Balenciaga rozmywa Real z Unreal w Fortnite


Może minęło ponad 50 lat, odkąd Cristóbal Balenciaga trzymał igłę, która połączyła definiujące epokę projekty, ale ten sam duch innowacji i kreatywnego przywództwa żyje w marce, która nosi jego imię, z dyrektorem kreatywnym Demną Gvasalią na czele.

W 2021 roku dom Balenciaga słynie z przekraczania granic. Słusznie zatem, że powinna to być pierwsza modna etykieta, która się pojawi Fortnite. Od niedawna gracze mogą wyrażać siebie za pomocą cyfrowych strojów inspirowanych prawdziwymi sylwetkami Balenciagi, kupując je w wirtualnej wersji ceglanego butiku Balenciagi, a także chwytając ekskluzywną, realistyczną bluzę z kapturem, która odblokowuje strój w… gra.

Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Odkąd zanurzył się w wirtualnych światach dzięki silnikowi Unreal Engine Zaświaty: Wiek jutra, Balenciaga zastosowała najnowocześniejsze technologie w sposób, w jaki zrobiło to niewiele innych domów mody.

Nowe partnerstwo, które jak nigdy dotąd rozmywa rzeczywistość fizyczną i wirtualną Fortnite gracze i postacie wkraczające między dwa królestwa w zapierającym dech w piersiach doświadczeniu wielopunktowym. Z modelami 3D przystosowanymi do gry, billboardami 3D, tradycyjnymi materiałami promocyjnymi i
Fortnite „Strange Times Featured Hub” Balenciaga zbudował prawdziwy potok transmedialny, dając wgląd w doświadczenia przeskakiwania rzeczywistości, które umożliwia Metaverse. Efektem końcowym jest nowy, ekscytujący sposób na zaangażowanie się w modę i nowy sposób wyrażania siebie.

„Właściwie nasza współpraca z Epic nie zaczęła się od Fortnite” – mówi Demna Gvasalia, dyrektor artystyczny w Balenciaga. „Zaczęło się od naszej pierwszej gry wideo Afterworld, którą zbudowaliśmy przy użyciu silnika Unreal Engine, aby zadebiutować w naszej jesiennej kolekcji 2021. Stamtąd nadal inspiruje nas kreatywność Unreal i Fortnite społeczności. Dla mnie miało to sens, że współpracujemy dalej, tworząc te autentyczne spojrzenia Balenciagi
Fortnite i nowy fizyczny
Fortnite serie odzieży dla naszych sklepów.”


Tworzenie strojów Balenciaga dla Fortnite

Znakomity kunszt i innowacyjne projekty to znaki rozpoznawcze Balenciagi. Testy te rozciągają się również na świat wirtualny, więc oczywiście dom mody był chętny do zapewnienia, że ​​cyfrowe repliki jego odzieży oddają sprawiedliwość wersjom z prawdziwego życia.

Tworzenie strojów Balenciaga dla Fortnite było wspólnym, twórczym przedsięwzięciem między zespołami na wszystkich poziomach produkcji. Proces ten obejmował współpracę wielu artystów z różnych dyscyplin w celu osiągnięcia bardzo określonego celu wizualnego: odtworzenia jakości oszałamiających, rzeczywistych ubrań wybranych przez Balenciagę w stylizowanym świecie
Fortnite.

Mając dostęp do skanów 3D projektów Balenciagi, zespół Fortnite odtworzył ubrania i umieścił Fortnite zakręć nim. Powstał proces modelowania i zestaw narzędzi użytych do stworzenia Balenciaga Outfits
Fortnite standard.

Na początek artysta stworzył grafiki koncepcyjne, które określały strój, postawę i ogólny wygląd postaci. A później Fortnite zespół stworzył „protomodel” 3D, korzystając z grafiki koncepcyjnej jako przewodnika. Proto-model to szorstkie, ale funkcjonalne przybliżenie sylwetki i objętości postaci. Ten protomodel został przekazany artyście technicznemu, który następnie stworzył wirtualny szkielet do kierowania ruchami postaci. Po tym, jak animacja techniczna potwierdziła funkcjonalność prototypowej siatki, została przeniesiona do fazy modelowania wielokątów za pomocą oprogramowania do cyfrowego rzeźbienia ZBrush. W tej fazie zespół dopracował i dopracował surowe formy ustalone w fazie proto, tworząc złożoną, szczegółową rzeźbę 3D.

