Przemysł tworzenia gier wideo na rozdrożu | Przemysł tworzenia gier wideo w Bangladeszu

W globalnym krajobrazie rozrywki przemysłowej, branża gier wideo nie tylko się rozwija, ale wręcz eksploduje, przewyższając nawet łączne dochody branż filmowej i muzycznej.

Branża ta ma osiągnąć przychód w wysokości 622,80 miliona dolarów w 2023 roku, przy przewidywanym rocznym tempie wzrostu wynoszącym 11,57 procent, co spowoduje wzrost wolumenu rynku do szacowanych 965,10 miliona dolarów do 2027 roku, zgodnie z prognozą rynku Statista Market Forecast. Dla najnowszych wiadomości, śledź kanał Google News The Daily Star.

Potencjał rozwoju rynku gier w Bangladeszu

Również na rynku produkcji gier w Bangladeszu widać podobny potencjał. W 2021 roku wartość tego rynku wyniosła 62,22 miliona dolarów i jest częścią szerszej branży gier o wartości 370 milionów dolarów w kraju. Prognozy wskazują na podwojenie tego rynku do 2026 roku.

E-sporty w Bangladeszu

E-sporty są również rozwijającym się sektorem w branży gier w Bangladeszu, z tytułami takimi jak Counter-Strike, DOTA, FIFA, Rainbow Six Siege i Call of Duty, które mają duże grono graczy. Bangladeszczanie grający w e-sporty zarobili dotychczas 216 681,51 dolarów z 99 turniejów.

Ważne wydarzenia, takie jak Discovery One’s BESL Episode V, oferujące pulę nagród w wysokości 6 lakh taka, i GPxAOV Community Cup 2023, w którym nagrody wynosiły 3 lakh tk, świadczą o rosnącej scenie e-sportowej w kraju.

Problemy branży gier w Bangladeszu

Mimo stałej rentowności branży, można by się spodziewać, że w Bangladeszu, który corocznie absolwentuje ponad 20 000 inżynierów oprogramowania, branża produkcji gier osiągnęłaby sukces. Jednak mimo wczesnego optymizmu dotyczącego branży gier w Bangladeszu i mimo faktu, że niektóre lokalnie produkowane gry wideo zdobyły dobre recenzje, branży trudno jest się przebić.

Gry wideo często są uważane za nieistotne, co powoduje, że wielu utalentowanych ludzi szuka możliwości za granicą, wyczerpując pulę wiedzy kraju.

Md Musabbir Hosain, dyrektor zarządzający w firmie NapTech Labs, z siedzibą w Dhace, zajmującej się produkcją gier, zauważa, że początkowym wyzwaniem jest niewystarczająca liczba pracowników, co wymaga intensywnego szkolenia nowych rekrutów.

Branża cierpi również z powodu braku solidnych inwestycji. Mimo ogromnej ekscytacji związanej z oczekiwaniem na przełomowe gry wideo z Bangladeszu, opóźnienia w ich wydawaniu, takie jak „Agontuk”, rozczarowują fanów. Strony na mediach społecznościowych dla gier takich jak strzelanka pierwszoosobowa „Project Judgement” pozostają nieaktywne od lat.

Niewielka liczba gier, które trafiają na rynek, często oferuje słabą rozgrywkę, gdy deweloperzy zmaga się z ograniczonym budżetem i skromną wypłatą.

Przypuszczenie, że brak rentowności powoduje również wahanie się inwestorów, co sprawia, że wiele obiecujących projektów jest wcześnie odkładanych na półkę. Ta niechęć ma również efekt domino, zniechęcając studentów do specjalizacji w produkcji gier, pogłębiając już istniejącą znaczącą luki w umiejętnościach.

Wyzwania branży gier w Bangladeszu

Arif Mohammad, CEO firmy TechnoMagic, lokalnej firmy zajmującej się tworzeniem animacji i produkcją gier, podkreśla znaczenie instytucji edukacyjnych w zamknięciu tych luk. Prostsza ścieżka edukacji w dziedzinie produkcji gier mogłaby znacznie ułatwić wiele obecnych wyzwań branży.

„Do tej pory cierpieliśmy z powodu braku zasobów. Jeśli instytucje edukacyjne wprowadziłyby prostszą ścieżkę edukacji w dziedzinie produkcji gier dla absolwentów, to wszystko mogłoby być znacznie łatwiejsze” – mówi.

Potencjał sukcesu w branży gier w Bangladeszu

Niemniej jednak, znaczące firmy w sektorze produkcji gier w Bangladeszu, takie jak Riseup Labs, Ulka Games i Azmi Studios, nadal stoją na wysokości zadania. Gra „Ludo Club” firmy Ulka Games odniosła duży sukces, przekraczając 60 milionów pobrań w sklepie Play Google. Dodatkowo, niezależne gry takie jak „Zero Hour” autorstwa Attrito M7 Productions pokazały, że istnieje rynek dla wysokiej jakości lokalnych treści.

Obecnie branża produkcji gier w Bangladeszu stoi w punkcie zwrotnym. Przy odpowiednich inwestycjach, skoncentrowaniu się na edukacji i strategicznym planowaniu, może stać się ważnym graczem na światowej scenie gier. Branża ta oferuje nie tylko zyski finansowe, ale także służy jako platforma do wyrażania twórczości, rozwijania umiejętności i nawet manifestacji dumy narodowej.

W miarę jak Bangladesz radzi sobie w tym skomplikowanym krajobrazie, nadszedł właściwy czas na wieloaspektowe podejście, które obejmuje instytucje edukacyjne, społeczność inwestycyjną i wsparcie ze strony rządu, aby działać jako katalizator ewolucji branży.

Źródło : www.bing.com