Przemysł tworzenia gier wideo w Bangladeszu: sektor na rozdrożach

Bangladeski rynek deweloperów gier, pomimo że mniejszy niż w USA, wykazuje potencjał. W 2021 roku rynek ten osiągnął wartość 62,22 miliona dolarów i jest częścią szerszej branży gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Obiecujące perspektywy rozwoju bangladeskiego rynku deweloperów gier są obecnie wartością 62,22 miliona dolarów i są częścią szerszej branży gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w tym kraju.
Tytuł: „Hatirjheel: Dream Begins”, lokalna produkcja gier wideo

Rozwój przemysłu gier wideo na świecie

Przemysł gier wideo na arenie światowej nie tylko się rozwija, ale dosłownie eksploduje, przekraczając nawet łączne dochody branży filmowej i muzycznej. Według prognozy rynkowej Statista Market Forecast, prognozuje się, że w 2023 roku osiągnie on przychód w wysokości 622,8 miliona dolarów, z rocznym przewidywanym tempem wzrostu (CAGR 2023-2027) wynoszącym 11,57%, co spowoduje osiągnięcie przewidywanej wartości rynkowej w wysokości 965,1 miliona dolarów do 2027 roku.
Na tle tego globalnego sukcesu, bangladeski rynek deweloperów gier, pomimo swojej mniejszej skali, wykazuje potencjał. W 2021 roku rynek ten osiągnął wartość 62,22 miliona dolarów i jest częścią szerszej branży gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Prognozy wskazują, że ten rynek może podwoić swoją wartość do 2026 roku.

Rozwój branży esportowej w Bangladeszu

Branża esportowa rozwija się również w ramach przemysłu gier w Bangladeszu. Popularne tytuły obejmują Counter-Strike 1.6, DOTA, FIFA, Rainbow Six Siege i Call of Duty. Dotychczas bangladescy gracze esportowi zarobili łącznie 216 681,51 USD z 99 turniejów. Wysokie wydarzenia takie jak BESL Episode V Discovery One i IGE Community Series Valorant 2023, Discovery One Cup Season 2, a także GPxAOV Community Cup 2023 z pulą nagród wynoszącą 3 lakh bdtków wskazują, że scena esportowa wciąż się rozwija.

Wyzwania dla rozwoju rynku deweloperów gier w Bangladeszu

Pomimo potencjału i stałej rentowności przemysłu, można by oczekiwać, że Bangladesz, który co roku wykształca ponad 20 000 inżynierów oprogramowania, będzie miał rozwijający się rynek deweloperów gier, którzy będą obsługiwać jego ogromną bazę klientów i świeżo upieczone absolwentów. Jednak pomimo wczesnego optymizmu, który towarzyszył debiutowi lokalnej gry „Hatirjheel: Dream Begins” dziewięć lat temu, branża miała trudności z przebiciem się. Gry wideo często są uważane za nieistotne, co skutkuje tym, że wielu utalentowanych osób szuka możliwości pracy za granicą, a kraj traci specjalistów w tej dziedzinie.

Musabbir Hosain, dyrektor zarządzający w NapTech Labs, firmie deweloperskiej gier z siedzibą w Dhace, zauważa, że ​​początkowym wyzwaniem jest niedostateczna liczba pracowników, co wymaga intensywnego szkolenia nowych pracowników. „Początkowe wyzwanie wiąże się z niedostateczną liczbą pracowników. Po zatrudnieniu nowych członków zespołu konieczne staje się zapewnienie im szkolenia, co stanowi znaczącą przeszkodę na przyszłość” – mówi.

Problemy branży deweloperów gier w Bangladeszu

Branża boryka się również z brakiem solidnych inwestycji. Chociaż jest wiele oczekiwań związanych z pionierskimi grami z Bangladeszu, opóźnienia w wydaniu takich gier jak „Agontuk” rozczarowują fanów. Strony na portalach społecznościowych, takie jak strona gry FPS „Project Judgement”, pozostają nieaktywne przez lata. Nawet niewielu gier, które trafiają na rynek, oferuje słabą jakość rozgrywki. Ważne jest zrozumienie, że mimo ich zaangażowania, deweloperzy borykają się z ograniczonymi budżetami i niewielkimi wynagrodzeniami.

Percepcja braku rentowności skutkuje niechęcią inwestorów, co powoduje przedwczesne porzucanie wielu obiecujących projektów. Ta niechęć ma również efekty uboczne, zniechęcając studentów do specjalizacji w dziedzinie deweloperów gier i pogłębiając już istniejącą znaczną lukę w umiejętnościach.

Arif Mohammad, dyrektor generalny TechnoMagic, lokalnej firmy zajmującej się animacją i deweloperami gier, podkreśla znaczenie instytucji edukacyjnych w zapełnianiu tych luk. Prostsza ścieżka edukacyjna w zakresie rozwoju gier mogłaby znacznie ułatwić wiele obecnych wyzwań branży.

„Do tej pory cierpieliśmy z powodu braku zasobów. Gdyby instytucje edukacyjne ułatwiły absolwentom znacznie łatwiejszą ścieżkę do rozwoju gier, zdecydowanie byłoby to dużo prostsze” – mówi.

Sukcesy lokalnych firm deweloperskich gier w Bangladeszu

Niemniej jednak, znaczące firmy w sektorze deweloperów gier w Bangladeszu, takie jak Riseup Labs, Ulka Games i Azmi Studios, wciąż trzymają pochodnię. Gra „Ludo Club” od Ulka Games odniosła duży sukces, przekraczając 100 milionów pobrań.

Dodatkowo, niezależne gry, takie jak „Zero Hour” od Attrito M7 Productions, pokazują, że istnieje rynek dla wysokiej jakości lokalnych treści.

Źródło : www.bing.com