BLAST zarządza mistrzostwami Fortnite i Rocket League – Wiadomości z europejskiej branży gier

Rewolucyjny rok dla indyjskiego e-sportu

Rok 2023 obfitował w wiele kluczowych wydarzeń i osiągnięć dla indyjskiego e-sportu. Z raportu „Leveling up: State of India Gaming FY’23” opracowanego przez Lumikai we współpracy z Google wynika, że ​​w roku finansowym 2023 Indie były domem dla 568 milionów graczy. Krajowy rynek gier hazardowych osiągnął w roku finansowym 23 wartość 3,1 miliarda dolarów, a do roku roku budżetowego 28 ma osiągnąć 7,5 miliarda dolarów, przy łącznej rocznej stopie wzrostu wynoszącej 20%.

Udział indyjskiej delegacji w Igrzyskach Azjatyckich 2022, gdzie e-sport zadebiutował jako oficjalny sport medalowy, oraz niezwykłe piąte miejsce drużyny League of Legends były najważniejszym osiągnięciem roku, podkreślając specjalistyczną wiedzę Indii w dziedzinie e-sportu na arenie międzynarodowej.

S8UL, wiodąca indyjska organizacja e-sportowa, przyczyniła się do tego triumfu, zdobywając pierwszą w historii nagrodę „Global Impact on Mobile Gaming” w konkursie MOBIES Awards oraz nagrodę „Content Creator of the Year” w konkursie Esports Awards 2023.

Inwestycja pracodawcy i uznanie prawne

W tym roku nastąpił także transformacyjny napływ marek do ekosystemu e-sportu. Nieendemiczne marki, takie jak IQOO SOUL, również weszły do ​​przestrzeni gier, a wzrost liczby oficjalnych turniejów znacząco zmienił krajobraz branży.

Poprawki do ustawy o informatyce i technologii (IT) wprowadzone przez rząd Indii odegrały kluczową rolę w odróżnieniu e-sportu od hazardu na prawdziwe pieniądze, legitymizując w ten sposób sektor, co doprowadziło do wzrostu sponsoringu i inwestycji.

Edukacja i najważniejsze wydarzenia

Stany takie jak Madhya Pradesh, Bihar i Uttar Pradesh również podjęły proaktywne kroki, podejmując inicjatywy takie jak pierwsza akademia e-sportu i turnieje. Instytucje edukacyjne również włączyły e-sport do szkolnego programu nauczania, otwierając nowe możliwości młodym graczom i legitymizując e-sport jako szanowaną profesję.

Przyszłość e-sportu w Indiach

Uznanie przez rząd Indii e-sportu za wydarzenie obejmujące wiele dyscyplin sportowych i jego kategoryzacja pod nadzorem Ministerstwa ds. Młodzieży i Sportu w grudniu 2022 r. stanowi kluczowy kamień milowy dla tego sektora. Obecność Esports World Cup 2024 i wejście gigantów streamingu, takich jak Netflix i YouTube, do sektora gier zwiastują rewolucyjną transformację indyjskiego e-sportu w 2024 roku.

Źródło: europeangaming.eu