Przemysł tworzenia gier wideo w Bangladeszu: Gałąź na skrzyżowaniu

Znana jest nam eksplozja „światowego przemysłu gier wideo”, przewyższająca nawet łączne dochody przemysłów filmowego i muzycznego. Według prognoz rynkowych Statista, spodziewa się, że w 2023 roku osiągnie ona przychód w wysokości 622,8 miliona dolarów, a wskaźnik wzrostu rocznego (CAGR 2023-2027) wyniesie 11,57%. Przewiduje się, że do 2027 roku wartość rynku wyniesie 965,1 miliona dolarów.

Obiecujący rynek rozwoju gier w Bangladeszu

Bardzo nieznany, ale obiecujący rynek gier w Bangladeszu w 2021 roku osiągnął wartość 62,22 miliona dolarów i jest częścią jeszcze większego sektora gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Prognozy wskazują, że ten rynek może podwoić swoją wartość do 2026 roku.

Rywalizacja w dyscyplinie sportowej Esports

Esport jest również dynamicznie rozwijającym się sektorem w branży gier w Bangladeszu. Popularne tytuły, takie jak Counter-Strike 1.6, DOTA, FIFA, Rainbow Six Siege i Call of Duty, cieszą się dużym zainteresowaniem. Gracze esportowi z Bangladeszu zarobili już 216 681,51 dolarów USA z 99 turniejów.

Wysoko opłacane wydarzenia, takie jak BESL Episode V Discovery One i IGE Community Series Valorant 2023, oraz rozgrywki GPxAOV Community Cup 2023 oferujące pulę nagród o wartości 3 lakhów bengalskich, świadczą o rozwijającej się scenie esportowej.

Problemy i potencjał rozwoju

Pomimo potencjału i rocznej liczby ponad 20 000 absolwentów kierunków informatycznych, rynek gier w Bangladeszu boryka się z wieloma trudnościami. Brakuje odpowiednio wyszkolonej kadry pracowniczej, a wielu utalentowanych deweloperów szuka możliwości rozwoju za granicą, co prowadzi do odpływu wiedzy i doświadczenia.

Branżę doskwiera również brak silnego wsparcia inwestycyjnego. Pomimo oczekiwań pionierskiej produkcji gier z Bangladeszu, jak „Agontuk”, opóźnienie ich premier wzbudza rozczarowanie wśród fanów. Strony na mediach społecznościowych firm deweloperskich, takie jak strona gry FPS „Project Judgement”, pozostają nieaktywne przez lata. Nawet nieliczne gry trafiające na rynek często mają przeciętną rozgrywkę. Deweloperzy zmagają się z niewielkim budżetem i skromnymi wynagrodzeniami.

Niechęć inwestorów do zainwestowania w ten sektor powoduje, że wiele obiecujących projektów jest przedwcześnie porzucanych. To z kolei zniechęca studentów do specjalizowania się w tworzeniu gier i pogłębia już istniejące braki kompetencyjne.

Szansa na rozwój

Niemniej jednak, istniejące w Bangladeszu firmy deweloperskie, takie jak Riseup Labs, Ulka Games i Azmi Studios, nadal odgrywają istotną rolę. Gra „Ludo Club” od Ulka Games osiągnęła ogromny sukces, pobierając ponad 60 milionów razy. Dodatkowo, indie gry jak „Zero Hour” stworzone przez Attrito M7 Productions pokazują, że istnieje rynek dla wysokiej jakości, lokalnych treści.

Zakończenie

Branża rozwoju gier w Bangladeszu jest na rozdrożu. Z odpowiednimi inwestycjami, skierowanym na nią programem edukacyjnym oraz strategicznym planowaniem, może stać się znaczącym graczem na arenie międzynarodowej. Ta branża oferuje nie tylko zyski finansowe, ale także służy jako platforma do wyrażania kreatywności, rozwijania umiejętności i budowania poczucia narodowej dumy. W tym trudnym okresie dla Bangladeszu, nadszedł czas na wieloaspektowe podejście, które angażuje placówki edukacyjne, społeczność inwestorów i wsparcie rządu, aby przyspieszyć rozwój tej branży.

Źródło : www.bing.com