Najpopularniejsze gry wideo w 2023 r.: nowe produkty o większym stopniu trudności w porównaniu z klasykami

W 2023 r. gracze nadal spędzali większość czasu na starszych tytułach, pomimo premiery tak oczekiwanych hitów kinowych, takich jak Spider-Man 2, Starfield i The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Według raportu analityka rynku gier wideo Newzoo (za pośrednictwem Kotaku) 66 gier stanowi 80% całkowitego czasu grania, z czego 60% przypada na gry wydane sześć lub więcej lat temu. Nowe wydawnictwa z trudem ugruntowały swoją pozycję na szczytach list przebojów.

Ponadczasowe ulubione

Tylko kilka nowych tytułów zdołało nabrać rozpędu, a Fortnite jest najczęściej graną grą na wszystkich platformach, obok innych ulubionych gier, takich jak Roblox, Minecraft i Call of Duty. Ponadto w 2023 r. ponad połowę z 23% czasu poświęconego nowym grom przeznaczono na coroczne sequele, takie jak tytuły Madden czy NBA. Tylko 8% całkowitego czasu gry przeznaczono na nowe wydania nieroczne.

Przełom nowych tytułów

Pomimo dominacji starszych gier, kilka nowych wydań odniosło znaczący sukces. Wśród nowych tytułów prym wiodło Diablo 4, a za nim plasowały się Hogwarts Legacy, Baldur’s Gate 3, Elden Ring i Starfield. Gry te osiągnęły znaczące kamienie milowe, mimo że osiągnięto w nich stosunkowo niski odsetek czasu gry. Na przykład Diablo 4 miało rekordowy miesiąc premiery; Hogwarts Legacy stało się najlepiej sprzedającą się grą roku 2023, co oznacza odejście od zwykłej dominacji marek takich jak Call of Duty.

Źródło: www.benzinga.com