FIFA 22 i niekończące się kontrowersje dotyczące mikrotransakcji


W miarę rozwoju gier FIFA musi być jedną z najpopularniejszych, jakie kiedykolwiek wydano. Jest to franczyza od EA Sports, która po raz pierwszy została uruchomiona w 1994 roku. Koncepcja była dość prosta: piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie, więc każda przyzwoita gra związana z piłką nożną musiała dobrze sobie radzić. To, co zrobiła seria FIFA, to umożliwienie najpopularniejszym graczom na całym świecie pojawiania się w formacie w grze.

To jest coś, na co fani tego sportu szaleli. Od czasu premiery w 1994 roku, FIFA powraca z rocznymi wydaniami. Do 2021 roku gra sprzedała się w sumie w 323 milionach egzemplarzy. Chociaż jest to sukces, który należy uczcić, grę nieustannie ścigają te same kontrowersje – skrzynki z łupami.

Problem polega na tym, że zamiast co roku świętować nowe wydanie, wracamy do tych samych starych argumentów. Jest to ogromne odwrócenie uwagi od gry i tego, jak dobrze jest odbierana przez fanów. FIFA wykroczyła poza hobby, którym nastolatki mogą cieszyć się w swoich sypialniach. Jest to teraz mocno ugruntowana część lukratywnego rynku e-sportu. Już samo to daje powód, dla którego gra wyjaśnia swój czyn.

O co tyle zamieszania w skrzynkach z łupami?

Jeśli nie masz pewności, jakie są skrzynki z łupami, to wszystko dotyczy mikrotransakcji, które zachodzą w grze. Skrzynki z łupami są powszechne w grach, w które można grać za darmo. Pomyśl o Candy Crush, które można bezpłatnie pobrać na smartfona. Podczas gdy te darmowe gry generują dochód dzięki przychodom z reklam (te irytacje za każdym razem, gdy ukończysz poziom), generują więcej gotówki dzięki skrzynkom z łupami.

W tych mikrotransakcjach gracze używają prawdziwych pieniędzy do kupowania losowych przedmiotów w trakcie gry. Być może najczęstszym przykładem, który zobaczysz, są kryształy i klejnoty. Często można je wygrać w ramach rozgrywki, ale za pomocą prawdziwych pieniędzy możesz uzyskać dostęp do większej liczby, a to często da ci impuls w grze.

Jeśli chodzi o FIFA, te skrzynki z łupami mają postać trybu Ultimate Team. W tym trybie za losowymi skrzynkami kryją się gracze. Twoje pieniądze odblokują te pudełka i zobaczysz, że zostaniesz nagrodzony nowym graczem. Jeden z lepszymi statystykami i wydajnością.

Czy te mikrotransakcje w ogóle mają znaczenie?

Problem z tymi mikrotransakcjami polega na tym, jak widzą, jak ludzie podchodzą do gry. To, co zaczyna się jako zabawa, prawie zamienia się w hazard. Płacisz za otwarcie pudełka, nie mając pojęcia, co wygrasz. To prawie tyle samo, ile działa losowych gier. W rzeczywistości te paczki zostały porównane do mechanizmów występujących w nowych automatach do gier i z pewnością wskazują na hazard.

Teraz hazard sam w sobie nie jest problemem. Wyrażając zgodę dorośli, mogą brać w tym udział jako aktywność i jest to w rzeczywistości jedna z najpopularniejszych rozrywek na całym świecie. Problem pojawia się, gdy spojrzysz na osoby w wieku poniżej 18 lat, które grają w tę grę, i te, które mogą mieć przyimki do uzależnienia od hazardu.

Oczywiście w przypadku osób zaklasyfikowanych jako dzieci sprawa jest jasna: nie powinno być żadnej formy hazardu. Wody mogą być nieco bardziej zamulone, jeśli chodzi o dorosłych. Argumentem jest to, że ci dorośli nie decydują się na wejście do środowiska, w którym odbywa się hazard. Kupują grę, ale potem, jako produkt uboczny, są narażeni na to bez wyboru.

Jaka była reakcja na FIFA?

Chociaż seria gier FIFA ma wiele do powiedzenia, jeśli chodzi o skrzynki z łupami, nie są one wyłączną cechą gry. Możesz je znaleźć w wielu grach, które są kupowane lub pobierane za darmo. W rzeczywistości miliony ludzi są wystawione na świat, którego mogą nie chcieć odkrywać.

Doprowadziło to do tego, że kraje takie jak Belgia zareagowały całkowitym zakazem używania skrzynek z łupami lub przynajmniej zapewnieniem, że istnieją ścisłe regulacje dotyczące ich. Jeden z największych rynków dla FIFA można znaleźć w Wielkiej Brytanii. Tutaj rząd jest nastawiony na rozważenie skrzynek z łupami i jeśli wymagają one dalszych regulacji i kontroli, aby chronić tych, którzy są postrzegani jako bezbronni.

Jak zareagował EA Sports?

Sam twórca gry to firma EA Sports z siedzibą w Kanadzie. Firma wielokrotnie rozmawiała o mikrotransakcjach, ale pozostaje uparty i tak naprawdę nie postrzega ich jako problemu. Głównym argumentem jest to, że tylko niewielki procent graczy ma mniej niż 18 lat, a więc dzieci nie są narażone na hazard.

Rozważając, jak być może narażeni są dorośli bezbronni, odpowiedź jest taka, że ​​tylko niewielka część graczy wydaje prawdziwe pieniądze w grze. Ostatecznie EA Sports nie postrzega tego jako problemu i nie ma zamiaru usuwać tej funkcji z gry.

Dlaczego Kanada jest ważna

Być może zaskakujące jest to, że gra, która została skrytykowana za zachęcanie do hazardu, pochodzi od producenta gier z siedzibą w Kanadzie. To kraj, w którym obowiązują surowe przepisy dotyczące wszystkich form hazardu, w tym zakładów sportowych. Biorąc to pod uwagę, niedawno zatwierdzono rozporządzenie C-218, co oznacza złagodzenie dotychczasowego podejścia.

Podczas gdy Kanada jest daleko od przyjęcia branży hazardowej, C-218 jest ważnym krokiem naprzód, którego osiągnięcie zajęło wiele lat. Poluzowanie ograniczeń hazardowych będzie świetną wiadomością dla branży iGaming, jak również dla bukmacherów. Byłoby to również postrzegane jako mile widziany impuls dla EA Sports i dałoby im wsparcie ze strony rządu. W nadchodzących latach zobaczymy, czy Kanada pójdzie dalej, czy też ustawodawcy zrobią to, co zrobili wcześniej – postawią nieprzekraczalne przeszkody, aby powstrzymać rozwój branży.



Source : https://www.vaughantoday.ca/fifa-22-and-the-neverending-microtransaction-controversies/