Nadszedł czas, aby popchnąć „start” do rosnącego ruchu gier speedrun w Indiach, w którym gracze ścigają się, aby ukończyć pojedynczą misję lub cały tytuł. Rozmawiamy z niektórymi twórcami treści do gier o umiejętnościach i kreatywności potrzebnych do doskonalenia tego e-sportu pełnego adrenaliny
Z uśmiechem od ucha do ucha Anshu Bisht osiedla się na swoim komputerze do gier w domu w Haldwani w stanie Uttarakhand. Bierze kontroler i zakłada zestaw słuchawkowy, gdy rozpoczyna się transmisja na żywo. Anshu, lepiej znany jako GamerFleet, mówi do mikrofonu – ponieważ liczba widzów wzrasta do tysięcy – ma coś specjalnego zaplanowanego: speedrun dla popularnej gry budującej świat Minecraft.
(Zapisz się do naszego biuletynu technologicznego Dzisiejsza pamięć podręczna, aby uzyskać informacje na temat pojawiających się motywów na styku technologii, biznesu i polityki. Kliknij tutaj, aby zasubskrybować bezpłatnie.)
Speedrunning, jak sama nazwa wskazuje, polega na graniu w grę wideo lub jej części z zamiarem ukończenia jej tak szybko, jak to możliwe, czy to dla rozrywki, czy dla zawodów. Ukierunkowany na komplementariusza wśród graczy, przez ostatnie dwie dekady zdobył niemałą kult. Speedrunning, wykonywany zarówno w środowisku solo, jak i bardziej konkurencyjnej przestrzeni e-sportowej, może być wykonywany na urządzeniu mobilnym, takim jak smartfon lub tablet, a także na typowych konfiguracjach konsoli i komputera.
Gry Speedrun nabrały tempa na całym świecie około dwa lata temu w społecznościach Gen-Z i Gen-alpha po tym, jak zainteresował się nimi amerykański YouTuber Dream. Jego najczęściej oglądany film ze speedrunem ma ponad 100 milionów wyświetleń i to właśnie tam indyjscy gracze, w tym Anshu, znaleźli miejsce na rozwój treści związanych z grami w ciągu ostatniego roku.
Gdy Anshu rozpoczyna swój speedrun, pędzi przez pikselowany las, zatrzymując się tu i tam, aby zbudować kilka schronień, aby odpędzić nocą potwory. W strumieniu pośpiesznego hindi dzieli się swoimi współrzędnymi w grze ze swoimi widzami, którzy mogą chcieć się z nim „spotkać”.
Anshu Bisht AKA GamerFleet z siedzibą w Uttarakhand
Anshu, który w połowie sierpnia pobił osobisty rekord 40 minut podczas speedrunu Minecrafta, opowiada, że zainspirował go do rozpoczęcia speedrunningu po tym, jak zobaczył, jak międzynarodowych twórców próbują. „Normalnie kończę grę Minecraft w 15 do 30 dni, budując wszystko przy użyciu najlepszej zbroi i zasobów. Ale kiedy biegam szybko, robię tylko ważne ulepszenia, ponieważ mój obecny rekord w pokonywaniu Minecrafta wynosi 45 minut i staram się być w tym lepszy każdego dnia. Każdy może grać w tę grę, ale tylko nieliczni mogą przyspieszyć jej uruchomienie w ograniczonym czasie; to wymaga pewnej praktyki i umiejętności”.
Głowa w grze
Szanowany w indyjskich kręgach speedrunów, Rudraansh AKA TheRealCCV z Noidy podkreśla: „Speedrunning nie polega na bezpośredniej rywalizacji, takiej jak gry typu gracz kontra gracz (PvP), takie jak Dota, League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive”.
Popularne gry typu speedrun to nostalgiczne gry, takie jak Super Mario 64 (1996) i Legend of Zelda (1998), które zapoczątkowały ruch, a także najnowsze wydania nowej generacji, takie jak Returnal (2021), Control (2020) i Resident Evil Village (2020); Jednak Minecraft przez lata pozostawał ulubieńcem graczy speedrun, osiągając szczyt wśród Gen-Z i Gen-Alpha po tym, jak zapuścił się w to kultowy Minecraft YouTuber Dream.

