Unreal Engine 5.2 z natywną obsługą Apple Silicon – Aktualizacja od Epic Games

Epic Games wydaje aktualizację silnika Nierealny z natywną obsługą Apple Silicon

Firma Epic Games wydała duże aktualizacje dla swojego popularnego silnika gry Unreal Engine, która wprowadza natywną obsługę komputerów Apple Silicon Mac. To oznacza, że silnik gry został zoptymalizowany pod kątem najnowszej technologii układów scalonych firmy Cupertino. Dodatkowo firma wprowadziła nowy zestaw narzędzi do produkcji wirtualnej, w tym edytor ICVFX, który umożliwia dostosowywanie gradacji kolorów i oświetlenia za pomocą dotykowego interfejsu na iPadzie.

Dlaczego to ważne?

W 2020 roku Apple próbowało zawiesić konto programisty Epic Games z powodu toczącej się batalii prawnej między obiema firmami, co mogło wpłynąć na dostępność Unreal Engine dla systemu macOS. Jednak sędzia zabronił Apple tego robić, stwierdzając, że konflikt był związany z Fortnite. Nowa aktualizacja Unreal Engine 5.2 z natywną obsługą Apple Silicon jest ważna dla twórców gier, ponieważ zapewnia lepsze wrażenia użytkownika, lepszą wydajność i większą stabilność.

Co to jest Apple Silicon?

Apple Silicon to procesory firmy Apple, które zastępują starsze procesory oparte na architekturze Intel x86. Dzięki temu komputery Mac są teraz bardziej energooszczędne i wydajne. Natywna obsługa Apple Silicon w systemie macOS zapewnia silnikowi Unreal Engine dostęp do pełnego potencjału wydajności chipów Apple M1 i M2 bez konieczności Rosetta technologia, która tłumaczy Intel oprogramowanie do architektury ARM.

Źródło

Źródło: Benzinga.