FIFA 22, miHoyo (Genshin Impact)… Biznesowe wiadomości tygodnia


Dane dotyczące sprzedaży, wykupy kawalerek, sprawozdania finansowe, okienka transferowe deweloperów, inwestycje… jeśli te tematy Cię interesują, to trafiłeś we właściwe miejsce. Przedstawiamy najnowsze wiadomości biznesowe z zeszłego tygodnia.

Przegląd

  • Wojna na Ukrainie: mobilizacja branży gier wideo
  • Twórcy Genshin Impact inwestują w syntezę jądrową
  • Rynek gier wideo ma się dobrze w 2021 r.
  • Kiedy współzałożyciel Valve, Gabe Newell, opowiada o kryptowalutach i przejęciach
  • Tencent przejmuje 1C Entertainment
  • Tylko w wiadomościach biznesowych tygodnia

Wojna na Ukrainie: mobilizacja branży gier wideo

FIFA 22 została wycofana m.in. z rynku rosyjskiego.

Rosyjska operacja wojskowa, która rozpoczęła się na ziemi ukraińskiej 24 lutego, miała wiele reperkusji na całym świecie. Nie oszczędzono gry wideo i wielu graczy z branży gier wideo zdecydowało się zaangażować, albo wspierając miejscowych i wygnańców, albo zrywając pewne więzi handlowe z Rosją. w list otwarty udostępniony na TwitterzeUkraiński wicepremier Mychajło Fiodorow obiecał, że Xbox i PlayStation opuszczą rosyjski rynek. W poście opublikowanym 4 marca jest to: Microsoft ogłasza zawieszenie sprzedaży swoich produktów i jego usług w Rosji. Ze swojej strony Sony postanawia dyskretnie usunąć ze sprzedaży pewnego Gran Turismo 7 z rosyjskiego PlayStation Store, nie uzasadniając takiego działania. Jeśli chodzi o Nintendo, trzeci gigant stwierdza: mieć rosyjską wersję swojego Nintendo eShop w trakcie konserwacji ze względu na „zawieszenie płatności w rublach“, rosyjska waluta. Inicjatywa, za którą podąża Electronic Arts: po ogłoszeniu wycofania się rosyjskich drużyn z FIFA 22, FIFA Mobile, FIFA Online i NHL 22, wydawca ogłasza zaprzestanie “sprzedaż swoich produktów i ich zawartości w Rosji i na Białorusi podczas konfliktu“. 03 marca jest CD Projekt Red postanawia zawiesić sprzedając wszystkie swoje produkty na terenach Rosji i Białorusi: Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077, ale także wszystkie gry dostępne na GoG.

Oprócz zerwania niektórych stosunków handlowych z Rosją, studia wspierają również Ukrainę, przekazując datki na stowarzyszenia humanitarne. W zeszłym tygodniu wspominaliśmy o inicjatywie polskich 11 bit studios: wszystkie dochody z This War of Mine przekazały ukraińskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Marsz, a po nim CD Projekt i Techland (Dying Light), który nadal mobilizuje innych aktorów. Tak jest w przypadku Pokémon Companyktóre ogłaszają”natychmiast przekaż darowiznę w wysokości 200 000 $do GlobalGiving, odpowiedzialnego za przekazanie tej darowizny organizacjom pomagającym rodzinom i dzieciom dotkniętym kryzysem† Ze swojej strony są to: dwa miliony dolarów przekazane przez Sony na rzecz różnych stowarzyszeń na Ukrainie, a różne spółki zależne grupy będą zbierać datki od swoich pracowników. Możemy również rozważyć darowiznę od IO Interactive (100 000 USD na Czerwony Krzyż), Bungie (120 000 USD na Voices of Children, Direct Relief i IRC), a nawet silnik jednostki (623 000 dolarów).

Twórcy Genshin Impact inwestują w syntezę jądrową

FIFA 22, miHoyo (Genshin Impact)... Biznesowe wiadomości tygodnia

Genshin Impact, okręt flagowy miHoyo.

