Sprzedaż FIFA 23 wzrosła o 6% w porównaniu z FIFA 22 | Europejskie miesięczne wykresy


Na pierwszy rzut oka

  • Sprzedaż gier spadła o 10%, konsole spadły o 20%, a akcesoria spadły o 7% w porównaniu z wrześniem 2021 r.
  • Ostateczna sprzedaż gry EA FIFA 23 jest o 6% wyższa niż FIFA 22
  • Sprzedaż konsol znacznie wzrosła w sierpniu, na czele z Nintendo Switch

Według najnowszych danych GSD we wrześniu w Europie sprzedano 14,4 miliona cyfrowych i fizycznych gier wideo.

To o 10% mniej niż rok wcześniej. 8,57 mln sprzedaży pochodziło z cyfrowych sklepów z plikami do pobrania (spadek o 13,8% w porównaniu z wrześniem 2021 r.), a 5,82 mln za pośrednictwem fizycznych sprzedawców detalicznych (spadek o 3,7%).

Największą grą miesiąca, z bardzo dużą przewagą, była FIFA 23. Ostatnia gra EA FIFA zakończyła swój bieg w wielkim stylu, ze sprzedażą wyższą o 6% w porównaniu z premierą FIFA 22.

Najbliższym konkurentem FIFA jest kolejna gra sportowa: NBA 2K23. Ten typowo amerykański sport wciąż zyskuje na popularności w Europie, a sprzedaż wzrosła o 10,5% w porównaniu z zeszłoroczną wersją.

Trzecią najlepiej sprzedającą się grą na listach przebojów jest Splatoon 3 firmy Nintendo. Gra prawdopodobnie znajdzie się na 2. miejscu, jednak Nintendo nie udostępnia liczb do pobrania w wersji cyfrowej z wykresami, więc musi zająć trzecie miejsce. Dopełnieniem nowych wydań jest The Last of Us: Part 1 na 5. miejscu.

Switch nadal jest liderem na rynku konsolowym

394 000 na śledzonych rynkach europejskich w zeszłym miesiącu (pełna lista na dole artykułu. Nie uwzględniono Niemiec i Wielkiej Brytanii. Dane dotyczące Wielkiej Brytanii są dostępne tutaj).

To 20% spadek w porównaniu z wrześniem 2021 roku, ale o ponad 29% więcej niż w sierpniu.

Switch był najlepiej sprzedającą się konsolą na śledzonych rynkach europejskich w zeszłym miesiącu, ze sprzedażą o ponad 11% w porównaniu z sierpniem, wzmocnioną przez wydanie Splatoon 3.

Ale to był dobry miesiąc dla wszystkich trzech głównych platform. Sprzedaż PS5 wzrosła o 28%, podczas gdy największy wzrost odnotowały konsole Xbox Series, których sprzedaż była prawie dwukrotnie wyższa niż w sierpniu.

Gdzie indziej na śledzonych rynkach GSD sprzedano 1,44 miliona akcesoriów, co stanowi 7% spadek w stosunku do września 2021 r., ale wzrost o 22% w stosunku do sierpnia.

Po raz kolejny kontroler PS5 DualSense jest liderem na rynku, a na drugim miejscu jest pad PS4 DualSense. Najwyższym na wykresach niekontrolerem jest zestaw słuchawkowy PS5 Pulse 3D na 5. miejscu.

Jeśli chodzi o karty do portfela/punktów, we wrześniu sprzedano 1,93 miliona kart, co oznacza spadek o 6,1% w tym samym okresie w 2021 r., ale o 8,5% więcej niż w sierpniu.

European GSD wrzesień 2022 Top 20 (cyfrowe + fizyczne)

Pozycja Tytuł
1 FIFA 23 (EA)
2 NBA 2K23 (gry 2 tys.)
3 Splatoon 3 (Nintendo)*
4 Grand Theft Auto 5 (Gwiazda Rocka)
5 Ostatni z nas: część 1 (Sony)
6 Red Dead Redemption 2 (Gwiazda Rocka)
7 F1 22 (EA/Codemasterzy)
8 Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*
9 Saints Row (głębokie srebro)
10 Assassin’s Creed Walhalla (Ubisoft)
11 Gran Turismo 7 (Sony)
12 Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege (Ubisoft)
13 Nintendo Switch Sports (Nintendo)*
14 Sid Meier’s Civilization VI (gry 2K)
15 Minecraft: Switch Edition (Mojang/Nintendo)
16 Pierścień Eldenów (Bandai Namco)
17 Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft)
18 LEGO Star Wars: Saga Skywalker (Warner Bros)
19 Wojownicze Żółwie Ninja: Kolekcja Cowabunga (Konami)
20 Republika jeźdźców (Ubisoft)

* Dane cyfrowe niedostępne

Dane cyfrowe GSD obejmują gry od uczestniczących firm sprzedawane za pośrednictwem Steam, Xbox Live, PlayStation Network, Nintendo Eshop. Główne firmy uczestniczące to Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, Codemasters, Electronic Arts, Embracer Group (w tym Gearbox, Koch Media, Sabre Interactive), Focus Entertainment, Konami, Marvelous Games, Microids, Microsoft (w tym Bethesda), Milestone, Nacon, Paradox Interactive, Quantic Dream, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft i Warner Bros. Nintendo i 505 Games są godnymi uwagi nieobecnymi, obok mniejszych studiów.

Dane cyfrowe obejmują gry sprzedawane w Austrii, Bahrajnie, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Cyprze, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, Węgrzech, Islandii, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii , Rumunia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Wielka Brytania.

Dane fizyczne obejmują wszystkie gry, ale tylko te sprzedawane w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Sprzedaż okuć konsolowych obejmuje Belgię, Danię, Finlandię, Francję, Włochy, Portugalię, Rosję, Hiszpanię, Szwecję i Szwajcarię. Sprzedaż akcesoriów obejmuje te same rynki, ale nie obejmuje Szwajcarii.





Źródło : https://www.gamesindustry.biz/fifa-23-sales-up-6-compared-with-fifa-22-european-monthly-charts