Fortnite po raz kolejny rewolucjonizuje edukację, tworząc wirtualne muzeum Holokaustu. Wspierany przez Epic Games projekt zainicjowany przez Amerykanina ma na celu podniesienie świadomości historycznej wśród młodych ludzi na całym świecie. Z ponad 500 milionami graczy, to przełomowe wirtualne doświadczenie obiecuje poszerzyć horyzonty edukacji historycznej.
Wirtualne Muzeum Holokaustu w Fortnite
Fortnite, słynna gra online dla wielu graczy od Epic Games, nigdy nie przestaje zadziwiać swoimi oryginalnymi inicjatywami! Poza walką i rozrywką, gra staje się prawdziwym narzędziem edukacyjnym. I nie bez powodu: 2 sierpnia wydawca gry zatwierdził ambitny projekt: stworzenie wirtualnego muzeum poświęconego Holokaustowi. Muzeum, zaprojektowane przez Luca Bernarda, wynalazcę pierwszej edukacyjnej gry o Holokauście, ma na celu dotarcie do młodej i międzynarodowej publiczności, zwłaszcza graczy Fortnite. Kod dostępu do muzeum to 4491-8501-3730.
Fortnite oferuje już różne wirtualne wydarzenia, takie jak koncerty i ekskluzywne transmisje zwiastunów. Tym razem Wirtualne Muzeum Holokaustu obiecuje zrewolucjonizować edukację. Według Luca Bernarda (cytowanego w artykule NBC News) 80% Amerykanów nie odwiedza muzeów. Dzięki Fortnite ten zasób edukacyjny staje się bardziej dostępny. Aby zachować szacunek dla wirtualnej przestrzeni, Epic Games ogłosiło, że wyłączyło możliwość „łamania” konstrukcji kilofem, a także używanie „emotek”, czyli typowych reakcji, które gracze mogą wykonywać w celu komunikacji.
Inicjatywa edukacyjno-kreatywna
Wirtualne muzeum Fortnite bada tematy związane z Holokaustem, w tym często pomijane tematy, takie jak Żydzi z Afryki Północnej czy osoby LGBTQ+. Luc Bernard pracował także nad innymi projektami gier wideo związanymi z Holokaustem, w tym nad darmową grą The Light in the Darkness. Pomysł wykorzystania ogromnej widowni Fortnite, z ponad 500 milionami zarejestrowanych graczy, jako platformy edukacyjnej wpisuje się w szerszy trend wykorzystywania gier wideo do celów edukacyjnych.
Inicjatywa, która stanowi ważny krok w ewolucji gry jako narzędzia edukacyjnego i kreatywnego. Dzięki niższym kosztom niż fizyczne muzeum i globalnemu zasięgowi, to wirtualne doświadczenie może potencjalnie podnieść świadomość i edukować nowe pokolenie na temat istotnego rozdziału w historii. Projekt, którego celem jest zniewolenie młodej publiczności i uczczenie pamięci w sposób pełen szacunku, symbolizuje połączenie technologii i edukacji, a także wpływ, jaki gry wideo mogą mieć poza rozrywką.
Przypomnijmy, że oprogramowanie Epic Games założyło już taki projekt, wokół Martina Luthera Kinga, pod koniec 2021 roku.
Źródło: www.bing.com