W ubiegłą niedzielę analiza partnera NICO, Daniela Ahmada, omówiła najnowszą inwestycję miHoyo. Wraz z innymi firmami studio znane z opracowania Genshin Impact zainwestowało 65 milionów dolarów w Energy Singularity. Ta ostatnia, z siedzibą w Szanghaju, specjalizuje się w technologiach umożliwiających fuzję jądrową dzięki maszynom zwanym tokamakami.? z grubsza mówiąc, technologia ta może umożliwić wytwarzanie większej ilości energii niż zużywa i jest głównym kandydatem do zastąpienia elektrowni jądrowych wykorzystujących rozszczepienie. Dlaczego taka inwestycja od miHoyo? Według Daniela Ahmada studio chce zbudować własną maszynę w 2024 roku. Inicjatywa, która ma sens, gdy wiadomo, że hasłem miHoyo jest „Tech otakus ratują świat„, Gdzie entuzjaści technologii ratujących świat† Pod tym względem miHoyo nie po raz pierwszy jest zaangażowane w taki projekt. W zeszłym roku studio założyło laboratorium współpracujące z Uniwersytetem Medycznym Jiaotong w Szanghaju. W tamtym czasie ten wspólny projekt koncentrował się na badaniu różnych potencjalnych zastosowań w tworzeniu interfejsu mózg-komputer. Od lutego 2021 r. prace koncentrowały się na terapii modulacji neuronów w celu leczenia chorób, takich jak depresja.

Niezależnie od tego, czy chodzi o medycynę, czy badania nuklearne, miHoyo jest inwestowane daleko poza świat gier wideo. Ideologia, której towarzyszą działania: w lutym ubiegłego roku miHoyo wypuściło „Hoyoverse”. Wszechświat alternatywnej rzeczywistości, w którym jednostki są zanurzane przez awatary i którego zanurzenie jest możliwe dzięki technologiom takim jak rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna:

Dzięki HoYoverse dążymy do stworzenia wszechstronnego wirtualnego świata, z grami, serialami anime i innymi rodzajami rozrywki, które zapewnią graczom wysoki stopień wolności i immersji. Hoyover.

Rynek gier wideo ma się dobrze w 2021 r.

Na Twitterze Piers Harding-Rolls krótko omawia badanie, które przeprowadził dla firmy Ampere Analysis. Badany jest rynek gier wideo. Według badania do 2021 r. byłaby warta 60 miliardów dolarów. To ponad 2020 r. i jego 56,6 miliardów dolarów, a to pomimo braku komponentów, które uniemożliwiały dostęp do konsol nowej generacji† Po stronie producenta pojedynek bez wątpienia wygrywa Sony, mimo że Nintendo sprzedaje Nintendo Switch na paletach: 46% udziału w rynku dla Sony, 29% dla Nintendo i pozostałe 25% dla Microsoft† Piers Harding-Rolls wyjaśnia, że ​​dominacja Sony nad rodakiem jest uzasadniona siłą jej rynku cyfrowego: Nintendo wciąż jest zbyt daleko w tyle.

Po stronie cyfrowej rośnie również liczba usług. Jak widać ostatnio, abonenci Xbox Game Pass i PlayStation Plus tylko rosną (odpowiednio 25 mln i 48 mln), co skutkuje wzrostem znaczenia usług: w 2021 r. 19% całkowitych przychodów zostanie pochłonięte przez Xbox Live Gold, Xbox Game Pass, Xbox Game Pass Ultimate, PlayStation Plus, PlayStation Now i Nintendo Switch Online. W ubiegłym roku było to tylko 15%.

Kiedy współzałożyciel Valve, Gabe Newell, opowiada o kryptowalutach i przejęciach

FIFA 22, miHoyo (Genshin Impact)... Biznesowe wiadomości tygodnia

Konsola Steam Deck.

Podczas pierwszego Steam Deck, konsoli Valve, która chce chodzić po klombach Nintendo Switch, Gabe Newell rozmawiał z Rock Paper Shotgun. Współzałożyciel Valve powrócił do procesu produkcji przenośnych konsol, ale także opowiedział o swoich przemyśleniach na różne tematy poruszające obecnie branżę. Wśród nich duże przejęcia studia, jak ostatnio w przypadku Microsoftu – Activision, Sony i Bungie. Dla niego te przejęcia muszą być dokonywane według jednego kryterium ?

