Fortnite OG cieszy się większą popularnością, niż mogło się spodziewać Epic Games. Najnowszy sezon Fortnite przenosi graczy w przeszłość, do złotych dni 2018 roku, przed pandemią, kiedy sensacja w trybie Battle Royale osiągnęła swój szczyt. Podobnie jak WoW Classic, sezon OG w Fortnite w rozdziale 1 zasadniczo wskrzesza grę taką, jaką była sześć lat temu, tak jakby gracze otwierali kapsułę czasu i zanurzali się w najlepszym roku Fortnite (w 2018 r. Fortnite wygenerował ponad 5 miliardów dolarów przychodów, czyli więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej).
Niesamowite statystyki ogłaszane przez Epic
Teraz Epic ogłosił niesamowite statystyki dotyczące swojego mega-sukcesu. Według najnowszych danych Fortnite OG Chapter 1 pomógł grze pobić rekordy zaangażowania. Wczoraj w Fortnite zagrało ponad 44,7 miliona graczy, co oznacza, że był to „największy dzień w historii Fortnite”. Gracze rozegrali także 102 miliony godzin akcji w trybie Battle Royale.
Aby spojrzeć na te liczby z odpowiedniej perspektywy, możemy je porównać z tradycyjnymi miesięcznymi danymi dotyczącymi aktywnych użytkowników. W 2022 roku sklep Epic Games Store miał 68 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) przez cały rok. Tak więc w ciągu jednego dnia Epic przechwycił około 65% wszystkich jednostek MAU firmy na rok 2022.
Fortnite kontra konkurencja
Choć Fortnite cieszy się ogromną popularnością, to Call of Duty może zdobyć koronę wśród codziennych aktywnych użytkowników. Według zeznań dyrektora generalnego Activision-Blizzard, Bobby’ego Koticka, złożonych podczas federalnego procesu FTC przeciwko Microsoft, Call of Duty ma około 70 milionów aktywnych użytkowników dziennie na wszystkich platformach.
Roblox, kolejna niezwykle popularna gra, ma około 66 milionów aktywnych użytkowników dziennie.
Należy zauważyć, że rekordowa liczba 44,7 milionów przerw w Fortnite nie równa się rzeczywistej liczbie aktywnych użytkowników dziennie (DAU), a porównania te są przybliżone, aby dać czytelnikom lepsze wyobrażenie o skali premiery Fortnite O.G.
Źródło: www.tweaktown.com