Kanał GamerFleet firmy Anshu na YouTube zbliża się do 1,5 miliona subskrybentów. Starannie wybiera swoje gry speedrunowe, wyjaśniając: „Cechy, na które patrzę w grach wideo, które sprawiają, że są one idealne do speedrunningu, to: gra powinna być wystarczająco interesująca, aby grać w nią w kółko, przerywniki filmowe pomiędzy nimi powinny być możliwe do pominięcia i tam powinno wystarczyć skrótów, aby pominąć grindowe części gry.
Przeczytaj także | Miliony wyświetleń i miliony dolarów dostrzegają zyskowny wpływ strumieniowania gier w Indiach
Znany ze swojej skandalicznej komedii podczas transmisji, pochodzący z Walii Pammi AKA Chapati Hindustani Gamer – którego kanał na YouTube ma ponad 7,2 miliona subskrybentów – ma silny związek z indyjską publicznością, często grającą w Robloxa i Minecrafta. Doradza nowym speedrunnerom: „Wybierz grę, którą jesteś pasjonatem i która również stanowi dla ciebie wyzwanie; to by cię nie frustrowało ani nie irytowało. Pomoże Ci to stworzyć bardziej angażujące treści. Wielu profesjonalistów kończy speedruny Minecrafta w czasie poniżej 30 minut”.

Pochodząca z Walii Pammi AKA Chapati Hindustani Gamer
Nieśmiało przyznaje, że najszybciej mógł ukończyć grę Minecraft w ciągu czterech godzin, około trzech miesięcy temu w sierpniu, dodając: „Żenujące, ale mi się to podobało!”
Bądź na bieżąco z technologią
W ciągu ostatniego roku, dzięki konsolom nowej generacji, takim jak Xbox Series X i S (recenzja tutaj) oraz PlayStation 5 i potężniejszym komputerom PC, speedrunning zyskał nowe światło, dzięki czemu gracze i programiści mogą pochwalić się doświadczeniem wyścigów poprzez grę. Pammi mówi, że ważne jest, aby przyspieszyć grę, która ma szybki czas ładowania.
Przeczytaj także | Recenzja konsoli Sony PlayStation 5 i kontrolera DualSense: Niech rozpocznie się gra nowej generacji
Pranav Panpalia, założyciel agencji influencerskiej Opraahfx z siedzibą w Delhi, wyjaśnia: „Sprzęt, podobnie jak konsola, jest tworzony z myślą o wymagających grach, a większość wiodących marek sprzętu do gier oferuje bardzo trwałe produkty przeznaczone dla profesjonalistów. . Niewiele marek angażuje nawet profesjonalnych graczy w testowanie swoich produktów przed udostępnieniem ich szerszemu gronu odbiorców”.
Mówi również, że jest w tym ważny aspekt oprogramowania; kilka gier typu speedrun ma pewne ograniczenia techniczne; na przykład kilka japońskich wersji gier wideo jest nieco szybszych, ponieważ zawierają mniej tekstu i szybciej się ładują. Dlatego gracze z tej geografii mają nieuczciwą przewagę nad innymi.
Status quo w Indiach
Szybkie gry — napędzane wysoką adrenaliną — od lat 90. tworzą niszową i wciągającą społeczność na całym świecie. Imprezy na dużą skalę na całym świecie, takie jak Games Done Quick, gromadzą setki tysięcy widzów i zbierają miliony dolarów na cele charytatywne. Jednak Pranav twierdzi, że dzięki Twitchowi społeczność jest większa i bardziej aktywna na Zachodzie niż w Indiach. Pomimo swojego dość rodzącego się statusu w Indiach, speedrunning stał się tak popularny, że ogólnoświatowe imprezy na dużą skalę, takie jak Games Done Quick, gromadzą setki tysięcy widzów i zbierają miliony dolarów na cele charytatywne.

