Fortnite: wkrótce wirtualne muzeum Holokaustu w grze

Fortnite po raz kolejny rewolucjonizuje edukację, tworząc wirtualne muzeum Holokaustu. Wspierany przez Epic Games projekt zainicjowany przez Amerykanina ma na celu podniesienie świadomości historycznej wśród młodych ludzi na całym świecie. Z ponad 500 milionami graczy, to przełomowe wirtualne doświadczenie obiecuje poszerzyć horyzonty edukacji historycznej.

Wirtualne Muzeum Holokaustu w Fortnite

Fortnite, słynna gra online dla wielu graczy od Epic Games, nigdy nie przestaje zadziwiać swoimi oryginalnymi inicjatywami! Poza walką i rozrywką, gra staje się prawdziwym narzędziem edukacyjnym. I nie bez powodu: 2 sierpnia wydawca gry zatwierdził ambitny projekt: stworzenie wirtualnego muzeum poświęconego Holokaustowi. Muzeum, zaprojektowane przez Luca Bernarda, wynalazcę pierwszej edukacyjnej gry o Holokauście, ma na celu dotarcie do młodej i międzynarodowej publiczności, zwłaszcza graczy Fortnite. Kod dostępu do muzeum to 4491-8501-3730.

Fortnite oferuje już różne wirtualne wydarzenia, takie jak koncerty i ekskluzywne transmisje zwiastunów. Tym razem Wirtualne Muzeum Holokaustu obiecuje zrewolucjonizować edukację. Według Luca Bernarda (cytowanego w artykule NBC News) 80% Amerykanów nie odwiedza muzeów. Dzięki Fortnite ten zasób edukacyjny staje się bardziej dostępny. Aby zachować szacunek dla wirtualnej przestrzeni, Epic Games ogłosiło, że wyłączyło możliwość „łamania” konstrukcji kilofem, a także używanie „emotek”, czyli typowych reakcji, które gracze mogą wykonywać w celu komunikacji.

Inicjatywa edukacyjno-kreatywna

Wirtualne muzeum Fortnite bada tematy związane z Holokaustem, w tym często pomijane tematy, takie jak Żydzi z Afryki Północnej czy osoby LGBTQ+. Luc Bernard pracował także nad innymi projektami gier wideo związanymi z Holokaustem, w tym nad darmową grą The Light in the Darkness. Pomysł wykorzystania ogromnej widowni Fortnite, z ponad 500 milionami zarejestrowanych graczy, jako platformy edukacyjnej wpisuje się w szerszy trend wykorzystywania gier wideo do celów edukacyjnych.

Inicjatywa, która stanowi ważny krok w ewolucji gry jako narzędzia edukacyjnego i kreatywnego. Dzięki niższym kosztom niż fizyczne muzeum i globalnemu zasięgowi, to wirtualne doświadczenie może potencjalnie podnieść świadomość i edukować nowe pokolenie na temat istotnego rozdziału w historii. Projekt, którego celem jest zniewolenie młodej publiczności i uczczenie pamięci w sposób pełen szacunku, symbolizuje połączenie technologii i edukacji, a także wpływ, jaki gry wideo mogą mieć poza rozrywką.

Przypomnijmy, że oprogramowanie Epic Games założyło już taki projekt, wokół Martina Luthera Kinga, pod koniec 2021 roku.

Źródło: www.bing.com