Nowe badanie pokazuje, że oszuści w grach wideo online przyjmują metody podobne do metod stosowanych przez tradycyjnych hakerów, co podkreśla istnienie lukratywnego przemysłu stojącego za rozwojem technologii oszukiwania. Z dziesiątkami tysięcy członków na forach oszukiwania, ten podziemny rynek generuje znaczne przychody, omijając zabezpieczenia systemu Windows, budząc poważne obawy społeczności zajmującej się cyberbezpieczeństwem.
Podziemna ekonomia oszustwa
Badania przeprowadzone przez ekspertów z Uniwersytetu w Birmingham uwypukliły „ekonomię na dużą skalę” związaną z oszukiwaniem w grach wideo. Współautor badania, dr Marius Muench, zwraca uwagę, że zjawisko to jest w dużej mierze ignorowane przez specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Oszuści wykorzystują słabości zabezpieczeń jądra systemu Windows, podobne do tych stosowanych w atakach złośliwego oprogramowania.
Analiza techniczna programów oszukujących
Badacze rozpoczęli od analizy technologii oszukujących i środków zaradczych, zauważając, że wiele systemów przeciwdziałających oszustwom działa bezpośrednio w jądrze systemu Windows, przy wysokim poziomie dostępu. Ich dochodzenie wykazało, że oszustom często udaje się „wstrzyknąć” do tego rdzenia oprogramowanie oszukujące, wykorzystując luki w zabezpieczeniach oprogramowania, umożliwiając im dostęp do prywatnych informacji o konkurentach, takich jak metody gry.
Techniki obejścia
Badania wykazały, że programy oszukujące wykorzystują sterowniki innych firm do wejścia do jądra, omijając w ten sposób zabezpieczenia stosowane przez systemy zapobiegające oszustwom. Techniki te pozwalają oszustom na kompromis w grach konkurencyjnych, takich jak Fortnite, WalecznyI Legendy Apexa.
Rosnący rynek oszustw
Na równoległym rynku oszustów istnieje około 80 witryn oferujących oprogramowanie do oszukiwania, często w ramach subskrypcji. Ceny wahają się od 10 dolarów za mniej popularne gry do 240 dolarów za tytuły o dużym popycie. Szacunki wskazują, że od 30 000 do 174 000 użytkowników miesięcznie może generować przychody w wysokości od 12,8 do 73,2 miliona dolarów rocznie.
Luki w systemach przeciwdziałających oszustwom
Badacze odkryli, że w przypadku każdej zbadanej gry dostępne były metody oszukiwania, co wskazuje, że żaden program zapobiegający oszustwom nie jest „nie do złamania”. Według profesora Toma Chothii, jak wynika z testowanego testu porównawczego gier, zabezpieczenia jądra systemu Windows nie są tak solidne, jak zakładano. Counter-Strike 2 I Pole Bitwy 1 okazał się szczególnie bezbronny, podczas gdy Waleczny I Fortnite wykazał lepsze zdolności obronne.
Perspektywy przyszłości cyberbezpieczeństwa w grach
Badanie, które zostało zaprezentowane podczas warsztatów na temat technik ofensywnych i defensywnych, podkreśla potrzebę zwrócenia większej uwagi na te kwestie w cyberbezpieczeństwie. Badacze doszli do wniosku, że zrozumienie metod oszukiwania mogłoby również poprawić ochronę przed złośliwym oprogramowaniem w systemach Windows, oferując szansę na wzmocnienie bezpieczeństwa gier online.
To dogłębne spojrzenie na zjawisko oszukiwania zachęca do refleksji na temat implikacji etycznych i bezpieczeństwa w świecie konkurencyjnych gier wideo.
Odczyty: 1