Po pracy nad Counter-Strike: Condition Zero w ramach kontraktu dla Valve, Turtle Rock Studios miało kilka pomysłów. Jednym z nich była pierwszoosobowa gra czarodziejów, która nigdy nie odeszła od ziemi, a druga to mod do Counter-Strike, który przekształcił antyterrorystów w boty, które atakowały cię rojami i atakowały tylko nożami. To był Terror-Strike i to było podstawą Left 4 Dead.
Jak wyjaśnia założyciel Turtle Rock, Michael Booth, w komentarzu do Left 4 Dead: „Kiedy tworzyliśmy boty do Counter-Strike: Source, odkryliśmy, że kilku z nas uzbrojonych po zęby w broń automatyczną przeciwko 30 wrogim botom uzbrojonym w noże to dużo zabawy. Po wydaniu Counter-Strike: Source pod koniec 2004 roku zaczęliśmy eksperymentować z nowymi prototypami gier. To podstawowe jądro „małej drużyny przyjaciół przeciwko hordom pazurów wrogów” było czymś, do czego ciągle wracaliśmy i wkrótce zdaliśmy sobie sprawę, że „ gra kooperacyjna kontra horda miała ogromny potencjał”.
Podczas gdy rzeczy takie jak Special Infected i sympatyczni ocaleni z ich wesołym przekomarzaniem się pojawili się później, prototyp Terror-Strike pokazuje wykonalność podstawowego pomysłu. Strzelanie do hord wrogów, którzy nie odpowiadają, jest w rzeczywistości świetną zabawą. Wykonanie desperackiego przeładowania podczas cofania się korytarzem, gdy złoczyńcy gromadzą się i ścigają cię, to szalona dobra zabawa.
Ten prototyp jest częścią większego wycieku źródeł map Counter-Strike. Nazywa się „Zombie_City”, może to być albo oryginalna wersja koncepcji, którą Turtle Rock pokazał Valve, albo nieco późniejsza iteracja. Modder Wolfcl0ck wprowadził kilka poprawek, aby można było w nią grać. „Moje przesyłanie naprawia teksturę, dodając do niej nowy materiał”, piszą. „Stworzyłem również teksturę poglądową, wygenerowałem siatkę nawigacyjną i dodałem opis poziomu, z których wszystkie są wygodnie spakowane w samym bsp dla maksymalnej wygody”.
Zombie_City można pobrać ze społeczności modderskiej GameBanana (otwiera się w nowej karcie). To zgrabne spojrzenie wstecz na czas, w którym Turtle Rock zrobiło coś, co wywarło na Valve tak duże wrażenie, że przejęło studio, które ostatecznie pójdzie własną drogą, aby opracować dwie kolejne strzelanki kooperacyjne: Evolve i Back 4 Blood.
Dzięki GamesRadar (otwiera się w nowej karcie) dla szefa.
Źródło : https://www.pcgamer.com/left-4-dead-prototype-leaks/