Sindhuja Poorni KS, gracz z Coimbatore i Bengaluru znany jako NewtSP
Urodzony w Coimbatore streamer Sindhuja Poorni KS — którego kanał YouTube w języku tamilskim NewtSP ma ponad 4 60 000 subskrybentów — wyjaśnia, że indyjska publiczność streamująca gry preferuje przede wszystkim mobilne gry typu battle-royale. Z tego powodu nie zanurzyła się jeszcze w świecie speedrunów, dodając: „Nie każde indyjskie gospodarstwo domowe ma zasoby do gier na PC; więc graczy na PC jest mniej niż graczy mobilnych. Jeśli pójdę ze speedrunami, moja publiczność się znudzi, ponieważ większość z nich jest nowa w grach na PC”.
Przeczytaj także | Tak, podczas grania w gry wideo możesz dostać „choroby symulatora”
Speedrun.com, internetowe centrum wszystkich rzeczy związanych ze stylem gier, zgromadziło obecnie bazę danych zawierającą ponad 2,5 miliona uruchomień w ponad 25 000 gier od 9 249 444 użytkowników. Witryna zawiera tabele wyników, moderację przez społeczność gier, maratonów i harmonogramów, a także przydatne zasoby dla innych graczy.

Zrzut ekranu z gry wideo „Minecraft” | Źródło zdjęcia: Minecraft
Chcąc wprowadzić więcej indyjskich gier do speedrunów, Rudraansh był organizatorem i komentatorem odbywającego się co trzy miesiące turnieju Getting Over It Duos na mniejszą skalę. Wraz z czterema innymi osobami organizuje turniej. Do tej pory organizacja zgromadziła pulę nagród w wysokości około 2350 $ w ciągu pierwszych czterech turniejów i rejestracji z ponad 63 drużyn z Indii i wciąż rośnie.
Potencjalna przyszłość?
Zwycięzca Streamys Mithilesh Patankar AKA Mythpat w Bombaju — który zbliża się do 11 milionów subskrybentów na YouTube — zgadza się i jest bardziej optymistyczny: „Prawie wszystko, co obecnie dzieje się w YouTube India, wydarzyło się już na Zachodzie kilka lat temu. Podobnie globalne trendy, takie jak speedrunning, w końcu za jakiś czas trafią do Indii, ponieważ gry i treści związane z grami zaczęły się rozwijać w 2020 roku”.
Rohit Naresh Jagarsia, założyciel i dyrektor generalny Revenant Esports, mówi o „lukratywnym” potencjale tej kategorii gier: „Myślę, że będzie to głównie lukratywne z punktu widzenia treści lub zwykłego punktu widzenia. W Indiach za tytułami mobilnymi, które są grami wieloosobowymi, których nie można przyspieszyć według książki, stoi duża publiczność”.

Zespół Revenant eSports | Źródło zdjęcia: Nikhil More
Dodaje: „Jednak ludzie na ogół przyspieszają gry, takie jak Battlegrounds Mobile India, Call Of Duty Mobile i Free Fire, przesuwając szeregi i rywalizując z innymi graczami w rankingach. Jeśli przesuwanie się po rankingach i zdobywanie rankingów również liczy się jako szybka gra wieloosobowa, to myślę, że Indie mają ogromny apetyt na tę przestrzeń w grach.

Wygląda na to, że przyszłość speedrunningu w Indiach jest jasna i bogata. Ronodeep Dasgupta z Bombaju – znany ze swojego kanału YouTube The RawKnee Games, który ma ponad 3,1 miliona subskrybentów – zgadza się: „Internet odszedł od długich treści z Instagram Reels i YouTube Shorts, więc speedrun byłby interesującym wydarzeniem oglądać, ponieważ zajęłoby to około 20 minut. Ukończenie gier takich jak Counter-Strike: Global Offensive i PUBG może zająć od 40 do 45 minut. Speedrun może być krótkimi filmami e-sportowymi na YouTube”. W marcu Ronodeep był zachwycony, że pobił swój rekord prędkości w grze Minecraft w mniej niż 20 minut.
Wyjaśnia: „Jednak indyjska społeczność speed-runnerów odnotowuje stały wzrost w YouTube w ciągu ostatniego roku, ale rzeczywisty potencjał tych gier nie został jeszcze zbadany w tym kraju”.
Czekając na tę rosnącą falę treści dla graczy, Pammi podsumowuje to: „W grach typu speedrun jest poczucie dreszczyku emocji, dramatu, napięcia, euforii i rozczarowania. To kompletny pakiet rozrywkowy.”
Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=FD1EB632F82C48B0BE1D26244A42C066&url=https%3A%2F%2Fwww.thehindu.com%2Fentertainment%2Fspeedrunning-video-games-trend-india-2021%2Farticle38004428.ece&c=12841702038974197692&mkt=fr-fr