Wiedźmin 3 Spotyka Napięte PvE w Rogalike Karcianka Rogue Mage

Nowy raport branży gier zaprezentowany przez firmę badawczą Newzoo pokazuje, że rynek gier na PC i konsole wzrósł o 2,6 procent w 2023 roku, ale ogólny czas spędzony na grach zmniejszył się, ponieważ gracze spędzali coraz więcej czasu w niewielkiej liczbie starych gier, takich jak Fortnite i League of Legends.

Nowy raport branży gier 2023

W drugim corocznym raporcie branży gier, opublikowanym 2 kwietnia, Newzoo podało wiele danych i informacji na temat tego, co ludzie grali i na co wydawali pieniądze w 2023 roku. Według danych Newzoo rynek gier na PC i konsole wzrósł, osiągając 93,5 miliarda dolarów przychodu w 2023 roku.

Dane Newzoo pokazują, że dziesięć najlepszych gier na każdej platformie (według średniej liczby użytkowników aktywnych miesięcznie, MAU) składa się z dawnych, ugruntowanych tytułów. Na wszystkich platformach Fortnite zajął pierwsze miejsce, a pozostałe pozycje zaskakująco zajęły tytuły takie jak GTA V, Counter-Strike 2, Roblox, Minecraft, Rocket League, Apex Legends, Fall Guys, Valorant i Call of Duty. Na konsolach Xbox i Playstation tylko jedna gra jednoosobowa dostała się do pierwszej dziesiątki: Starfield.

Gry stają się coraz starsze

Dane Newzoo pokazują, że tylko 66 tytułów stanowiło 80 procent całego czasu spędzanego na grach w 2023 roku. A 60 procent tego czasu spędzono na grach mających co najmniej sześć lat. W rzeczywistości w 2023 roku pięć starych gier – Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft i GTA V – stanowiło 27% całego czasu spędzanego na grach w roku.

Jeszcze gorzej jest z grami nowymi. Z 23 procent czasu spędzonego w 2023 roku na nowe gry – definiowane jako te młodsze niż 2 lata – ponad połowa została poświęcona na duże coroczne kontynuacje, takie jak ostatnia odsłona Madden’a czy NBA. Tylko 8 procent czasu spędzanego na grach wideo dotyczyło nowych, niecorocznych tytułów, takich jak Diablo IV czy Baldur’s Gate III.

Raport Newzoo wskazuje, że nadal można osiągnąć sukces w tej sytuacji, ale rzeczywistość jest taka, że gracze spędzają coraz mniej czasu na nowych grach i coraz więcej czasu w już ugruntowanych franczyzach i tytułach usług na żywo, co utrudnia wydawcom i deweloperom znalezienie publiczności.

Źródło : www.bing.com