Z niecierpliwością czekaliśmy na nową, błyszczącą grafikę, którą Unreal Engine 5 ma w zanadrzu od czasu pierwszego demo, które zadebiutowało w maju 2020 roku. Okazuje się, że prawdziwy Unreal Engine 5 był przed nami cały czas w postaci Fortnite Chapter 3.
Oficjalne konto Unreal Engine na Twitterze potwierdziło tę wiadomość we wtorek.
Wraz z nadejściem Rozdziału 3, rozwój @FortniteGame przeszedł na Unreal Engine 5. Cieszymy się, że możemy podzielić się z wami tą podróżą i pracujemy nad tym, aby było to jak najlepsze doświadczenie dla całej społeczności Fortnite.7 grudnia 2021
Najnowszy etap wszechstronnej bitwy royale wymagał większej niż zwykle aktualizacji na początku tego tygodnia, co ma sens teraz, wiedząc, że Unreal Engine 5 stoi za nową mechaniką, taką jak niszczenie kłód, błyskawice i tornada wirujące ciężarówkami.
Epic pokazał nowe efekty pogodowe i środowiskowe w zwiastunie przeglądu Rozdziału 3, ale obecnie jedynym, który można znaleźć w grze, jest cięcie dziennika.
Trzeba przyznać, że cięcie tych kłód jest całkiem zabawne, chociaż wydaje się, że ogranicza się do dużych sekwoi otaczających Logjam Lumberyard. Posiekanie sekwoi powoduje powstanie ogromnej kłody, ale także eksploduje resztę drzewa, a wynikający z tego upadek wystarczy, aby każdy krzyknął „Timber!”
Możesz także walnąć kilofem w dziennik, powodując kilka dość zabawnych wpadek w fizyce. Ciesz się tą galerią, gdy kłody pojedynków współpracowały, aby zmiażdżyć ciężarówkę i sprawić, by eksplodowała w niebo.
Udało mi się też zdobyć kilka kłód, żeby wpadły do jeziora i spłynęły w dół rzeki do zupełnie innego jeziora. W zasadzie jestem teraz drwalem.
Choć może to być zabawne, oczywiście nie jest to znaczący skok w oświetleniu, szczegółach otoczenia i fizyce, który widzieliśmy w oryginalnym demie UE5 lub w kolejnych światach demonstracyjnych zbudowanych przez programistów. Ale to dobrze. Wprowadzenie do rozdziału 2 było zdecydowanie stylistycznym i graficznym ulepszeniem wczesnych etapów gry, ale kreskówkowy styl Fortnite dobrze mu służył, ponieważ pożera franczyzy z lewej i prawej strony, zamieniając wszystko, co niejasno humanoidalne, w nową skórę.
Skontaktowałem się z firmą Epic, aby sprawdzić, czy implementacja Unreal Engine 5 ma jakieś konsekwencje dla trybu kreatywnego, w którym gracze mogą tworzyć własne mapy i przygody. Ostatnio słyszeliśmy, że w połowie 2020 r. tryb kreatywny miał uzyskać pełną obsługę modów, integrację niestandardowych zasobów, a nawet możliwości edycji w czasie rzeczywistym dzięki UE5. Niestety nie mamy pojęcia, kiedy zostanie to w pełni wdrożone.
Czekając na więcej informacji, zapoznaj się ze wszystkimi naszymi przewodnikami po Fortnite w rozdziale 3.
Source : https://www.pcgamer.com/fortnite-unreal-engine-5/