Rekordowa liczba 2,45 miliona graczy w dniu premiery Lego Fortnite

Lego Fortnite: nowa gra survivalowa wydana przez Epic Games

Lego Fortnite, nowy spin-off fenomenu Fortnite zaprezentowany przez Epic Games 7 grudnia, cieszy się olśniewającym sukcesem. Według oficjalnego śledzenia graczy Epic Games, zarejestrowanego przez Fortnite.gg, w sobotę Lego Fortnite osiągnęło zdumiewającą liczbę 2,45 miliona graczy jednocześnie.

Aby umieścić tę liczbę w kontekście, jest ona znacznie wyższa niż najwyższa w historii jakakolwiek gra na Steamie z wyjątkiem PlayerUnknown’s Battlegrounds, w którą w styczniu 2018 r. grało ponad 3 miliony graczy jednocześnie. Jest ponad dwukrotnie więcej graczy niż obecnie najpopularniejsza gra na Steamie, Counter-Strike 2 miał o tej samej porze w sobotę.

Lego Fortnite jest obecnie dominującym trybem gry w Fortnite. Przyciąga około dwa razy więcej graczy niż główny tryb Battle Royale, a liczba ta jest porównywalna z trybami Battle Royale, Zero Build i rankingowymi łącznie.

Era multiwersum Fortnite

W zeszłym tygodniu firma Epic wypuściła w Fortnite dwie kolejne nowe gry: zręcznościową grę wyścigową Rocket Racing i grę rytmiczną Fortnite Festival. Nie są one tak popularne jak Lego Fortnite, chociaż maksymalna liczba graczy w nich sięga setek tysięcy i nadal będą przedmiotem zazdrości wszystkich gier na Steamie z wyjątkiem trzech lub czterech najlepszych.

Razem trzy nowe tryby – które zostały wprowadzone wraz z rozdziałem 5 Fortnite i po wydarzeniu Wielki Wybuch 2 grudnia – reprezentują nową erę dla Fortnite, który kontynuuje ewolucję od strzelanki Bardzo popularnego Battle Royale do wieloaspektowego, wieloświatowego stylu platforma do gier online.

W odróżnieniu od pospiesznej ewolucji Fortnite od sandboksowej gry survivalowej do strzelanki typu Battle Royale, wydaje się, że ostatnia faza rozwoju została starannie zaplanowana z wyprzedzeniem. Maksymalna liczba jednoczesnych graczy we wszystkich trybach i mapach Fortnite łącznie w sobotę wyniosła 7,6 miliona – przewyższając 6,2 miliona OG i znacznie przekraczając 1–3 miliony jednoczesnych graczy, które Fortnite przyciągał wcześniej w 2023 r., przed premierą OG. (Rekord wszechczasów Fortnite w wydarzeniu Astronomical w 2020 r. wynosi 12,3 miliona graczy, podczas gdy w Big Bang uczestniczyło jednocześnie 11,6 miliona osób). Dla porównania, w sobotę na całym Steamie grało jednocześnie nieco ponad 10,1 miliona graczy .

Wizja Fortnite jako centrum wieloświatowego

W przeciwieństwie do oryginalności Fortnite i pośpiechu od gry survivalowej w piaskownicy do strzelanki typu Battle Royale, planowanie tej ostatniej fazy wydawało się być starannie zaplanowane z wyprzedzeniem. W sobotę Donald Mustard, który we wrześniu opuścił stanowisko dyrektora kreatywnego Epic, opublikował szkicową wizję Fortnite jako centrum obejmującego spin-offy „PvP”, „wózek”, „muzyka” i „przetrwanie”. Szkic jest datowany na 13 grudnia 2017 r.

„To była OGROMNA i odważna wizja” – napisała Mustard. „Wiedzieliśmy, że zajmie to LATA i DUŻO pracy na wielu frontach. Przewidywaliśmy (nie możemy uwierzyć, jak blisko byliśmy) że zajmie to około 6 lat. Plan zmieniał się i ewoluował milion razy, ale dzisiaj grasz w PRAWDZIWĄ wizję marzenia o Fortnite. »

Wniosek

Czas pokaże, czy popularność Lego Fortnite utrzyma się, ale na razie wydaje się, że Epic osiągnął jeden z najbardziej niezwykłych powrotów w historii gier online.

Źródło: www.polygon.com