Po zatwierdzeniu tego modelu high-poly zespół wykorzystał program Maya do stworzenia modelu low-poly, który będzie używany w Fortnite. Ten model jest lżejszy i bardziej wydajny niż model z wysokim wielokątem. Wydajność siatki umożliwia renderowanie jej w czasie rzeczywistym w Unreal Engine, niezależnie od tego, czy gracz korzysta z urządzenia mobilnego, czy z wysokiej klasy konsoli do gier – co ma kluczowe znaczenie dla umożliwienia gry międzyplatformowej.

Zespół wykorzystał torbę Marmoset Toolbag do przeniesienia szczegółów powierzchni i informacji o oświetleniu z modelu wielokąta do modelu o małym wieloboku. Pliki graficzne renderowane z Marmoset są podstawą procesu teksturowania.

Wreszcie, aby odtworzyć właściwości materiału z rzeczywistych ubrań Balenciagi w 3D, zespół użył programu Substance Painter do namalowania modelu o małym wieloboku, definiując kolor postaci, odbicia i drobne wzory.


Uderz w pozę

Wielkie wyzwanie polegało na stworzeniu realistycznych materiałów i tekstur, które pasowałyby do rzeczywistych materiałów referencyjnych, zachowując jednocześnie wierność Fortnite styl. Najważniejszymi względami były wierność splotom tkanin i właściwościom materiałów.

Dane ze skanowania i modele CAD dostarczone przez Balenciaga były niezbędne, jeśli chodzi o dokładne odtworzenie cyfrowych wersji rzeczywistej odzieży Balenciaga. Te zasoby umożliwiły Fortnitzespół do szybkiego odtworzenia złożonej konstrukcji przedmiotów z prawdziwego świata dla
Fortnite Stroje. Było to szczególnie widoczne w przypadku butów Doggo – zespół wykorzystał dane CAD dotyczące sneakersów Triple S dostarczone przez Balenciagę i był w stanie przejść bezpośrednio do low poly, bake i UV.

Zespół odniósł się również do zdjęć i filmów wideo z materiałów użytych do konstruowania rzeczywistej odzieży Balenciaga do tworzenia podobnych do cyfrowych wersji. Szczególną uwagę zwrócono na znalezienie splotów i słojów tkanin, które nie tylko pasowałyby do dostarczonego materiału referencyjnego, ale także nadal żyły w świecie Fortnite. Zespół był w stanie opracować oparty na procedurze wzór cekinów, który umożliwił im zachowanie wysokiego poziomu wierności tekstury niezależnie od istniejącej gęstości tekselu. Stamtąd opracowali tekstury i materiały w zneutralizowanym i kontrolowanym oświetleniu, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.

System cieniowania Unreal Engine był szczególnie przydatny przy odtwarzaniu tych wyrafinowanych materiałów. Ponieważ shadery silnika są oparte na fizyce, przestrzegają zasad zachowania światła w rzeczywistym świecie.

Umożliwiło to zespołowi dokładne odtworzenie materiałów ze świata rzeczywistego, a także umożliwiło dostosowanie specjalistycznych właściwości powierzchni. W przypadku złożonych materiałów użytych w elementach Balenciaga zespół wykorzystał warstwy materiału o wysokiej wierności, aby pokazać szczegółowy splot w znacznie wyższej rozdzielczości niż ich zwykłe konfiguracje. Praca w czasie rzeczywistym w Unreal Engine odblokowała szybkie iteracje, aby uzyskać natychmiastową informację zwrotną od artystów.

Pozy postaci były również dużą częścią wizualnej idei. Zespół musiał zadbać o to, aby postacie prezentowały Stroje z motywem modowym, który dokładnie odzwierciedlał Balenciagę. Od samego początku prowadzili szczegółowe rozmowy z Balenciagą na temat tonu postaci oraz wyjątkowego podejścia do designu i estetyki. Ważne było, aby zachować odpowiednią równowagę między unikaniem tradycyjnych póz na wybiegu, a jednocześnie uchwyceniem wyjątkowej abstrakcyjnej natury FortniteNastawienie 's/Balenciaga na projektowanie i modę.

Jedna z póz ma elementy słynnej modowej pozy, a jedna ma ukłon w stronę abstrakcyjnego zniekształcenia, które znajduje odzwierciedlenie w całym partnerstwie. Ważne było również, aby pozy ukazywały materiałowe powierzchnie projektów, ponieważ kiedyś musiały być zgodne z tymi samymi materiałami z prawdziwego życia, których używałby Balenciaga.


