Wyciek prototypu Left 4 Dead


Po pracy nad Counter-Strike: Condition Zero w ramach kontraktu dla Valve, Turtle Rock Studios miało kilka pomysłów. Jednym z nich była pierwszoosobowa gra czarodziejów, która nigdy nie odeszła od ziemi, a druga to mod do Counter-Strike, który przekształcił antyterrorystów w boty, które atakowały cię rojami i atakowały tylko nożami. To był Terror-Strike i to było podstawą Left 4 Dead.

Jak wyjaśnia założyciel Turtle Rock, Michael Booth, w komentarzu do Left 4 Dead: „Kiedy tworzyliśmy boty do Counter-Strike: Source, odkryliśmy, że kilku z nas uzbrojonych po zęby w broń automatyczną przeciwko 30 wrogim botom uzbrojonym w noże to dużo zabawy. Po wydaniu Counter-Strike: Source pod koniec 2004 roku zaczęliśmy eksperymentować z nowymi prototypami gier. To podstawowe jądro „małej drużyny przyjaciół przeciwko hordom pazurów wrogów” było czymś, do czego ciągle wracaliśmy i wkrótce zdaliśmy sobie sprawę, że „ gra kooperacyjna kontra horda miała ogromny potencjał”.



Źródło : https://www.pcgamer.com/left-4-dead-prototype-leaks/