Fortnite walczy z chorobą Alzheimera w kampanii uświadamiającej

Wciągający symulator zwiększający świadomość na temat chorób Alzheimera

Nowa kampania ma na celu podniesienie świadomości młodych graczy na temat objawów choroby Alzheimera.

Wciągający symulator mający na celu podnoszenie świadomości na temat choroby Alzheimera o wczesnym początku pojawia się w wirtualnym świecie Fortnite.

Międzynarodowa agencja eksperymentalna Momentum Worldwide nawiązała współpracę z Hiszpańskim Stowarzyszeniem na rzecz Walki z chorobą Alzheimera i innymi demencjami (CEAFA), aby wprowadzić Lost in the World na popularną platformę gier.

Ogłoszona w poniedziałek kampania jest skierowana do młodych graczy w Hiszpanii i pozwala im doświadczyć objawów nieuleczalnej choroby kradnącej pamięć, w tym dezorientacji, utraty pamięci i dysocjacji przestrzennej.

We Francji ta kampania prawdopodobnie wzbudzi duże zainteresowanie graczy, którzy kochają gry symulacyjne i są nieograniczone pod względem wrażeń.

Kampania uświadamiająca prowadzona przez wpływowych graczy

W ramach rozpoczęcia kampanii CEAFA przygotowała prawie 90-sekundowy film z rozgrywką, zawierający reakcje w czasie rzeczywistym niektórych czołowych hiszpańskich graczy stojących w obliczu negatywnego wpływu choroby Alzheimera w cyfrowym świecie.

Rodri González, dyrektor kreatywny w Momentum Worldwide, powiedział: „Poczuj rzeczywistość życia z tą chorobą i zyskaj nowy poziom zrozumienia i empatii. W kampanii wpływowi hiszpańscy gracze wypróbowują symulator bez wcześniejszej wiedzy i rejestrują ich autentyczne reakcje na filmie. »

Wzrost liczby kampanii uświadamiających w grach wideo

Przełożenie kampanii uświadamiającej na temat zdrowia na świat gier online nie jest zjawiskiem nowym dla społeczności marketingowej.

Warto zatem zaznaczyć, że niniejsza kampania nie stanowi wyjątku od nowego trendu promocji zdrowia w branży gier.

W zeszłym roku Enterogermina, probiotyczna marka Sanofi, uruchomiła kampanię Ready Player Mom, w ramach której matki znanych graczy „wpadają” na transmisje na żywo swoich dzieci, aby udzielać porad na temat zdrowego odżywiania i namawiać dzieci do dokonywania lepszych wyborów żywieniowych dla zdrowia jelit.

Wcześniej 21Grams, spółka zależna Real Chemistry, uhonorowanej nagrodą MM+M Agency 100 w 2023 r., uruchomiła usługę gier o nazwie 21Gaming.

Popularność Fortnite skłoniła marketerów medycznych do większych inwestycji w reklamę i kreatywność, a tym samym do rozpoczęcia kampanii uświadamiających mających na celu edukację młodych graczy na temat choroby Alzheimera.

DemandSage oszacowało, że z 500 milionów zarejestrowanych graczy, 236 milionów graczy gra co miesiąc w Fortnite. Dlatego też istotne jest rozpoczęcie kampanii uświadamiającej wśród dużej grupy młodych ludzi urodzonych w cyfrowym świecie.

Efekt kampanii

CEAFA twierdzi, że gracze będą mieli okazję doświadczyć, jak to jest mieć chorobę Alzheimera, a kampania pomoże przełamać bariery i zaangażować większą liczbę młodych ludzi w walkę z chorobą.

Co ważne, rozpoczęcie tej kampanii następuje po rosnącym zainteresowaniu i inwestycjach w metody leczenia choroby Alzheimera. Rzeczywiście, zainteresowanie to w ostatnim czasie stale rośnie.

Tego lata Agencja ds. Żywności i Leków wydała tradycyjne zezwolenie na lek Leqembi na chorobę Alzheimera, opracowany wspólnie przez Biogen i Eisai.

Źródło: www.mmm-online.com