Przemysł tworzenia gier wideo w Bangladeszu: Sektor na rozdrożu

Przemysł tworzenia gier w Bangladeszu pokazuje obiecujące perspektywy

W globalnym krajobrazie rozrywki przemysł gier wideo nie tylko się rozwinął, ale wręcz eksplodował, przewyższając nawet łączne dochody przemysłów filmowego i muzycznego. Według prognoz rynku Statista, jego przychody mają osiągnąć 622,8 miliona dolarów w 2023 roku i przewidywany jest wzrost roczny (CAGR 2023-2027) na poziomie 11,57%, dzięki temu, że pojemność rynku osiągnie szacunkowo 965,1 miliona dolarów do 2027 roku.

W przeciwieństwie do tego, przemysł tworzenia gier w Bangladeszu, choć mniejszy, pokazuje obiecujące perspektywy. W 2021 roku został wyceniony na 62,22 miliona dolarów i stanowi część szerszego przemysłu gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Prognozy wskazują, że ten rynek może podwoić swoją wartość do 2026 roku.

Przemysł e-sportu również rozwija się w Bangladeszu

Sektor e-sportu w Bangladeszu również rozwija się. Popularne tytuły, takie jak Counter-Strike 1.6, DOTA, FIFA, Rainbow Six Siege i Call of Duty, cieszą się dużą popularnością. Dotychczas banglijscy gracze e-sportowi zarobili łącznie 216 681,51 dolarów amerykańskich z 99 turniejów.

Wydarzenia o wysokim stopniu rywalizacji, takie jak Discovery One’s BESL Episode V czy IGE Community Series Valorant 2023, a także GPxAOV Community Cup 2023 oferujące pulę nagród o wartości 3 lac bangladeszy, wskazują na rozwijającą się scenę e-sportową, która stale idzie do przodu.

Przeszkody w rozwoju przemysłu gier w Bangladeszu

Widząc stałą rentowność branży gier wideo, można by się spodziewać, że Bangladesz, który co roku dyplomuje ponad 20 000 inżynierów oprogramowania, będzie mieć rozwinięty rynek tworzenia gier, który zaspokoi jego szeroką bazę klientów i świeżych absolwentów. Jednak mimo wczesnego optymizmu dotyczącego gier w Bangladeszu, czego dowodem było uruchomienie lokalnej gry „Hatirjheel: Dream Begins” dziewięć lat temu, branża miała trudności z zyskaniem popularności. Gry wideo są często postrzegane jako nieistotne, co powoduje, że wielu zdolnych ludzi szuka możliwości za granicą, narażając na wyczerpanie zasoby kraju.

Musabbir Hosain, dyrektor zarządzający NapTech Labs, firmy zajmującej się tworzeniem gier w Dhace, zauważa, że ​​początkowym wyzwaniem jest niewystarczająca liczba pracowników, co wymaga intensywnego szkolenia nowych rekrutów.

Przemysł boryka się również z brakiem stabilnych inwestycji. Chociaż oczekiwania dotyczące przełomowych, bangladeskich gier są ogromne, opóźnienia w ich wydawaniu, takie jak w przypadku gry „Agontuk”, rozczarowują fanów. Strony na portalach społecznościowych gier takich jak strzelanka pierwszoosobowa „Project Judgement” pozostają nieaktywne przez lata. Nawet kilka gier, które trafiają na rynek, często oferuje słabą rozgrywkę. Jest istotne, aby zdać sobie sprawę, że mimo oddania twórców, borykają się oni z napiętym budżetem i skromnymi wynagrodzeniami.

Perspektywy przemysłu gier w Bangladeszu

Pomimo tych wyzwań, istnieją wartościowe przedsiębiorstwa zajmujące się tworzeniem gier w Bangladeszu, takie jak Riseup Labs, Ulka Games i Azmi Studios. Gra „Ludo Club” autorstwa Ulka Games odniosła znaczący sukces, przekraczając 60 milionów pobrań. Ponadto, gry niezależne, takie jak „Zero Hour” produkcji Attrito M7 Productions, pokazują, że istnieje rynek na wysokiej jakości treści lokalnej produkcji.

Przemysł tworzenia gier w Bangladeszu jest w kluczowym punkcie. Z odpowiednimi inwestycjami, skoncentrowaniem się na edukacji i strategicznym planowaniem, może stać się istotnym graczem na globalnej arenie gier. Branża oferuje nie tylko zyski finansowe, ale także jest platformą do wyrażania kreatywności, rozwoju umiejętności i nawet dumy narodowej.

W tym złożonym krajobrazie Bangladesz stoi przed szansą wielowymiarowego podejścia, które obejmuje instytucje edukacyjne, środowisko inwestycyjne i wsparcie rządowe, aby przyspieszyć rozwój tej branży.

Źródło : www.bing.com