Steam ustanowił zupełnie nowy rekord równoczesnych graczy z ponad 28 milionami użytkowników 9 stycznia


Valve niedawno osiągnął rekord wszechczasów dla jednoczesnych użytkowników. W niedzielę platforma gier wideo pobiła swój poprzedni rekord we wspomnianym benchmarku. Według strony statystyk publicznych, nowy szczyt osiągnął 28 230 853 równoczesnych graczy.

Steam bije poprzedni rekord dla jednoczesnych użytkowników

(Zdjęcie: Pavlo Gonchar / SOPA Images / LightRocket przez Getty Images)
Na tej ilustracji na smartfonie widać logo Steam usługi cyfrowej dystrybucji gier wideo.

Według raportu Euro Gamer, znany analityk branży gier Daniel Ahmad powiedział, że trend wzrostowy liczby jednoczesnych użytkowników rozpoczął się już w 2020 roku. Był to okres, w którym „silny wzrost” graczy napędzał rynek z powodu pojawienia się COVID- 19 pandemia.

Od tego czasu platforma zdołała pobić swój rekord z początku stycznia, który obejmował 27,9 mln jednoczesnych graczy. Po kilku dniach firma osiągnęła oficjalną liczbę 28 milionów, ustanawiając nowy rekord.

Powiązany artykuł: Valve Steam Deck pozostaje „na dobrej drodze” do wydania z lutego 2022 r.

Najpopularniejsze gry Steam

W innym raporcie GameSpot najnowsza lista najpopularniejszych gier Steam zawiera następujące elementy. Spójrz na ten zaktualizowany wykres z 9 stycznia.

  1. „Counter-Strike: Global Offensive” (881 051 graczy)

  2. „Dota 2” (748 270 graczy)

  3. Gracze Nieznane pola bitwy” (351.766 graczy)

  4. „Apex Legends” (237 441 graczy)

  5. „Grand Theft Auto V” (152.326 graczy)

Wyróżnienia dla najlepszych gier według aktualnej liczby graczy:

  • „Rdza” (155 229 graczy)

  • „NARAKA: BLADEPOINT” (121.387 graczy)

  • „ARK: Survival Evolved” (92 835 graczy)

  • „Nowy Świat” (108 032 graczy)

  • „Menedżer piłkarski 2022” (88, 373 graczy)

Podczas gdy inni zyskują owoce z powodu popularności Steam, niektórzy wydawcy gier wolą trzymać się z dala od platformy. Raport zawiera informację, że Ubisoft podobno porzuca Steam w celu wydania swoich gier.

W ramach zmian w modelu biznesowym Valve, firma Ubisoft usunęła swoje gry ze Steam. Według Chrisa Early’ego z Ubisoft, obecne plany biznesowe Steam były teraz „nierealistyczne”.

„To nie odzwierciedla dzisiejszego świata pod względem dystrybucji gier” – dodał Early.

Chiński zakaz parowy

26 grudnia 2021 r. Tech Times poinformował, że Steam Global nie pojawił się w Chinach. Usunięcie ponad 110 tytułów z biblioteki gier przyniosło chińskim graczom rozczarowanie.

Z ponad 100 000 gier użytkownicy w kraju mogli teraz uzyskać dostęp do 103 tytułów. Po Wigilii pierwotną nazwę serwisu zastąpił „Steam China”. W rezultacie „Steam Global” był teraz nieobecny na serwerach.

Według jednego z użytkowników Twittera, usunięcie klienta Global nastąpiło, gdy Steam został zablokowany w Chinach. To przejście utrudniło graczom zobaczenie innych tytułów na platformie.

Decyzja została spotęgowana przez praktykę krajową polegającą na usuwaniu nieoryginalnych treści z wejścia na platformę. W kraju nadal trwają represje dotyczące czasu gry.

W innym miejscu Tech Times napisał w innym raporcie, że Disney napomknął o swoich planach dotyczących metawersu. Gigant rozrywki powiedział, że pozwoli to odwiedzającym wkrótce odwiedzić parki Disneya, korzystając z mocy AR.

Przeczytaj także: Ujawniono pierwszą darmową grę Epic Games Store na 2022 r. | „Galactic Civilizations III Giveaway” w przyszłym tygodniu?

Ten artykuł jest własnością Tech Times

Napisane przez Josepha Henry’ego

ⓒ 2021 TECHTIMES.com Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie powielaj bez pozwolenia.





Źródło : https://www.techtimes.com/articles/270304/20220110/steam-sets-new-concurrent-player-record-over-28-million-users.htm