Apex Legends odniosło ostatnie zwycięstwo nad arcy-rywalami Warzone i Fortnite, powracając na tron streamingowy Twitcha jako najczęściej oglądany battle royale po exodusie Call of Duty i popularnym wydaniu 10 sezonu Respawn pod koniec lipca.
Battle Royale Respawn, Apex Legends, wyglądał, jakby przegrał wojnę strumieniową na Twitchu z Warzone i innymi rywalami wagi ciężkiej, gdy wkraczaliśmy w nowy rok.
Pomimo zachowania dużej popularności w grze, wzmocnionej wraz z debiutami Legend i przebojowymi sezonami, bitwa royale napędzana postaciami ześlizgnęła się po drabinie na Twitchu, często przegrywając z arcyrywalem Call of Duty, a także weteranem gatunku Ciężki Fortnite od PUBG i Epic.
Zostało to jednak wywrócone na głowę w lipcu tego roku.
Apex Legends z zapałem wrócił na szczyt Twitcha, cofając swój wyjątkowo słaby rok – nie znalazł się wśród dziesięciu najlepszych battle royale – by przeskoczyć aż 270 milionów godzin obejrzanych między lipcem a końcem września.
Odwrócenie sprawiło, że Battle Royale Respawn przewyższyło konkurencję niemobilną, usuwając średnią kategorii o potężne 137 mln godzin w drodze na szczyt.
Battle Royale Respawn cieszyło się jedną z najlepszych w historii na Twitchu między lipcem a wrześniem.
Główną siłą napędową powstania Apex Legends był jego przeciwnik w bitwach królewskich, Call of Duty Warzone firmy Activision; bardziej realistyczny tytuł (przynajmniej projekt i strzelanina) przeżył kilka miesięcy horroru.
Głównym problemem była fala hakerów Warzone.
Ci przełomowi gracze masowo odciągnęli fanów i gwiazdy CoD z Verdansk w wyczekujące ramiona Apex Legends. Kilka znanych streamerów, w tym Nick „NICKMERCS” Kolcheff, Tim „TimTheTatman” Betar i Jack „CourRage” Dunlop, wydawało się, że wbiło gwóźdź w trumnę Warzone.
Nawet Dr Disrespect, przesyłający strumieniowo na YouTube, odrzucił Warzone i wrócił do Kings Canyon i World’s Edge, aby zwiększyć popularność streamingu Battle Royale.

NICKMERCS wywołał exodus Warzone, który zwiększył liczbę widzów Apex Legends na Twitchu.
Co ciekawe, Apex Legends faktycznie udało się uniknąć trendu spadkowego, który ostatnio uderzył w wiele innych battle royale. Podczas gdy Warzone, Fortnite i PUBG były smagane spadkiem średniej oglądalności, tytuł Respawn świecił.
Za Apex Legends stał PUBG Mobile, który obejrzano przez 247 mln godzin w okresie Przesyłaj kwartalny raport Hatcheta. Fortnite zarobił 246 mln mniej niż poprzednie liczby, a Mobile Legends: Bang Bang zamknęło pierwszą dziesiątkę z 240 mln godzin. Warzone nie zdobył najwyższych miejsc.
Apex pozostał jednak w tyle za jednym przeciwnikiem Battle Royale; Mobile Garena Free Fire całkowicie zdominował statystyki do września z 326 milionami godzin.

Apex Legends pokonało każdego niemobilnego konkurenta battle royale.
Hierarchia na Twitchu wróciła do normy nieco bardziej od końca września, a Warzone zarządza niewielką zmianą z tyłu wydania łatki z sezonu 6, wraz z ostatnią aktualizacją Verdansk.
Jednak Apex nadal zajmuje pierwsze miejsce. W momencie publikacji Battle Royale ma 88,4 tys. widzów na żywo, wyprzedzając Warzone (45,1 tys.) i Fortnite (44,6 tys.).
Source : https://www.dexerto.com/apex-legends/apex-legends-retakes-twitch-streaming-crown-1671659/