Valve rozprawia się z najnowszym pozwem w sprawie hazardu z 2016 r. ze skórkami CS:GO


Amerykański sąd federalny oddalił ostatnią serię pozwów przeciwko Valve, w których powodowie oskarżyli twórców platformy Steam o prowadzenie nieuregulowanych gier losowych, sprzedawanie skórek dla postaci i broni w internetowej strzelance Counter-Strike: Global Offensive. Niektóre płatne dodatki kosztują ponad 1000 USD.

W 2016 roku Forbes oskarżył Valve o używanie wirtualnej broni, aby zmienić graczy w poważnych hazardzistów. Firma została skrytykowana przez Komisję Hazardową Stanu Waszyngton.

Valve udało się uniknąć odpowiedzialności dzięki sformułowaniu pozwu, w którym zarzucono firmie oszukiwanie powodów, którzy nigdy nie korzystali ze Steama.

Rodzice piłkarzy poszli na kort. Oskarżyli Valve o wydawanie pieniędzy na sprawy w CS: GO, a następnie obstawianie zakładów na stronach z grami stron trzecich. Powodowie podkreślali, że firma promowała hazard i wprowadzała w błąd opinię publiczną co do własnej działalności.

Sąd stanął po stronie Valve ze względu na warunki umowy z serwisem, które przewidują rozwiązywanie problemów prawnych z abonentem Steam w drodze arbitrażu. Powodowie nie udowodnili powiązania firmy z witrynami stron trzecich zawierającymi gry hazardowe ze skórkami do gier. Jeden z arbitrów stwierdził, że nieletni dowiedzieli się o takich żartach od znajomych, a nie od Steama.

Rodzice złożyli pozew w Sądzie Apelacyjnym, powołując się na fakt, że to nie oni potwierdzali porozumienie z platformą, ale ich dzieci. Powodowie nie uzasadnili jednak zarzutów.

Następnie rodzice oskarżyli Valve o ukrywanie nielicencjonowanego hazardu jako gry wideo poprzez sprzedaż skrzynek z łupami i kluczy CS: GO swoim dzieciom. Argumentem powodów było ukrywanie ryzyka związanego z polami gry i nieprzejrzystością szans na wygraną. Pozwani sprzeciwili się temu, że loot boxy nie wchodzą w zakres pojęcia hazardu w Stanach Zjednoczonych.

Valve sprzeciwiło się witrynom hazardowym ze skórkami do CS:GO. W 2016 roku firma zażądała zamknięcia 20 takich zasobów, co doprowadziło do zaprzestania części z nich.

W październiku 2019 r. Valve zakazało operacji wewnętrznych przy użyciu kluczy do skrzynek łupów w CS:GO na Steamie, aby przeciwdziałać oszustwom na stronie. Zdobyte klucze zaczęto przypisywać do profili graczy.

W lutym 2021 r. Valve przegrało sprawę o naruszenie patentu na stworzenie Steam Controllera. Sąd przyznał, że firma wykorzystała projekt przycisków z tyłu gamepada, który jest opatentowany przez Ironburg Inventions i SCUF Gaming. Sąd nakazał Valve zapłacić powodom 4 miliony dolarów.




Źródło : https://www.aroged.com/2022/01/15/valve-cracks-down-on-latest-2016-gambling-lawsuit-with-csgo-skins/