, co doprowadziło do masowego napływu nowych i powracających graczy, gdy wydawcy Epic Games wskrzesili oryginalną mapę Fortnite z 2018 roku.

Jak wynika z nieoficjalnej strony internetowej Fortnite, zakład na nostalgię się opłacił – w weekend po aktualizacji zarejestrowano historyczny szczyt wynoszący 6,17 miliona graczy. GG.

Gdy gracze spieszyli się z powrotem do Fortnite, 3 listopada ukazała się nowa gra w potężnej serii strzelanek FPS o tematyce wojennej, Call of Duty.

Pomimo trudnej premiery Call of Duty: Modern Warfare 3 zyskało popularność wśród fanów serii, ponieważ pobrano gigabajty danych, aby pomieścić grę o notorycznie dużych rozmiarach plików.

Ogromne zapotrzebowanie na dane pobiło rekord ruchu w sieci NBN, osiągając szczyt 26,7 TB na sekundę 3 listopada. To odpowiednik ponad pół miliona jednoczesnych pobrań Fortnite przy 50 Mb/s lub ponad 1,1 miliona jednoczesnych strumieni wideo 4K.

Źródło: www.bing.com