La. nastolatek, drużyna zajęła 4 miejsce w ogólnopolskich zawodach Fortnite


MONROE, La. (AP) — Gry wideo są często uważane za stratę czasu, odrywanie uwagi od zadań szkolnych dzieci, a nie użyteczny dodatek do nich, ale jeden nastolatek z Monroe przełamał ten stereotyp w wielkim stylu.

Po tygodniach treningu personalnego, dwutygodniowych treningach i serii gier turniejowych, licealista Justin Henshaw zajął czwarte miejsce w kraju — w Fortnite.

Gra wideo zyskała na popularności od czasu jej premiery w 2017 roku i pomogła spopularyzować eSport, w którym każdy — w tym studenci Louisiana Virtual Charter Academy — może rywalizować o zwycięstwo.

Henshaw, uczeń wirtualnej szkoły z Monroe, zarejestrował się wiosną 2019 roku i dołączył do zespołu eSports wirtualnej akademii jesienią 2020 roku jako student pierwszego roku.

Johnelle Dufour, trener e-sportu i nauczyciel matematyki w szkole, właśnie założył drużynę i powiedział, że Henshaw był jednym z 10 uczniów, do których dołączył. Zespół wziął się do rywalizacji w kilku różnych grach wideo, ale Fortnite był ulubioną grą Henshawa.

„Robię gry wideo przez prawie całe moje życie, więc kiedy usłyszałem, że LAVCA zamierza założyć klub e-sportowy, pomyślałem:„ Och, to nie ma sensu. Na pewno dołączę” — powiedział Henshaw.

Dufour powiedziała, że ​​dostrzega w Henshaw ogromny potencjał, zwłaszcza że przywiózł wcześniejsze doświadczenia z grami z Twitcha, platformy do strumieniowego przesyłania gier wideo. Przez cały rok szkolny, Dufour powiedział, że Henshaw i jego rówieśnicy z całego stanu ćwiczyli cyfrowo dwa razy w tygodniu, a Henshaw poświęcał swoje własne godziny poza treningami.

„Zawsze był bardzo pomocny, udzielając wszelkiego rodzaju rad kolegom z drużyny, praktycznie prowadząc swój zespół do zwycięstw” – powiedział Dufour.

Jest także studentem 4.0 w wirtualnej akademii i znajduje czas na pomoc w społeczności. Trzyma w samochodzie paczki pielęgnacyjne, gdy widzi w mieście bezdomnych. Kiedy uderzył huragan Ida, zebrał zapasy i przekazał je za pośrednictwem Armii Zbawienia i United Way.

Zespół szkoły wziął udział w konkursie Stride, rywalizując z ponad 100 uczniami i 34 zespołami z innych wirtualnych szkół z całego kraju. Turnieje rozpoczęły się w styczniu i trwały przez całą wiosnę. Pod koniec maja, Dufour powiedział, że Henshaw zajął czwarte miejsce z 90 zawodników w kategorii gry solo, a także czwarte z 34 drużyn ze swoim składem.

Henshaw powiedział, że ma nadzieję kontynuować rywalizację w e-sporcie nawet po ukończeniu szkoły średniej. W przyszłości powiedział, że chciałby zacząć rywalizować w większych turniejach. Dufour powiedziała, że ​​mówi swoim studentom, że w branży e-sportowej jest więcej możliwości niż tylko zostanie profesjonalnym graczem, na przykład w marketingu.

Co więcej, Henshaw powiedział, że zespół eSports pozwolił mu poczuć więź z rówieśnikami, mimo że wszystkie zajęcia odbywały się online ze swojego domu w Monroe.

„Socjalizacja, którą dzięki temu otrzymuję, jest bardzo przyjemna, zwłaszcza że prowadzę wirtualną szkołę” – powiedział Henshaw. „Mogę rozmawiać z wieloma ludźmi i rówieśnikami, opracowując strategie w grach wideo. To świetna zabawa”.



Source : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=4469879DE94041A8B0ED1F00403BA15F&url=https%3A%2F%2Fwww.timesunion.com%2Fnews%2Farticle%2FLa-teen-team-placed-4th-in-nationwide-Fortnite-16619406.php&c=18128180664677196045&mkt=fr-fr