Świętowanie miłości z Invedą
Hyderabad FC spada do wąskiej porażki w Bambolim
Styczeń przynosi 12% wzrost puli nagród ESports
Opublikowano 9 lutego 2022 r.
Branża eSports dobrze wystartowała w 2022 roku. W najnowszej analizie przedstawionej przez SafeBettingSites.com styczniowe nagrody pieniężne wzrosły o 10% od 2021 roku.
Ponadto PUBG Mobile było grą z największą liczbą nagród w minionym miesiącu.
7,7 mln wygranych w turniejach e-sportowych w styczniu
Zgodnie z danymi dostępnymi w Esports Learnings, w pierwszym miesiącu 2022 r. gracze eSports wygrali łącznie 7,7 mln USD. Kwota nagród wzrosła o 12% z 6,9 USD w tym samym miesiącu w styczniu. Wydaje się, że ostatnia fala Omicron nie miała dużego wpływu na branżę. To wczesne dobre znaki na resztę roku dla branży e-sportowej.
Branża e-sportu została w 2020 roku poważna z powodu pandemii. W styczniu 2020 r. pula nagród spadła do 3,9 mln USD z 6,4 mln USD w 2019 r. Jednak sytuacja była znacznie lepsza w 2021 r. i poprawiła się tylko w zeszłym miesiącu.
Niedawny raport SafeBettingSites wykazał, że całkowita roczna nagroda pieniężna wzrosła o 60% w 2021 r., ale nadal nie przekraczała sumy z 2019 r. Byłoby więc interesujące zobaczyć, czy ten jasny początek 2022 roku utrzyma się do końca roku.
Najlepsza gra mobilna PUBG z 3,49 milionami dolarów nagrody
PLAYERUNKNOWN’s BATTLEGROUNDS Mobile zajął pierwsze miejsce z 3,49 milionami dolarów w puli nagród. Cała pula pochodziła tylko z jednego turnieju – Grand Finals PMGC. Dota 2 zajęła drugie miejsce z 1,76 milionami wygranych w turniejach. Wieloosobowa gra na arenie bitewnej online miała w zeszłym miesiącu 14 turniejów.
Gracze Counter-Strike Global Offensive wygrali w styczniu łącznie 0,78 miliona dolarów. Internetowa strzelanka FPS miała największą liczbę turniejów – 36.
Arena of Valor to druga gra MOBA na liście. W ciągu ostatniego miesiąca gra miała tylko dwa turnieje z łączną pulą nagród w wysokości 0,58 miliona dolarów.
Rocket League zajmuje piąte miejsce z nagrodami w wysokości 0,33 miliona dolarów w ośmiu turniejach. StarCraft II miał 17 turniejów na szóstym miejscu, ale łączna pula nagród wyniosła zaledwie 0,18 mln $.
Fortnite stanowiło podobną kwotę w nagrodach pieniężnych, ale ponad dwa turnieje. League of Legends to ósmy mecz z 0,15 mln USD. Była to ostatnia gra z pulą nagród większą niż 100 000 USD na liście. Podobnie jak Fortnite, League of Legends również miało tylko dwa turnieje w styczniu.
Źródło : https://www.apnnews.com/january-brings-a-12-increase-in-esports-prize-pool/