Nie uwierzysz, jak bardzo ciemniejszy był pierwotnie Fortnite


Wydany w 2017 roku Fortnite odniósł ogromny sukces, częściowo dzięki chęci i zdolności Epic Games do ciągłego dostosowywania się i utrzymywania świeżości gry.

Epic Games zawsze zapewniało fanom to, czego chcą w Fortnite, czy to poprzez włączenie najnowszych tanecznych trendów, promowanie znanych streamerów, czy wprowadzenie nowych skórek dowolnej postaci, która jest obecnie popularna.

Ale jak się okazuje, oryginalny pomysł na Fortnite jest nie do odróżnienia od wersji, którą mamy dzisiaj.

Dyrektor artystyczny Pete Ellis wyjaśnił w filmie zza kulis, że Fortnite zaczęło się jako bardziej mroczna gra survivalowa. Twórcy stwierdzili, że wczesne projekty były znacznie mroczniejsze i bardziej przerażające niż obecna wersja. Ellis porównał ogólny ton gry do ponurej serii Resident Evil. Niezupełnie optymistyczny, zalany słońcem, zalany neonami świat, który pokochali fani Fortnite.

Biorąc pod uwagę, że Epic Games właśnie zakończyło produkcję Gears of War 3, zrozumiałe jest, że twórcy skłanialiby się bardziej ku temu ponuremu projektowi. Ale podejście szybko się zmieniło z powodów, które nie miały nic wspólnego z preferencjami.

Członkowie zespołu programistów zdali sobie sprawę, że produkcja zostałaby przyspieszona, gdyby przeszli na estetykę kreskówkową i bardziej żywy, głupkowaty ton. Gdyby nie zdecydowali się na realistyczny wygląd, szybciej byłoby renderować animacje i projektować grę. Ellis powiedział, że ten jasny i dziecinny styl graficzny zaczął nabierać sensu, gdy mechanika gry nabrała kształtów.

Zajęło to trochę czasu, ale zespół produkcyjny był w stanie przekonać Epic Games do podążania tym nowym kierunkiem. Producent Roger Callum powiedział, że zajęło to trochę czasu, ponieważ „pokazywaliśmy ludziom nasze wewnętrzne dziecko”.

Pomimo zmiany kierunku artystycznego i ogólnego klimatu, Epic Games przez lata zachowało kilka drobnych elementów horroru w Fortnite. „Fortnite: Save the World” zawierał Husk Monsters, a „Fortnitemare” widział graczy walczących z zombie-esque Cube Monsters, aby towarzyszyć kilku innym lekko przerażającym wydarzeniom inspirowanym horrorem.

Oprócz zmian stylistycznych Fortnite pierwotnie miał być grą o przetrwaniu w trybie współpracy. Fortnite jest definiowany przez tryb „Battle Royale”, ale nigdy nie był to pierwotny plan. To też zostało zmienione w połowie rozwoju; „Battle Royal” stała się teraz centralną częścią gry wideo i powodem jej ogromnego sukcesu.

Ponieważ Epic Games chciało zmienić swoje plany kierunkowe przed premierą, byli w stanie oddzielić się od swoich konkurentów, takich jak PUBG. W Fortnite można było teraz grać i cieszyć się nim przez fanów w każdym wieku, zamiast zmieścić się w niszy.

Zmiana opłaciła się, ponieważ Fortnite stał się jedną z najpopularniejszych gier w historii, mając w danej chwili od 3 do 4 milionów użytkowników.





Źródło : https://startefacts.com/news/you-won-t-believe-how-much-darker-fortnite-originally-was