Wirtualny sklep do zakupu cyfrowej odzieży

Możliwość cyfrowego noszenia stroju Balenciaga jest tylko częścią tego wyjątkowego Fortnite doświadczenie. Marka modowa poszła o krok dalej – oprócz odblokowania ich w grze, możesz odwiedzić wirtualny sklep, aby kupić te stroje oprócz
FortniteSklep z przedmiotami.

Zainspirowany brutalistycznym wyglądem Zaświaty: Wiek jutra, ten wirtualny sklep jest obecnie „centrum polecanych” w
Fortnite Twórczy. Creative Hubs to grywalne przestrzenie 3D, które służą jako brama do wysokiej jakości doświadczeń stworzonych przez społeczność. Poza wirtualnym sklepem,
Fortnite i Balenciaga uruchamiają również prawdziwą fizyczną współpracę, z nową kolekcją gadżetów zatytułowaną „Fortnite | Balenciaga Series” dostępne w wybranych butikach Balenciaga oraz na Balenciaga.com. Fani, którzy kupią ubrania z prawdziwego życia, odblokują stroje Balenciaga w Fortnite, jeszcze bardziej łączące świat wirtualny i fizyczny.


Przenoszenie wciągających wizualizacji 3D na ulice


Wprowadzanie odzieży z prawdziwego świata do świata Fortnite to jedno, ale Balenciaga łączenie rzeczywistości i rzeczywistości nie kończy się na tym. Postacie i stroje z Fortnite zostały następnie wykorzystane do stworzenia spektakularnych, wciągających, trójwymiarowych billboardów w świecie rzeczywistym, które z pewnością przyciągną przechodniów w Londynie, Nowym Jorku, Tokio i Seulu.

Wylegiwanie się między drapaczami chmur, nosząca Balenciagę Fortnite ulubiony Doggo unosi się nad chodnikami, przynosząc Balenciaga x
Fortnite partnerstwo ze światem fizycznym w zabawny, przyciągający uwagę sposób. Co więcej, ten sam prawdziwy billboard został zreplikowany cyfrowo w wirtualnym sklepie hostowanym w Creative Hub firmy Balenciaga – część wydajnego podejścia transmedialnego, które pozwoliło uniknąć tworzenia nowych zasobów od zera.

Zmiana przeznaczenia istniejących zasobów pozwoliła zespołowi na wierne utrzymanie zdefiniowanych powierzchni materiałowych, które zostały zaprojektowane z Balenciaga dla Fortnite crossover — na przykład materiały na butach Doggo doskonale odzwierciedlają prawdziwe tenisówki. Scena bilbordowa została zmontowana w Unreal Engine i dokonano korekty cieniowania, oświetlenia, układu scen i pozycji kamery w czasie rzeczywistym.

Wykorzystanie ray tracingu w czasie rzeczywistym i fizycznych materiałów oświetleniowych pomogło zespołowi dopasować oświetlenie w każdej fizycznej lokalizacji. Umożliwiło im to zakotwiczenie oświetlenia i sprawienie, że Doggo poczuł się tak, jakby był w każdym miejscu. Znajomość pozycji słońca na podstawie pory dnia, a także miejsca, w którym będzie na niebie, pomogła uzyskać realistyczne oświetlenie.

Praktycznie bez ograniczeń

Współpraca Balenciagi z Fortnite a ciągła praca z Unreal Engine zapewnia fascynujący wgląd w rodzaje innowacyjnych doświadczeń, które są teraz możliwe, odblokowując nowe sposoby reprezentowania siebie i łączenia się ze sobą.

Wykorzystując te same modele postaci do wielu różnych doświadczeń i komunikacji, marka modowa rzuciła światło na możliwości oferowane przez podejście transmedialne – kluczowy element konstrukcyjny otwartego Metaverse, w którym wszyscy możemy być częścią integracyjnego ekosystemu cyfrowego przyszłość. Granice między światem wirtualnym a fizycznym coraz bardziej się zacierają, oferując nowe sposoby na oczarowanie i zachwyt. Opierając się na najnowocześniejszych technologiach, Balenciaga została upoważniona do pozyskiwania nowej cyfrowej publiczności, nieskrępowanej ograniczeniami żadnego ze światów.



Source : http://www.cgw.com/Press-Center/In-Focus/2021/Balenciaga-Blurs-Real-with-Unreal-in-Fortnite.aspx