Valve ogłasza dwie duże zmiany w Counter-Strike 2: krótsze mecze i nowy system rankingowy dla konkretnych map.

Counter-Strike 2: Duże zmiany w rankingach i liczbie rund

Valve, twórca Counter-Strike 2, ogłosił wcześniej w tym roku, że gra przeszło testy wąskiego grona graczy. Od tego czasu deweloper testuje różne rzeczy, takie jak rotujące mapy, dodawanie stopniowo nowych funkcji i dopracowywanie gry przed jej pełnym wydaniem. Teraz nadszedł czas na kolejną aktualizację.

Aktualizacja wprowadza całkowitą przebudowę systemu rankingowego, zmianę długości mapy, nową wersję mapy Inferno i rozszerzenie testów wąskiej grupy graczy Counter-Strike: Global Offensive. Zmiany w systemie rankingowym są znaczące. Wprowadzono całkiem nowy system punktacji CS, który określa, gdzie gracze stoją na globalnej i regionalnej tablicy wyników, które odświeżają się co sezon rywalizacji. Ten ranking będzie obowiązywał tylko w trybie Premier, który jest obecnie głównym trybem rywalizacji w Counter-Strike 2. W trybach rywalizacji non-Premier będą obowiązywać osobne rankingi punktów umiejętności, które będą przypisane do każdej mapy. Oznacza to, że możesz być Global Elite na Dust 2, a na Vertigo być tylko srebrem.

Oprócz tego dochodzi również znaczna zmiana w liczbie rund w meczu rywalizacyjnym. Tradycyjnie było to 30 rund, z których każda drużyna grała po 15 rund jako terroryści i przeciwnicy terroryzmu, z możliwością dodatkowych rund w przypadku remisu. Deweloperzy CS2 piszą na swoim blogu, że przez ostatnią dekadę „aktualizowaliśmy ekonomię i balans broni, aby usunąć nadmiar rund, które nie przynoszą pełnej rywalizacji w meczu CS.”Deweloperzy uważają, że dzięki tym zmianom mecze rywalizacyjne mogą być rozstrzygane szybciej, a „krótsze mecze oznaczają, że gracze mogą grać więcej i częściej”. Dlatego CS2 będzie miał teraz maksymalny limit rund wynoszący 24, z możliwością gry dodatkowych sześciu rund w przypadku remisu, zarówno w trybie Premier, rywalizacji, jak i podczas Mistrzostw.

To jest kontynuacja wprowadzenia krótszych meczów do CS:GO kilka lat temu, które składają się z 15 rund i zdają się świetnie sprawdzać. Jak na regularnego gracza CS:GO, wydaje się to być rozsądnym dostrojeniem, a jeśli skróci przeciętny mecz rywalizacyjny o 15 minut bez utraty autentycznego klimatu, to kto wieże przyspieszanie rozgrywki może być dobrym rozwiązaniem. Valve dodaje również, że oczekuje, że „struktura i przebieg meczów będą ewoluować wraz z czasem, gdy społeczność będzie się dostosowywać”, pozostawiając otwartą furtkę na dalsze dostosowania.

Najbardziej ekscytującą zmianą dla większości graczy Counter-Strike jest jednak to, że Valve zaprasza teraz „wszystkich uprawnionych graczy do ograniczonego testu”. Gracze muszą mieć status CS:GO Prime, aktywny ranking umiejętności w trybie rywalizacji CS:GO i grać w jednym z regionów, gdzie dostępny jest ten test. Wystarczy sprawdzić na platformie Steam, czy rozpoczyna się aktualizacja CS:GO, i najprawdopodobniej już tam będziesz. To znacznie zwiększy pulę graczy, gdy Valve przygotowuje się do pełnego wydania gry tego lata.

Źródło : www.bing.com