Fortnite dominuje na Twitchu dzięki 5-letniej nostalgii

Fortnite odnotował wczoraj najwyższą oglądalność na Twitchu – około 153 000 widzów, czyli znacznie poniżej innych kategorii, takich jak League of Legends i Counter-Strike. Jednak zaledwie dzień później Fortnite stał się kategorią numer jeden na Twitchu, a w chwili pisania tego tekstu ponad 490 000 widzów oglądało streamerów grających w strzelankę Battle Royale. Ninja, który zasłynął dzięki transmisjom z Fortnite po jego premierze w 2017 r., streamuje już od ponad 24 godzin, chociaż w trakcie transmisji zrobił sobie przerwę na rozsądną drzemkę.

Nostalgiczny powrót

Powrót kombinacji Ninja/Fortnite nie jest w niczym przypadkowi: jest to nostalgia za przeszłością, szczególnie pięć lat temu, która sprowadziła Ninja i innych graczy z powrotem do Fortnite. Dzięki kilku chwilowym zwrotom akcji w ostatnim sezonie Fortnite przywrócono mapę do stanu, w jakim znajdowała się w sezonie 5 Fortnite Rozdział 1, który rozpoczął się w 2018 roku. Obecnie jesteśmy w rozdziale 4 sagi Fortnite, zatytułowanym Sezon OG przez Epicki. W miarę postępu tego nostalgicznego sezonu mapa i lista wyposażenia będą się zmieniać z jednego migawki z przeszłości Fortnite na inną. Na razie gracze lądują na oryginalnej mapie z przedmiotami z piątego sezonu, takimi jak gokarty terenowe i bomba boogie. 9 listopada stan gry zostanie przeniesiony na Sezon 6, następnie 16 listopada zostaną dodane przedmioty z Sezonów 7 i 8, a 23 listopada wejdą do gry Sezony 9 i X. Szczegóły przedstawiono w oficjalnym poście na blogu .

Nostalgia jako czynnik popularności

Trochę zabawnie jest myśleć, że nostalgia sprzed zaledwie pięciu lat napędza wzrost popularności Fortnite, ale nie sądzę, że jest to irracjonalne. Widzowie Fortnite są młodsi, a dla dziecka pięć lat to wieczność (a wiele osób, niezależnie od tego, czy są to dzieci, powiedziałoby, że szczególnie ostatnie pięć lat to bardzo dużo czasu).

Wyzwania finansowe Fortnite

Jednak nie wydaje się, aby Fortnite wygenerował tyle pieniędzy, co w 2018 r. Epic zwolnił we wrześniu ponad 800 pracowników, co dyrektor generalny Tim Sweeney przypisał początkowej popularności Fortnite związanej z przejściem na „biznes marżowy”. przez graczy Fortnite. „Od dawna byłem optymistą, że uda nam się przejść tę transformację bez zwolnień, ale z perspektywy czasu widzę, że było to nierealne” – powiedział Sweeney. (Osobiście wolę słowo „nieodpowiedzialne” od „nierealne”).

Sezon OG

Sezon OG w Fortnite jest krótszy niż zwykły sezon: potrwa tylko do końca listopada, czyli tylko jeden miesiąc zamiast zwykłych trzech. Biorąc pod uwagę złożoność mitologii Fortnite – czy Optimus Prime jest ważną postacią? – Trochę boję się spekulować, co będzie dalej, ale obstawiam, że wrócimy do współczesnego Fortnite’a odmienionego przez manipulację czasem przez ten miesiąc.

Źródło: www.pcgamer.com