Dzieci prześladowane za to, że nie kupują skórek do Fortnite: badanie

Wpływ gier wideo na dzieci: badania ujawniają niepokojące tendencje

Społeczny wpływ gier wideo

Niedawne badania przeprowadzone w Norwegii podkreślają znaczący wpływ gier wideo na dzieci w wieku od 10 do 15 lat, ujawniając niepokojące trendy w zachowaniach społecznych i wydatkach. Celem tego badania było zrozumienie związku między dziećmi a popularnymi grami, takimi jak FIFA, Fortnite i Warzone, w kontekście inicjatywy rządu norweskiego.

Wyniki wskazują, że młodzi gracze spotykają się z prześladowaniami ze względu na brak kosmetycznych skórek, a przedmioty w grze są wykorzystywane jako waluta społecznościowa w celu zdobycia popularności. Badania prowadzone pod kierunkiem Kamilli Knutsen Steinnes i Clary Julii Reich z Oslo Metropolitan University podkreślają, że pojawienie się dziecka w grze może w decydujący sposób wpłynąć na to, jak traktują je rówieśnicy.

Presja dostosowania się do trendów

Steinnes zauważył: „Dzieci można nazwać biednymi, jeśli nie wydały pieniędzy na swoje postacie. Ci, którzy wydali pieniądze na swoją postać w grze, mogą zyskać więcej uwagi i inne korzyści, kupując w ten sposób ich popularność. » Ponadto cyfrowe i prawdziwe życie dzieci stały się nierozłączne, a występy w Internecie są równie ważne jak stroje w prawdziwym życiu.

Reich dodał: „Nie ma wyraźnego rozróżnienia między ich światem online i offline. To po prostu różne części świata społecznego, po których poruszają się, a wygląd lub skóra są ważnymi wyznacznikami tożsamości. »

Wykluczenie i molestowanie

Presja na dostosowywanie się do trendów w grach i kupowanie przedmiotów w grach stała się wszechobecna, napędzana ciągłymi reklamami wydawców gier. Nacisk ten pogłębia poczucie wykluczenia wśród dzieci, których nie stać na uczestnictwo w zajęciach, co prowadzi do przypadków molestowania i ostracyzmu społecznego, co szczególnie dotyka dziewczęta.

14-letnia Sidra powiedziała: „Słyszałam takie rzeczy, jak «wracaj do kuchni» i mówiłam: «jesteś dziewczyną, umieraj, umieraj, umieraj». To było bardzo obrazowe. »

Podatność dzieci na oszustwa

Ponadto dzieci często wpadają w pułapki w środowisku gier z powodu braku kompetencji jako konsumentów i agresywnej taktyki sprzedaży. Reich wyjaśnił: „Jest to problematyczne, ponieważ dzieci i młodzież stanowią bezbronną grupę konsumentów poruszającą się po rynkach, które samodzielnie są prawie nieuregulowane. »

Źródło: www.bing.com