FIFA 23 vs FIFA 22: Jaka jest różnica?


FIFA 23 to kolejna pozycja w popularnej serii gier piłkarskich i będzie to ostatnia wersja z EA Sports na czele.

Ale czym FIFA 23 będzie się różnić od swojej poprzedniczki, FIFA 22? Poniżej wymieniliśmy wszystkie główne różnice, więc wiesz dokładnie, jakie aktualizacje otrzymasz.

Największym dodatkiem do FIFA w tym roku jest włączenie kobiecych drużyn klubowych. Możesz teraz grać dowolnym klubem z aktualnej ligi kobiet Barclays FA Women’s Super League i Division 1 Arkema.

Chociaż w grze FIFA 22 możesz objąć dowodzenie nad międzynarodowym zespołem kobiet, po raz pierwszy w serii pojawi się klubowa piłka nożna kobiet. Technologia HyperMotion2 w najnowszych konsolach powinna również zapewniać realistyczny ruch piłki nożnej kobiet.

Gra międzyplatformowa

Po udanych testach rozgrywki z FIFA 22, EA Sports rozszerza liczbę trybów gry, które będą obsługiwać crossplay. Obejmuje to FUT Division Rivals (z wyjątkiem współpracy), Mistrzostwa FUT, FUT Ultimate Online Draft, mecze towarzyskie FUT Online (z wyjątkiem współpracy), mecze towarzyskie FUT online i sezony online (z wyjątkiem sezonów współpracy).

EA wyjaśniło również, że będziesz mógł grać tylko z tymi na tej samej generacji konsol. Oznacza to, że gracze PS5, Xbox Series X i PC mogą grać przeciwko sobie, ale posiadacze PS4 i Xbox One są do siebie ograniczeni. Mimo to jest to świetny krok we właściwym kierunku.

Grywalne najciekawsze momenty w trybie kariery

Ukończenie sezonu w trybie kariery może zająć dużo czasu, więc zawsze istnieje pokusa, aby zasymulować mecz, zwłaszcza jeśli narysujesz takich jak Burnley w FA Cup. Wadą tego jest to, że jest to bardzo pasywne doświadczenie.

EA Sports wprowadziło teraz opcję połowy, która pozwala grać tylko w najważniejsze momenty gry. Większość meczu zostanie zasymulowana, ale automatycznie wznowisz kontrolę, gdy zawodnik będzie miał świetną okazję do strzału na bramkę lub obrońca będzie musiał wykonać ważny wślizg. Dzięki temu nadal masz wpływ na wynik końcowy, ale bez konieczności wyczekiwania każdej minuty meczu. To tak, jakby móc rozegrać mecz dnia.

Bardziej realistyczne animacje

Jednym z największych celów EA w grze FIFA 23 było tworzenie bardziej realistycznych animacji graczy. Dzięki technologii HyperMotion2 firma EA była w stanie przechwycić dwa razy więcej danych niż wcześniej. W rezultacie otrzymuje się 6000 realistycznych animacji piłkarskich, dzięki czemu gracze wyglądają i zachowują się jak gwiazdy futbolu, które naśladują.

EA twierdzi, że przywiązuje szczególną wagę do poprawy animacji strzelania, a także bramkarzy podczas sięgania po piłkę.

Niestety technologia HyperMotion2 będzie dostępna tylko na PS5, Xbox Series X/S, PC i Google Stadia, więc nie masz szczęścia, jeśli nadal grasz na PS4 lub Xbox One.

Mocne strzały i przeprojektowane scenki

EA Sports wprowadziło kilka drobnych poprawek w rozgrywce, wprowadzając nową mechanikę zwaną „strzałami mocy”. EA opisuje to jako mechanikę wysokiego ryzyka i wysokiej nagrody, ponieważ wymaga większej precyzji do wykonania, ale torpeduje piłkę w kierunku bramki z większą prędkością.

Stałe fragmenty również uległy zmianie, dzięki czemu możesz wybrać miejsce kontaktu z piłką, aby zapewnić większą kontrolę nad kierunkiem, trajektorią i podkręcaniem. EA twierdzi również, że nowe pozycje kamery w narożnikach zwiększą dramaturgię sytuacji martwej piłki.

Chwile w Ultimate Team

Fani Ultimate Team również powinni być podekscytowani, ponieważ EA Sports wprowadza nowy tryb dla jednego gracza o nazwie Moments. Zamiast rozgrywać się w pełnym 90-minutowym meczu, Moments stawia przed Tobą małe wyzwania. Na przykład możesz otrzymać zadanie zdobycia bramki jako obrońca w ciągu trzech minut lub ukończenia tęczy.

Wiele z tych wyzwań zostanie stworzonych od podstaw przez twórców, ale inne będą inspirowane prawdziwymi meczami w weekend, w których będziesz musiał odtworzyć cele strzelone przez takich graczy jak Salah, Kane i Haaland. Pomyślne ukończenie wyzwań pozwoli ci zdobyć gwiazdki, które możesz wydać na pakiety kart i wypożyczenie zawodników, aby pomóc ulepszyć swój skład.

EA Sports zmienia również chemię Ultimate Team, dzięki czemu gracze mogą budować spójność z kolegami z drużyny, nawet jeśli nie zajmują sąsiadujących pozycji na boisku (np. Trent Alexander-Arnold i Andy Robertson). Większość graczy będzie miała teraz drugorzędną pozycję, więc Son Heung-min będzie mógł grać na CF i LW oraz LM.



Źródło : https://www.trustedreviews.com/versus/fifa-23-vs-fifa-22-4264398