Człowiekiem odnoszącym największe sukcesy w 2022 roku był Fortnite


W 2022 roku agencja analityczna Newzoo opublikowała informacje o branży gier, z których część była już znana. Firma określiła ten rok jako poprawkowy: po dwóch latach wpływu pandemii koronawirusa na rynek gier, branża ma lekki spadek.

Średnia cena w tym roku była bardzo niska. W dziedzinie gier liczba gier na komputerze spada.

Jak zauważył ekspert, około 94% światowej sprzedaży gier stanowiły zakupy cyfrowe. Natomiast sprzedaż gier na komputer i 72% gier na konsole utrzymała się na stałym poziomie.

Chiński gigant jest uznawany za najsilniejszą i odnoszącą największe sukcesy firmę zajmującą się grami Tencent. Jej roczny dochód jest prawie trzy razy większy niż Microsoft lub 4 razy większy niż EA. Drugie miejsce przypadło Sony, a trzecie Apple.

Gra jest nazywana najpopularniejszą wśród graczy. Porównano je z aktywnym użytkowaniem w miesiącu. A na pierwszym miejscu znalazł się wydany w 2017 roku Fortnite. Co ciekawe, jest to najświeższa gra z pierwszej trójki najpopularniejszych gier: Minecraft i Grand Theft Auto V zostały zaprezentowane nieco wcześniej, odpowiednio w 2011 i 2013 roku.

W przyszłym roku analitycy prognozują wzrost rynku gier, zwłaszcza mobilnych. Gry w chmurze zostaną zajęte w bardziej atrakcyjnej niszy. Rynek gier wirtualnej rzeczywistości powinien podwoić się w 2024 roku.

Więcej o Igromania.



Źródło : https://game-news24.com/2022/12/27/the-most-successful-man-in-2022-was-fortnite/