„FIFA 22” i „Apex Legends” doprowadziły do ​​największego w historii kwartału EA pod względem rezerwacji netto


EA właśnie poinformowała o swoich zarobkach za trzy miesiące do 31 grudnia (trzeci kwartał fiskalny w roku fiskalnym 2022). Firma twierdzi, że był to największy kwartał w historii pod względem „rezerwacji netto, podstawowej rentowności i generowania gotówki”. Opieranie się na głównych franczyzach było kluczowym aspektem tego sukcesu.

„Rok finansowy 22 był rokiem wybitnego rozwoju Electronic Arts i jesteśmy dumni, że nasze franczyzy znalazły się wśród najczęściej pobieranych, najczęściej granych i najpopularniejszych tytułów w ciągu ostatniego roku i kwartału świątecznego” – powiedział dyrektor generalny Andrew Wilson. . „Nasza sieć ponad 540 milionów unikalnych aktywnych kont wciąż się rozwija, gracze spędzają więcej czasu w naszych grach, a dzięki naszemu niesamowitemu IP jesteśmy dobrze przygotowani do dalszego rozwoju”.

Rezerwacje netto w tym kwartale wyniosły 2,577 mld USD, co stanowi wzrost o 177 mln USD w porównaniu z poprzednim rokiem. Całkowity dochód netto wyniósł 1,789 mld USD, o 116 mln USD więcej niż w trzecim kwartale roku obrotowego 2021. Jednak zysk netto za kwartał wyniósł 66 mln USD, co oznacza spadek o 145 mln USD w porównaniu z poprzednim rokiem. Wynikało to ze wzrostu wydatków. Rezerwacje netto za ostatnie 12 miesięcy wyniosły 7,254 mld USD, co oznacza wzrost o 22% rok do roku.

Nic dziwnego, że EA miało kolejny, w większości udany kwartał. Wydała nową grę FIFA, która była głównym motorem przychodów w ciągu ostatnich kilku lat, 1 października, na dzień przed rozpoczęciem kwartału świątecznego.

EA twierdzi, że ma najsilniejszą premierę FIFA w historii, a sprzedaż jednostek wzrosła o dwucyfrową liczbę rok do roku. FIFA 22 była najlepiej sprzedającą się grą na Zachodzie w roku kalendarzowym 2021, twierdzi firma. W międzyczasie, Madden NFL 22 była najlepiej sprzedającą się grą sportową w USA w okresie świątecznym i trzecią najlepiej sprzedającą się grą w USA w 2021 roku. Ogólnie rzecz biorąc, rezerwacje netto na tytuły EA Sports wzrosły o 10% rok do roku.

Wydawca twierdzi, że ma teraz ponad 540 milionów unikalnych aktywnych kont graczy. Średnio miał ponad 180 milionów aktywnych kont miesięcznie przez pierwsze trzy kwartały swojego roku podatkowego, a gracze spędzali zazwyczaj 20% więcej czasu w grach EA w porównaniu z poprzednim rokiem.

Jeśli chodzi o Legendy Apex, pod koniec kwartału liczba aktywnych graczy miesięcznie wzrosła o ponad 30% rok do roku. EA reklamowało „wyjątkowy wzrost” Battle Royale w swojej talii zarobków. Dołączyło ponad 28 milionów graczy Legendy Apex w ciągu ostatniego roku i oczekuje się, że w bieżącym roku podatkowym wartość rezerwacji netto sięgnie 1 miliarda dolarów.

Chociaż EA najwięcej zarabia na konsolach, mobilność staje się coraz ważniejsza. Rezerwacje netto na telefony komórkowe wzrosły do ​​320 mln USD, co oznacza wzrost o 68% rok do roku. Wyobrażam sobie, że trochę się poprawi, kiedy Apex Legends Mobile zostanie udostępniony wszystkim (miękki start nastąpi wkrótce). To samo dotyczy Battlefield Mobile. Oznacza to, że EA spodziewa się, że w roku obrotowym 2023 liczba rezerwacji w sieci mobilnej wzrośnie do dwucyfrowego poziomu.

Wydawca udostępnił zabawne statystyki zaangażowania na 2021 rok. Mówi, że gracze strzelili 22,3 miliarda goli w FIFA i 9,4 miliarda przyłożeń w Madden. Legendy Apex gracze pingowali lokalizacje, przedmioty i wrogów 322 miliardy razy. w Eskadry Gwiezdnych Wojen, niedoszłe myśliwce kosmiczne zniszczyły 923 miliony statków. Fani UFC walczyli (praktycznie) 493 miliony razy, podczas gdy w zeszłym roku grano w The Sims przez 1,2 miliarda godzin.

Odsetek sprzedaży gier cyfrowych w porównaniu z kopiami fizycznymi wciąż rośnie. EA twierdzi, że 64% jednostek sprzedanych na Xbox i PlayStation było cyfrowych, w porównaniu z 62% w trzecim kwartale roku obrotowego 2021.

Jednak dla EA to nie tylko słońce i róże. Wraz ze spadkiem dochodu netto EA obniżyła swoje szacunki dotyczące księgowań netto na ten rok do 7,525 miliarda dolarów. To o 100 mln USD mniej w porównaniu z pozycją wydawcy na koniec poprzedniego kwartału (choć to wciąż 225 mln USD powyżej początkowych prognoz na rok podatkowy).

Przypisał redukcję do Pole bitwy 2042, które nie spełniły oczekiwań. EA zauważyło, że wystąpiły nieoczekiwane problemy z wydajnością i wybory projektowe, które nie pasowały do ​​graczy. Gra nie została ogólnie dobrze przyjęta, chociaż deweloper DICE właśnie ogłosił plan jej ulepszenia w nadchodzących miesiącach. Mimo to rozwój innych części biznesu, zwłaszcza FIFA i Legendy Apex, zrównoważyć Battlefield 2022 wynik finansowy.

W każdym razie znaki są jasne. Usługi na żywo i telefonia komórkowa nadal są ważnymi obszarami rozwoju EA. Och, jest też mała rzecz o nazwie Gwiezdne Wojny.

Tymczasem zaledwie kilka miesięcy po nazwaniu NFT i gier blockchain „przyszłością naszej branży”, Wilson powiedział w sprawie zarobków, że NFT nie są czymś, czego EA obecnie „nie prowadzi”. Zastanawiam się, co mogło spowodować tę zmianę perspektywy. To powiedziawszy, EA będzie nadal oceniać NFT i technologię blockchain.

Jeśli chodzi o dołączenie do Activision Blizzard i Bungie, aby zostać przyciągniętym przez takie firmy jak Microsoft czy Sony, wydaje się, że nie ma tego na kartach EA. Zamiast tego wydaje się być bardziej zainteresowany kupowaniem firm, po tym, jak w zeszłym roku wykupił studio gier wyścigowych Codemasters.





Źródło : https://www.forbes.com/sites/krisholt/2022/02/01/fifa-and-apex-legends-growth-drove-eas-biggest-ever-quarter-for-net-bookings/