Fortnite wspiera graczy z pokolenia Z w walce z chorobą Alzheimera | Aktualności

Wciągająca symulacja online mająca na celu podniesienie świadomości na temat choroby Alzheimera

W wirtualnym świecie Fortnite rozpoczyna się kampania uświadamiająca mająca na celu zwrócenie uwagi na wczesną postać choroby Alzheimera. Globalna agencja eksperymentalna Momentum Worldwide nawiązała współpracę z Hiszpańskim Stowarzyszeniem na rzecz Walki z chorobą Alzheimera i innymi demencjami (CEAFA), aby wprowadzić Lost in the World na popularną platformę gier. Ta kampania skierowana jest do młodych graczy w Hiszpanii i pozwala im doświadczyć objawów tej choroby, w tym dezorientacji, zaburzeń pamięci i dysocjacji przestrzennej.

W ramach rozpoczęcia kampanii CEAFA przygotowała wideo składające się z prawie 90 sekund rozgrywki, przedstawiające reakcje w czasie rzeczywistym niektórych czołowych graczy w Hiszpanii w obliczu negatywnego wpływu choroby Alzheimera w cyfrowym świecie.

Dyrektor kreatywny Momentum Worldwide w Hiszpanii, Rodri González, powiedział: „Poczuj rzeczywistość życia z tą chorobą i zyskaj nowy poziom zrozumienia i empatii. W kampanii udział biorą wpływowi hiszpańscy gracze, którzy wypróbowują symulator bez wcześniejszej wiedzy i rejestrują na wideo ich autentyczne reakcje. »

Nowa forma kampanii zdrowotnej w Internecie

Wprowadzenie kampanii zdrowotnej do świata gier online nie jest zjawiskiem nowym dla społeczności marketingowej. W zeszłym roku probiotyczna marka Sanofi, Enterogermina, uruchomiła kampanię Ready Player Mom, w ramach której matki znanych graczy „wdzierają się” na transmisje na żywo swoich dzieci, aby udzielać im porad dotyczących zdrowego odżywiania i namawiać dzieci do dokonywania lepszych wyborów żywieniowych dbających o zdrowie jelit.

Gry to obszar, w którym marketerzy medyczni coraz częściej inwestują w reklamę i kreatywność, szczególnie od czasu, gdy Fortnite zyskał powszechną popularność. Właśnie dlatego rozpoczęcie kampanii uświadamiającej wśród dużej grupy młodych cyfrowych tubylców miało sens dla zwolenników choroby Alzheimera.

Kampania jako sposób na podniesienie świadomości i zaangażowanie młodych ludzi

CEAFA twierdzi, że gracze będą mieli okazję przekonać się, jak to jest doświadczyć choroby Alzheimera, i sugeruje, że kampania przełamie bariery i zainspiruje większą liczbę młodych ludzi do zaangażowania się w walkę z chorobą. Kampania rozpoczyna się w związku ze znacznym wzrostem zainteresowania i inwestycji w leczenie choroby Alzheimera.

Tego lata Agencja ds. Żywności i Leków wydała tradycyjną zgodę na Leqembi, lek na chorobę Alzheimera opracowany wspólnie przez Biogen i Eisai.

Źródło: www.campaignasia.com