Rządy na całym świecie zmieniają swoje polityki, aby wspierać e-sport


Na początku tego miesiąca zawodowy gracz Nikita „SKillous” Gurevich zapewnił Holandii pierwszą w historii e-sportową wizę, pozwalającą mu konkurować w Team Liquid, czołowej holenderskiej organizacji e-sportowej. Wiadomości są najnowszym przykładem zmiany polityki rządu światowego, aby dostosować się do rozwijającej się — choć oblężonej — branży e-sportowej.

Kiedy Gurevich, czołowy zawodowy gracz „StarCraft II” z Rosji, pojechał do Katowic na turniej pod koniec lutego, nie miał pojęcia, że ​​jego ojczyzna zaatakuje Ukrainę już za kilka dni. Ale kiedy wybuchła wojna, wiedział, że nie może już wrócić do Rosji ani grać pod jej banderą z czystym sumieniem. Do marca 2022 roku przeniósł się do Holandii, gdzie Team Liquid zaoferował zakwaterowanie rosyjskim i ukraińskim graczom wysiedlonym w wyniku konfliktu.

„Naprawdę lubię Holandię, a ostatecznym celem prawdopodobnie byłoby pozostanie tutaj” – powiedział Gurevich Digiday. „Ale tak naprawdę nie wiem, jak to będzie możliwe”.

Pomyślny wniosek wizowy Gurevicha jest częścią fali zmian politycznych sygnalizujących uznanie przez rządy rozwoju e-sportu. Na przykład rząd Karoliny Północnej otworzył w listopadzie 2021 r. fundusz grantowy dla e-sportu o wartości 5 milionów dolarów. Tymczasem prezydent Francji Emmanuel Macron ogłosił, że w tym roku w Paryżu odbędzie się turniej „Counter-Strike”. A Parlament Europejski niedawno przyjął rezolucję w sprawie wspierania i finansowania gier i e-sportu.

Zainteresowanie rządów e-sportem jest zachęcające, ale pomimo tego wzrostu wsparcia na poziomie politycznym, nie wszystkie kraje są równie entuzjastycznie nastawione do przestrzeni kosmicznej. Na przykład rząd Indii zakazał gier takich jak „Free Fire” i „Battlegrounds Mobile”. I chociaż minister kultury w Wielkiej Brytanii, Alex Davies-Jones, opowiedział się za przemysłem e-sportowym w tym kraju, obecny konserwatywny rząd nigdy nie przyznał się do obecności e-sportu w tym kraju.

„Spójrz na Francję, gdzie prezydent Macron wspiera e-sport i chce wprowadzić tam specjalizację „CS: GO”, zapraszając wszystkie osobistości francuskiego przemysłu e-sportowego na wydarzenie — wygląda na to, że ma do tego swoją małą pasję” — powiedział Dom Sacco , który przeprowadził wywiad z Daviesem-Jonesem dla swojej strony internetowej Esports News UK. „Mamy Alexa Sobela i kilku innych, ale potrzebujemy więcej parlamentarzystów w Wielkiej Brytanii, którzy dobrze rozumieją gry i potencjał e-sportu, aby zacząć właściwie wspierać te rzeczy”.

W przypadku Gurevicha, Team Liquid powstał jako organizacja „StarCraft”, a ponieważ w jej siedzibie mieszkał wysokiej rangi wolny agent Gurevich, było dla organizacji oczywiste, że go zatrudni. Ale potrzebował wizy, aby pracować dla firmy – a Holandia wydawała wizy tylko sportowcom uprawiającym tradycyjne sporty, nigdy e-sportowi.

„Zwykle dają je piłkarzom wchodzącym do gry dla Ajaksu lub coś w tym stylu, z tymi dużymi pensjami i całym tym marketingiem i tak dalej”, powiedziała Brittany Lattanzio, starszy menedżer ds. „„StarCraft” to także jeden z mniejszych e-sportów, więc o wiele trudniej jest je pokazać — miałem wiele telefonów, w których wyjaśniałem, na przykład „oto struktura „StarCraft”; jest jak tenisista, chodzi na turnieje torowe” – powiedział Lattanzio.

Rzecznictwo Team Liquid, a także okoliczności łagodzące Gurevicha jako wysiedlonego obywatela Rosji załatwiły sprawę. Na początku stycznia Holandia zatwierdziła wizę Gurevicha, a 6 stycznia został ogłoszony najnowszym członkiem zespołu Team Liquid „StarCraft II”.

„Publicznie wypowiadał się przeciwko tej inwazji, więc dosłownie nie może się cofnąć” — powiedział Ryan Morrison, wiodący prawnik e-sportowy i dyrektor generalny agencji talentów Evolved. „Myślę, że fakt, że przebywał poza krajem iw Holandii, aby uprawiać e-sport jako zawód, pracować, wygrywać i rywalizować, jest naprawdę przekonującym argumentem, podczas gdy wielu innych prawdopodobnie odrzuciłoby tę aplikację”.

Governments around the world are changing their policies to support esports



Źródło : https://digiday.com/marketing/governments-around-the-world-are-changing-their-policies-to-support-esports/