Niezależnie od rodzaju przejęcia czy konsolidacji, powinien odpowiedzieć na jedno pytanie: czy udaje mu się zwiększyć wartość dla klientów? Czy udaje mu się zmienić programistów w lepszych programistów? Jeśli konsolidacja lub przejęcie nie daje odpowiedzi na takie pytania, to dlatego, że nie jest w porządku.

Ponadto Gabe Newell wyjaśnia również swoje przemyślenia na temat kryptowalut i transakcji NFT. Jeśli Steam zbanował wszystkie gry, w tym te technologie, Newell nie jest na to odporny. Wyjaśnia tylko, że jest to produkt, który mu się nie podoba:

Musisz oddzielić samą podstawową technologię od tego, jak jest używana. Na przykład nitroceluloza pozwala na wiele, ale często jest używana do produkcji broni palnej. Nie chcę porównywać NFT do strzelanin, ale koncepcje własności cyfrowej i współdzielonych wszechświatów są rozsądne.

Tencent przejmuje 1C Entertainment

FIFA 22, miHoyo (Genshin Impact)... Biznesowe wiadomości tygodnia

Słowik.

Tencent kontynuuje swoją gorączkę odkupienia. Po przejęciu firmy Inflexion Games (Nightingale) dwa tygodnie temu, Tencent ogłosił niedawno zawarcie umowy z 1C Entertainment. Pod chińską flagą pływa obecnie spółka zależna firmy 1C w Warszawie. Wśród znanych tytułów w katalogu znajdziemy głównie porty gier na PC: Devil May Cry, Dark Souls Remastered, Mortal Kombat 11 czy nawet Cyberpunk 2077 na Stadia. Przejęcie, które wzbudza entuzjazm interesariuszy:

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej umowy. To wyjątkowa okazja dla 1CE. Nasza ideologia i pasja będą wspierane przez wielkiego gracza w branży i jestem zaszczycony mogąc pracować z Tencent oraz innymi kreatywnymi umysłami, które są częścią tego nowego ekosystemu – Tomasz Nieszporski, 1C Entertainment?

Nie moglibyśmy być bardziej dumni z pracy z utalentowanym zespołem w 1C Entertainment, wspierając go w tej nowej fazie rozwoju – Li Shen, globalny dyrektor ds. technologii w Tencent Games.

Tylko w wiadomościach biznesowych tygodnia

  • katastrofa – Aby wesprzeć ofiary związane z konfliktem na Ukrainie, John Romero udostępnił nowy poziom w Doom II. Gra kosztuje pięć euro, a cały dochód przeznaczony jest na cele charytatywne.
  • bandai namco – Studio ogłosiło w komunikacie prasowym zwiększenie pensji swoich pracowników o 50 000 jenów (435 euro), aby ustabilizować dochody pracowników.
  • Teleturniej w Tokio – Tokijska edycja targów poświęconych grom wideo w 2022 roku ponownie otworzy swoje podwoje dla publiczności i profesjonalistów w dniach 15-18 września.
  • Powrót 4 Krew – Duchowy spadkobierca Left 4 Dead ogłosił, że liczy dziesięć milionów graczy. DLC planowane jest na kwiecień.
  • Netflix – Platforma SVOD wyraziła w środę chęć przejęcia fińskiego studia Next Games, twórców takich gier jak The Walking Dead czy Stranger Things. Transakcja szacowana na 65 milionów euro.
  • Pierścień Eldena – W Wielkiej Brytanii najnowsza wersja From Software jest trzecią najlepszą premierą roku. Stoi za Pokémon Legends: Arceus i Horizon: Forbidden West.
  • SNJV – Syndicat National du Jeu Vidéo łączy siły z EGDF (Europejską Federacją Producentów Gier) i proponuje przyjść z pomocą ukraińskim deweloperom, którzy są ofiarami obecnego konfliktu.
  • Nvidia – Producent procesorów i kart graficznych padł ostatnio ofiarą cyberataku. Sformalizowany w tym tygodniu atak umożliwiłby hakerom kradzież 1 TB danych. Potrzebowaliby Nvidii, aby wyłączyć limit kopania w najnowszej generacji kart graficznych (30XX).





Źródło : https://mairiedelimontfontaine.com/2022/03/06/fifa-22-mihoyo-genshin-impact-the-business-news-of-the-week/