Nowa metoda rekrutacji armii brytyjskiej inspirowana grami wideo
Słyszenie dziwnych odgłosów z sypialni nastolatków, które wydają się odtwarzać atmosferę prawdziwego ataku, jest częstym zjawiskiem w domach członków rodziny, w których przebywają nastolatki. W rzeczywistości wszystkie te niepokoje są spowodowane wirtualnymi wojnami, jakie toczą oni przeciwko armiom wroga złożonym z innych nastolatków mieszkających na tej samej ulicy, a może w czterech zakątkach świata. Oczywiście możliwe jest, że wróg będzie w dowolnym miejscu na planecie.
To sztuczne środowisko, zmniejszone przez firmę Roblox zajmującą się grami, znacznie przewyższyło branżę filmową i muzyczną, z której korzystały poprzednie pokolenia. Możemy zatem zrozumieć, dlaczego armia stara się przyciągnąć uwagę młodych ludzi poprzez filmy rekrutacyjne przypominające gry, w które grają młodzi ludzie.
Narzędzie rekrutacyjne armii brytyjskiej inspirowane grami wideo
Jednym z powodów, który mógłby zapoczątkować tworzenie futurystycznych i unikalnych filmów rekrutacyjnych, jest niewątpliwie pilna potrzeba przyciągnięcia uwagi pokolenia, które w przeciwnym razie nie byłoby zainteresowane karierą wojskową.
No więc! Z pewnością wydaje się, że armia amerykańska i jej sojusznicy zawiedli w polityce zagranicznej, prowadząc „niepotrzebne wojny”, które zamiast zapewnić większe bezpieczeństwo, zamiast zapewnić większe bezpieczeństwo, spowodowały powszechny chaos. Tej samej sytuacji doświadczyła młodzież amerykańska po zakończeniu wojny w Wietnamie.
Dla wielu młodych ludzi w Wielkiej Brytanii perspektywa powrotu do normalnego życia w wojsku i stawienia czoła pewnym problemom logistycznym nie jest wcale atrakcyjna. Dużo atrakcyjniejsze wydaje się bycie influencerem w mediach społecznościowych lub podążanie śladami Elona Muska.
Tymczasem dla tych, którzy chcą się zaangażować, dlaczego nie doświadczyć niebezpieczeństwa ze swojej sypialni w wirtualnym świecie Roblox?
Przyszłe pola bitew
Jest jeszcze jeden powód, dla którego futurystyczne gry wideo przyciągają uwagę młodszych pokoleń. Charakter wojny się zmienia. Pojawiają się nowe taktyki wojenne, w których „wojna informacyjna” jest centralnym elementem konfliktów XXI wieku. Obserwujemy to na Ukrainie i w Gazie, gdzie zarzuty i kontrargumenty są w centrum walk.
Podstawy – lub obszary – konfliktów i rywalizacji ewoluują. Z jakim rodzajem terenu lub dziedzin zmierzy się 18-latek w 2024 r. podczas swoich przyszłych misji? Istnieje obawa, że w przyszłych bitwach coraz częściej będą wykorzystywane technologie rodem z science fiction. Przyszli bojownicy mogą być kojarzeni ze sztucznymi inteligentnymi narzędziami i partnerami.
W nadchodzących dziesięcioleciach takie obszary jak przestrzeń kosmiczna będą zyskiwać coraz większe znaczenie. Państwa staną przed wyzwaniami etycznymi i strategicznymi, jakich nigdy wcześniej nie widziano. Społeczeństwa i siły zbrojne ryzykują, że zostaną oszukane w bogatych w informacje bitwach ery cyfrowej.
Jak gry wideo wpływają na wojnę
Wydaje się, że zainteresowanie państw i organizacji grami wideo wynika z chęci przyciągnięcia uwagi nowych pokoleń i przygotowania młodych ludzi na złożoność i niepewność przyszłych konfliktów. Zostało to szczegółowo zbadane w mojej książce Theorizing Future Confused: War to 2049.
Zatem ten film inspirowany Fortnite może ujawnić znacznie więcej niż tylko kampanię w mediach społecznościowych. Film przedstawia nowe umiejętności, których obecnie poszukują armie.
Żyjemy w czasach, w których młodzi ludzie coraz bardziej postrzegają wojnę jako grę wideo na podstawie klipów nakręconych telefonami lub kamerami GoPro w Gazie, Izraelu czy Ukrainie.
Czas pokaże, jak instynktowne i brutalne głosy ukazujące rzeczywistość wojny i przemocy ukształtują sposób postrzegania młodych ludzi w liberalnych demokracjach, rozważających karierę wojskową w świecie, który wydaje się bardziej niebezpieczny niż kiedykolwiek.
Źródło: theconversation.com