Apex Legends odniosło ostatnie zwycięstwo nad arcy-rywalami Warzone i Fortnite, powracając na tron streamingowy Twitcha jako najczęściej oglądany battle royale po exodusie Call of Duty i popularnym wydaniu 10 sezonu Respawn pod koniec lipca.
Battle Royale Respawn, Apex Legends, wyglądał, jakby przegrał wojnę strumieniową na Twitchu z Warzone i innymi rywalami wagi ciężkiej, gdy wkraczaliśmy w nowy rok.
Pomimo zachowania dużej popularności w grze, wzmocnionej wraz z debiutami Legend i przebojowymi sezonami, bitwa royale napędzana postaciami ześlizgnęła się po drabinie na Twitchu, często przegrywając z arcyrywalem Call of Duty, a także weteranem gatunku Ciężki Fortnite od PUBG i Epic.
Zostało to jednak wywrócone na głowę w lipcu tego roku.
Apex Legends z zapałem wrócił na szczyt Twitcha, cofając swój wyjątkowo słaby rok – nie znalazł się wśród dziesięciu najlepszych battle royale – by przeskoczyć aż 270 milionów godzin obejrzanych między lipcem a końcem września.
Odwrócenie sprawiło, że Battle Royale Respawn przewyższyło konkurencję niemobilną, usuwając średnią kategorii o potężne 137 mln godzin w drodze na szczyt.
Główną siłą napędową powstania Apex Legends był jego przeciwnik w bitwach królewskich, Call of Duty Warzone firmy Activision; bardziej realistyczny tytuł (przynajmniej projekt i strzelanina) przeżył kilka miesięcy horroru.
Głównym problemem była fala hakerów Warzone.
Ci przełomowi gracze masowo odciągnęli fanów i gwiazdy CoD z Verdansk w wyczekujące ramiona Apex Legends. Kilka znanych streamerów, w tym Nick „NICKMERCS” Kolcheff, Tim „TimTheTatman” Betar i Jack „CourRage” Dunlop, wydawało się, że wbiło gwóźdź w trumnę Warzone.
Nawet Dr Disrespect, przesyłający strumieniowo na YouTube, odrzucił Warzone i wrócił do Kings Canyon i World’s Edge, aby zwiększyć popularność streamingu Battle Royale.
Co ciekawe, Apex Legends faktycznie udało się uniknąć trendu spadkowego, który ostatnio uderzył w wiele innych battle royale. Podczas gdy Warzone, Fortnite i PUBG były smagane spadkiem średniej oglądalności, tytuł Respawn świecił.
Za Apex Legends stał PUBG Mobile, który obejrzano przez 247 mln godzin w okresie Przesyłaj kwartalny raport Hatcheta. Fortnite zarobił 246 mln mniej niż poprzednie liczby, a Mobile Legends: Bang Bang zamknęło pierwszą dziesiątkę z 240 mln godzin. Warzone nie zdobył najwyższych miejsc.
Apex pozostał jednak w tyle za jednym przeciwnikiem Battle Royale; Mobile Garena Free Fire całkowicie zdominował statystyki do września z 326 milionami godzin.
Hierarchia na Twitchu wróciła do normy nieco bardziej od końca września, a Warzone zarządza niewielką zmianą z tyłu wydania łatki z sezonu 6, wraz z ostatnią aktualizacją Verdansk.
Jednak Apex nadal zajmuje pierwsze miejsce. W momencie publikacji Battle Royale ma 88,4 tys. widzów na żywo, wyprzedzając Warzone (45,1 tys.) i Fortnite (44,6 tys.).
Source : https://www.dexerto.com/apex-legends/apex-legends-retakes-twitch-streaming-crown-1671659/