SEA w świecie esportsów: Jak Valorant zmienił scenę FPS w Azji Południowo-Wschodniej

SEA Esports: Pozycja VALORANT we wschodniej Azji

Scena esportowa w Azji Południowo-Wschodniej zawsze była w ciekawym stanie. Od czasu do czasu pojawiały się momenty genialności, gdzie drużyna przedzierała się na największe globalne sceny esportowe; jednak te chwile były zdecydowanie rzadkością, zwłaszcza jeśli chodzi o gry typu First Person Shooter (FPS). Ale teraz, bardziej niż kiedykolwiek, widzimy wiele drużyn z Azji Południowo-Wschodniej na najwyższych poziomach esportów FPS. Co spowodowało ten zmianę?

VALORANT. I wraz z jego pojawieniem się, nastała nowa era. Gra miała wiele zalet od samego początku: szeroki wachlarz ciekawych postaci, z interesującymi i kolorowymi umiejętnościami, ciekawy cykl gry inspirowany sprawdzonymi pomysłami, które wpłynęły na wiele gier typu strzelanka z przeszłości, i oczywiście, jest to produkcja znanej na rynku azjatyckim firmy, Riot Games.

MOBA były zdecydowanie jednymi z najbardziej popularnych gier w regionie w połowie lat 2010., League of Legends była jednym z tytułów dość popularnych w kawiarniach dla graczy w całej Azji Południowo-Wschodniej. Słowa o tworzeniu przez ich twórców tytułu FPS już zwracały uwagę na koncepcję strzelanki na rynku.

Od globalnych do lokalnych sukcesów w VALORANT

Nie było to łatwe dla fanów FPS w regionie Azji Południowo-Wschodniej czuć się odrzuceni przez zachodnią publiczność, zwłaszcza gdy wydawało się, że nie ma takiego samego wsparcia dla regionu, gdy chodziło o gry FPS, jakie widzieliby w przypadku tytułów MOBA lub innych esportów z różnych gatunków. Ale VALORANT był inny, zwracał uwagę na Azję Południowo-Wschodnią, dawał równe szanse i co najważniejsze, był darmowy.

Darmowa gra była jednym z kluczowych elementów, które spowodowały ogromny sukces VALORANT w Azji Południowo-Wschodniej. Każda z wymienionych wcześniej gier strzelanek, które zyskały popularność w regionie, była darmowa, a po raz pierwszy od dłuższego czasu, gra z Zachodu stworzona przez najwyższej klasy dewelopera. Gra kompetencyjna strzelanka pierwszoosobowa, która była darmowa.

Z trudnościami, z jakimi musiał zmierzyć się codzienny gracz z Azji Południowo-Wschodniej, często opłacanie gry, którą chcą grać, po prostu nie było opłacalne, a szczególnie prawdziwe, gdy kultura gier w regionie opierała się na kawiarniach dla graczy. Te próby w codziennym życiu przeciętnego gracza z Azji Południowo-Wschodniej przyczyniły się również do wzrostu mobilnych gier i esportów w regionie, nowej dziedziny, która była gotowa przejąć centralną scenę, scenę, na której czekała azjatycko-południowo-wschodnia scena FPS i miała nadzieję na swoją szansę w międzynarodowym świetle reflektorów.

Źródło : valo2asia.com