Startuje największe na świecie mistrzostwa e-sportowe!
Dzisiaj w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej rozpoczęła się największa na świecie mistrzostw e-sportowa. Około 1500 globalnych mistrzów e-sportu udaje się do Boulevard City, aby rywalizować przez osiem tygodni o rekordową pulę nagród w wysokości 60 milionów dolarów.
“Puchar Świata E-sportu to historyczny moment w historii e-sportu,” powiedział Ralf Reichert, dyrektor generalny Fundacji Pucharu Świata E-sportu. “To historyczne połączenie dwóch uniwersalnych języków – gier komputerowych i sportu, mające na celu zjednoczenie społeczności globalnej przez gry, przeskoczenie przemysłu e-sportowego i pobudzenie wzrostu w całym ekosystemie.”
Podczas turnieju gracze rywalizować będą w 21 popularnych grach, w tym Apex Legends, Call of Duty, Counter-Strike 2, Dota 2, League of Legends i Fortnite.
Prize money na rekordowym poziomie
Zwycięzcy turnieju podzielą się niespotykanymi wcześniej 60 milionami dolarów nagród. Ogromna pula nagród nie mogłaby przyjść w lepszym momencie – podkreśla George Osborn.
“Przechodzimy przez to, co zostało nazwane ‘zimą e-sportową’,” powiedział. “Na rynku e-sportowym miały miejsce zwolnienia w organizacjach e-sportowych, zespoły zostały zamknięte, turnieje zakończyły swoją działalność.”
Nagrody Pucharu Świata będą częściowo trafiały do klubów, których drużyny wypadną dobrze przez cały turniej, a nie tylko w swoich indywidualnych grach. To ważne źródło finansowania dla organizacji e-sportowych i będzie istotne dla całego ekosystemu.
Oczekuje się, że miasto zmieni się w “radosny festiwal” gier komputerowych przez osiem tygodni, zgodnie z Fundacją Pucharu Świata E-sportu.
Jak zacząć, jeśli nie oglądałeś wcześniej e-sportu?
Przy takiej różnorodności gier, warto wiedzieć, od czego zacząć. Dla nowicjuszy e-sportowych, George Osborn poleca obejrzenie gier w Rocket League.
“Rocket League to essencja piłki nożnej z samochodami,” powiedział. “Każdy zespół gra pięciominutowe mecze. Masz trzy samochody w każdym zespole, a każdy gracz jest częścią większej drużyny, więc mogą strzelać niesamowite gole, popełniać straszne błędy. Gra jest szybka, chaotyczna.”
E-sport staje się coraz bardziej popularną branżą. W 2019 roku, szacowano, że 197 milionów osób identyfikowało się jako miłośnicy e-sportu, według firmy danych gamingowych i e-sportowych Newzoo. W tym roku spodziewa się, że ta liczba wzrośnie do 285,7 miliona osób.
Źródło : www.bing.com