Wypróbowałem komputer z systemem Windows z RTX A4500



Of cloud computing provider od końca października oferuje aktualizację zasilania, która zapewnia wirtualne komputery PC o wyższej wydajności. Przetestowaliśmy usługę i używaliśmy codziennych aplikacji i gier na komputerze z systemem Windows RTX-A4500 wypróbowanym

Aktualizacja energetyczna obejmuje procesor AMD Epyc 7543P z czterema rdzeniami, 16 GB pamięci RAM i procesor graficzny Nvidia GeForce RTX A4500. Układ graficzny jest mniej więcej porównywalny z RTX 3070. Aby uzyskać dostęp do zwirtualizowanego środowiska Windows, należy najpierw pobrać aplikację dostarczoną przez Shadow. Na serwerze jest zainstalowany system Windows 10 kompilacja 19044.

Ponieważ komputer wirtualny działa tylko wtedy, gdy jest faktycznie używany, Shadow musi zostać uruchomiony po otwarciu aplikacji. Zwykle zajmuje to tylko kilka sekund, ale w niektórych przypadkach zajmuje to tylko mniej niż minutę. Gdy strumień się zakończy, użytkownik zostanie powiadomiony, że Shadow zostanie zamknięty po 10 minutach, jeśli nie zaloguje się ponownie. Po długim okresie bezczynności strumień zostanie zamknięty.
Usługa gier w chmurze cieni zapewnia pełny komputer z systemem Windows

Podczas gdy wielu dostawców strumieniowania gier oferuje tylko gry w chmurze i przenosi je na urządzenie użytkownika, Shadow zapewnia pełny interfejs Windows. Dlatego wszystkie aplikacje, takie jak Steam, muszą być instalowane samodzielnie. Tytuły należy kupować w normalny sposób. Nie jest to więc ryczałt do gier, ale wirtualny komputer w chmurze. Zaletą jest to, że użytkownik może korzystać z dowolnej aplikacji na swoim Cieniu. Dzięki temu usługa może być wykorzystywana nie tylko do gier, ale także np. do edycji wideo.

Gry zainstalowane w kilka minut

Wirtualny komputer jest podłączony do linii gigabitowej, więc w teście prędkości osiągane są prędkości pobierania około 985 megabitów na sekundę i prędkości wysyłania prawie 106 Mbit/s. Pozwala to w krótkim czasie pobierać aktualizacje, gry, filmy i inne treści. W praktyce szybkość transmisji danych jest zwykle ograniczona przez serwer odpowiedniej usługi. Gra Steam została pobrana ze średnią prędkością 500 Mbit/s. Mimo to 30-gigabajtowy tytuł został zainstalowany w mniej niż dziesięć minut.

Domyślnie użytkownicy mają 256 gigabajtów dostępnej przestrzeni dyskowej. W teście uzyskaliśmy dostęp do dodatkowej partycji z 256 GB więcej pamięci. Przestrzeń można powiększać o 256 GB za 2,99 EUR miesięcznie. Możliwych jest maksymalnie pięć terabajtów. To, jak dobrze działa Shadow w praktyce, zależy głównie od własnego połączenia internetowego. Jeśli zawartość ma być przesyłana strumieniowo z wysoką rozdzielczością, małymi artefaktami i małymi opóźnieniami, należy zarezerwować co najmniej 30 do 40 Mbit/s. Jednak nadal można sterować wirtualnym komputerem, nawet jeśli prędkość zostanie zmniejszona do 10 Mbit/s.

Krótkie opóźnienia wejściowe w grach

Dla graczy kluczową rolę odgrywa opóźnienie między komputerem lokalnym a Shadowem. Ponieważ w teście używaliśmy połączenia DSL, opóźnienie wynosiło niecałe 30 milisekund. Aplikacja nie powodowała żadnych dodatkowych opóźnień. Oczywiście opóźnienie miało odpowiedni wpływ na testy odpowiedzi. Chociaż istnieje opóźnienie wejściowe w zależności od używanej linii, zaletą gier online jest to, że sama usługa jest dobrze połączona, a opóźnienia między Shadowem a serwerem dla wielu graczy mieszczą się w zakresie jednocyfrowych milisekund.

Test odpowiedzi na lokalnym komputerze PC
gry w cienie chmurTest odpowiedzi na serwerze shadow

Może być obsługiwany przez aplikację na smartfona

Oprócz klienta stacjonarnego dostępna jest również aplikacja na smartfony, za pomocą której można sterować Cieniem w podróży. Aplikacja ma wirtualny kontroler, dzięki czemu gry mogą być również przesyłane strumieniowo. Jednak kontroler nie jest rozpoznawany przez wszystkie gry i często konieczne było zresetowanie połączenia, aby kontroler działał poprawnie. Podczas gdy przesyłanie strumieniowe w sieci WLAN działało tak samo dobrze, jak na PC, opóźnienia w sieci 4G były zbyt wysokie dla gier. Może to wynikać głównie z dużego wykorzystania sieci w tamtym czasie. Do użytku mobilnego zalecane jest urządzenie z modemem 5G.
gra w cienie chmur

W wersji na komputery stacjonarne i w aplikacji na smartfony klient cieni posiada menu opcji, w którym można skonfigurować różne ustawienia. Oprócz zmian w kodekach, ulepszeń kolorów i ograniczenia liczby klatek na sekundę można dostosować jakość dźwięku, protokół transmisji (TCP lub UDP) i maksymalną szybkość transmisji. Domyślnie automatycznie ustawiana jest rozsądna maksymalna szybkość transmisji. Możliwe są szybkości transmisji od jednego do 70 megabitów na sekundę. Urządzenia USB można przesyłać bezpośrednio z niskim pingiem, tak jakby były fizycznie podłączone do serwera. Wymaga to instalacji sterownika.

Gry działają z maksymalnymi ustawieniami graficznymi

Podczas testu wypróbowaliśmy różne gry, takie jak „Biomutant”, „Counter-Strike: Global Offensive”, „Train Sim World 3” i „Minecraft”. Wszystkie tytuły działały płynnie przy maksymalnych ustawieniach graficznych. Podczas gry zdarzały się od czasu do czasu mikro zacinania, które w nieodpowiednim momencie mogły być śmiertelne, zwłaszcza w strzelankach. Jeśli masz łącze światłowodowe, nie powinieneś mieć tutaj żadnych problemów. Nie testowaliśmy kompatybilności z okularami VR.

Podczas gdy standardowa subskrypcja kosztuje 29,99 EUR miesięcznie, aktualizacja mocy kosztuje 14,99 EUR miesięcznie. Jeśli masz już linię gigabitową i chcesz po prostu korzystać z usługi do grania w gry na swoim komputerze, na dłuższą metę powinieneś być w stanie kupić odpowiedni sprzęt. Jednak zwiększenie mocy powinno być tego warte, jeśli twoje połączenie internetowe nie jest tak szybkie, chcesz grać na smartfonie w podróży lub nie możesz pozwolić sobie na wydanie kilku tysięcy dolarów na porównywalne komponenty.

Zobacz też: Gra w chmurze: Ulepszenie Shadow Power już 26 października

Przesyłanie strumieniowe gier, granie w chmurze, przegląd, cień
Przesyłanie strumieniowe gier, granie w chmurze, przegląd, cień



Źródło : https://www.techgamingreport.com/shadow-cloud-gaming-i-tried-a-windows-pc-with-rtx-a4500/