Rozwój transmisji esportowych wpływa także na ewolucję pokazów na żywo

Od gier wideo do sportów zawodowych

Odlegliśmy się od wczesnych dni esportu, gdzie transmisje wideo były rzadkie, a podstawowe raporty tekstowe lub dźwiękowe były jedynym sposobem, aby można było śledzić rywalizację zdalnie. Obecnie możliwe jest siedzieć w domu i oglądać widowisko tak profesjonalne, jak każde na telewizji naziemnej, z talentem transmisji, ekspertami wyjaśniającymi ruchy i komediowymi segmentami wypełniającymi przerwy i realizującymi zobowiązania sponsorów – wszystko wzbogacone o widoki na żywo z hal LAN lub aren pokazujące zawodników w chwili słodkiego zwycięstwa lub torturującej, sercowołamującej porażki. Niemniej jednak postęp w retransmisji zdalnej może faktycznie zniechęcać do osobistego uczestnictwa – dlaczego spędzić godziny lub dni podróżując na wydarzenie osobiście, gdy można je obejrzeć na telefonie, komputerze lub telewizorze w dowolnym miejscu na świecie?

Ewolucja pokazu na żywo

Odpowiedzią nie jest uczynienie doświadczenia online gorszym – jest wprowadzenie różnic podczas pokazu na żywo, sprawiających, że jest to znacząco inny sposób odbioru wydarzenia. To wrażenie wywołało we mnie uczestnictwo w turnieju IEM Katowice Counter-Strike 2 na początku lutego, gdzie było jasne, że ci, którzy przebywali osobiście na arenie, byli wynagradzani wyjątkowym produkcją, która wykraczała daleko poza inne wydarzenia esportowe, w których brałem udział od ESL i jego konkurentów.

Dla odróżnienia tego doświadczenia na żywo, organizator turnieju i firma produkcyjna ESL ciągle odcięli się od strumienia, aby stworzyć miejsce na skecze, interakcję z publicznością, prezenty i inne treści. Tworzy to uczestnictwo w wydarzeniu bardziej złożonym doświadczeniem i odróżnia je od po prostu oglądania danego strumienia na dużym ekranie z podniesionym dźwiękiem.

Doświadczenie teatralne

Oczywiście, ESL nie polega tylko na tych elementach różniących show – wykorzystują także ogromne ekrany i głośniki, które wytwarzają wstrząsające basy oraz odgrywane są efekty detonacji bomby w grze, przedstawiane przez wydobywający się dym lub płomienie. Dzięki temu nawet w pustej hali jest to niezwykłe doświadczenie, ale dochodzą do tego okrzyki i krzyki tysięcy polskich i międzynarodowych fanów, kibicujących swoim ulubionym drużynom i cieszących się wspaniałymi zwycięstwami.

Ten segment miał dwóch dziennikarzy sportowych, którzy poprosili dwóch przedstawicieli publiczności, aby zgadnąć łączną wartość pięciu skórek do CS:GO. Dla ciekawskich, odpowiedź wyniosła około 1700 dolarów, a najbliższy zgadujący wygrał 500 dolarów nagrody.

Produkcja esportowa

Nie wszystkie interludia są doskonałe, ale z zaprzyjaźnionymi twarzami sponsorowane spoty od stron sprzedaży skórek CS:GO mogą być rozrywkowymi odstępstwami.

Cała ta produkcja wymaga wielu prac. Fizyczna scena jest przygotowywana już podczas grupowych etapów turnieju, kilka tygodni wcześniej, z serią prób przed każdą produkcją na żywo, aby upewnić się, że ekrany, kamery, mikrofony, interfejsy, efekty i nie tylko działają tak, jak powinny.

Poza dramatem samych konkursów Counter-Strike i StarCraft, fascynujące jest zobaczyć, jak blisko i osobiście działa produkcja esportów – i jestem ciekawy, czy rywale organizatorów turniejów podejmą podobne podejście do swoich pokazów na żywo, gdy esport się dalej ewoluuje.

Źródło : www.bing.com