Dzieci nękane za to, że nie kupują skórek w Fortnite, Roblox, Warzone

Według nowych danych z Norwegii gry wideo mają duży wpływ na zachowania społeczne i nawyki konsumpcyjne dzieci. Dowiedz się, jak młodzi gracze są nękani z powodu braku kosmetycznych skórek, wykorzystują elementy w grach, aby zyskać większą popularność, i starają się unikać reklam i oszustw związanych z popularnymi grami online, takimi jak FIFA, Fortnite i Warzone.

Interakcje dzieci z grami wideo

Dwa badania przeprowadzone przez norweskich badaczy ujawniają niepokojące informacje na temat interakcji dzieci w wieku od 10 do 15 lat z grami wideo oraz tego, jak te popularne gry mogą mieć ogromny wpływ na ich życie społeczne. Naukowcy twierdzą, że pojawienie się dziecka podczas zabawy może odgrywać „kluczową” rolę w tym, jak inne dzieci je traktują. Dlatego istotne jest zrozumienie skutków tych interakcji.

Dzieci można nazwać „biednymi”, jeśli nie wydały pieniędzy na swoją postać w grze. Ci, którzy zainwestują pieniądze w swoją postać, mogą zyskać więcej uwagi i inne korzyści, kupując w ten sposób ich popularność. Dzisiejsze dzieci żyją w świecie, w którym ich życie cyfrowe i prawdziwe łączą się. Noszenie odpowiedniej skóry w Fortnite jest tak samo ważne, jak prawidłowe ubieranie się w szkole. Dzieci, których nie stać na odpowiedni sprzęt, mają trudności z integracją. Dlatego niezwykle ważne jest, aby wziąć pod uwagę znaczenie tych aspektów dla dzieci.

Presja i wpływy ze strony wydawców gier

Wydawcy gier wideo rozwinęli umiejętność konsekwentnego reklamowania dzieciom gier i zakupów w aplikacjach. To sprawia, że ​​dzieciom coraz trudniej jest skupić się na innych rzeczach w życiu, co zwiększa presję, aby mieć najlepszą skórę. Dzieci, których nie stać na dopasowanie się, mogą być nękane lub źle traktowane przez rówieśników. W przypadku dziewcząt przemoc ta jest często bardziej intensywna, zarówno w zabawie, jak i poza nią.

Co więcej, badania pokazują, że skórki i kosmetyki w grach mogą powodować problemy związane z cyfrowym obrazem ciała. Ponadto dzieci zgłaszają, że zostały oszukane ze względu na brak umiejętności konsumenckich i presję szybkiego działania. Dlatego niezwykle istotna jest ochrona dzieci przed tymi praktykami i wzmacnianie ich umiejętności konsumenckich.

Wniosek

Podsumowując, należy poważnie traktować wpływ gier wideo na dzieci i ich interakcje społeczne. Niepokojące aspekty to presja dopasowania się, wpływy wydawców gier i oszustwa, z którymi spotykają się dzieci. Podnoszenie świadomości i edukowanie dzieci na ten temat jest niezbędne, aby pomóc im bezpiecznie poruszać się po współczesnym świecie gier wideo.

Źródło: kotaku.com