Google zaoferował Epic Games 147 milionów dolarów za udostępnienie Fortnite w Sklepie Play

Google zaoferował Epic Games 147 milionów dolarów za promocję Fortnite w Sklepie Play

W ramach toczącej się batalii prawnej pomiędzy Google a Epic Games ujawniono, że gigant IT zaoferował twórcy gier wideo 147 milionów dolarów za promocję Fortnite na platformie Play Store. Z dokumentów sądowych wynika, że ​​propozycja, zatwierdzona przez kierownictwo Google, została przesłana do Epic Games, ale została odrzucona.

Dzięki tej ofercie Epic Games najwyraźniej otrzymywało płatności od Google przez okres trzech lat, kończący się w 2021 r. Należy zauważyć, że Google miał poważne obawy, że inni główni deweloperzy, tacy jak Blizzard, Valve, Sony i Nintendo, również odmówią korzystania ze Sklepu Play i rozpocząć dystrybucję gier na własną rękę, co może prowadzić do znacznych strat finansowych.

Google szacuje, że nieobecność Fortnite w Sklepie Play może spowodować utratę przychodów w wysokości od 130 do 250 milionów dolarów lub aż do 3,6 miliarda dolarów, jeśli inni główni wydawcy opuszczą witrynę.

Epic Games oskarża Google o zachowania antykonkurencyjne

Przypomnijmy, że w 2018 roku firma Epic Games wypuściła wersję Fortnite na Androida i rozpowszechniała ją za pośrednictwem swojej strony internetowej, omijając w ten sposób platformę Google. Dzięki temu firma mogła sprzedawać walutę znajdującą się w grze bez prowizji, jaką trzeba byłoby zapłacić, gdyby gra została opublikowana w Sklepie Play.

Epic Games twierdzi teraz, że Google lekceważy konkurencję w zakresie zewnętrznej dystrybucji gier na Androida i nadużywa swojej siły rynkowej, pobierając 30% prowizji od płatności w aplikacjach publikowanych w Sklepie Play.

Źródło: technewsspace.com