Fani Fortnite stworzyli metaświat z Fortnite Creative i UEFN

Fortnite tworzy nowy wszechświat dla kreatywnych graczy

Jesteś zanurzony w lesie wysokich drzew i świetlistych grzybów. Towarzyszy Ci na tej polanie, która wydaje się oświetlona przez świetliki. Zanim zdążysz się zorientować, iskierki w powietrzu zaczynają blednąć, a nad nimi pojawia się gigantyczny ekran. Powyżej australijska piosenkarka i producentka Tones and I debiutuje utworem tytułowym ze swojego albumu Welcome to the Madhouse. „Witamy w miejscu, w którym nigdy nie byłeś / Miejsce, o którym zawsze marzyłeś / Ale tutaj nic nie jest takie, jakim się wydaje” – kontynuuje piosenka, gdy ty i twoi towarzysze lecicie w stronę zwariowanego nawiedzonego domu z entuzjastycznymi światłami i nieprawdopodobnymi klatkami schodowymi jak coś godnego MC Eschera. Impreza trwa.

Tryb kreatywny Fortnite: rewolucja dla twórców gier

Seria stworzona przez Epic Games w 2017 roku znana jest z platformy Battle Royale, w której 100 zawodników toczy ze sobą chaotyczną walkę na dynamicznej wyspie pełnej broni, pojazdów i fantazyjnych gadżetów. W szczytowym okresie pandemii zdawała się w to bawić cała planeta. Jednak obecnie firma pragnie stworzyć dobrze prosperujący metaświat, jakiego nigdy wcześniej nie widziałeś, i liczy na kreatywnych graczy, aby tak się stało.

Od 2018 roku Epic oferuje tryb Fortnite Creative, który pozwala użytkownikom budować własne grywalne mapy. Jednak dopiero w marcu ubiegłego roku podjęto istotne kroki w celu zwiększenia liczby treści generowanych przez użytkowników, ogłaszając nowy model podziału przychodów. (W październiku zapłacił tym twórcom 120 milionów dolarów).

Korzystając z tych narzędzi, nowi programiści nie tylko tworzą mini-gry, ale całą interaktywną sieć. Dlatego nawet po notorycznym upadku metaświata zaproponowanego przez Marka Zuckerberga firma Epic i rosnąca armia projektantów postrzegają siebie jako współautorów obiecującego i wyraźnego następcy. W ich przypadku zarządzanie sytuacją należy do obywateli narodu cyfrowego. „Facebook ma wielu użytkowników, ale nie są oni graczami” – mówi Chad Mustard. „Metawersum może istnieć wyłącznie dzięki treściom generowanym przez użytkowników. Epic przejął bazę graczy i powiedział im: „OK, uwolnimy twoją kreatywność”. »

Rozwój branży tworzenia gier w Fortnite

Niektórzy ludzie, jak na przykład 31-letnia Mackenzie Jackson, nigdy nie wyobrażali sobie, że zostaną programistami. „Byłam tylko graczem” – powiedziała. Zawsze szukając darmowych tytułów, zwróciła się do Fortnite. Ale to tryb kreatywny w Fortnite naprawdę przykuł jego uwagę. „Dla mnie to było odkrycie” – powiedziała. „Mam narzędzia, dzięki którym mogę stworzyć to, czego chcę. »

W 2019 roku Epic zapytał ją, czy chce pomóc w stworzeniu jednego z domowych portali Fortnite. Dostrzegła potencjał do stworzenia własnego biznesu, zakładając Alliance Studios, wiodącą grupę doradczą dla klientów chcących włamać się do ekosystemu Fortnite, jednocześnie budując doświadczenia takie jak koncert Tones and I.

Dzięki UEFN raczkująca branża stała się bardziej konkurencyjna, a wpływowe osoby zatrudniają programistów do tworzenia dla nich kart. „Nagle radzą sobie lepiej niż studia takie jak nasze” – powiedział. Chociaż zdaje sobie sprawę z tych wyzwań, jest optymistą co do długoterminowej rentowności platformy, zauważając, że takie gwiazdy jak Snoop Dogg i jego syn Cordell Broadus również przychodzą, aby podzielić się swoim doświadczeniem.

Źródło: www.bing.com