Przemysł gier wideo w Bangladeszu: sektor na rozdrożu

Lukratywny rynek gier w Bangladeszu. Choć jest mniejszy od amerykańskiego, rozwija się obiecująco. W 2021 r. rynek ten osiągnął wartość 62,22 miliona dolarów i stanowi część szerszej branży gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju.

Dynamiczny wzrost przemysłu gier wideo na całym świecie

Przemysł gier wideo nie tylko rośnie, ale również eksploduje, przewyższając nawet łączne przychody branży filmowej i muzycznej. Według prognoz Statista Market Forecast, w 2023 r. osiągnie on dochód w wysokości 622,8 miliona dolarów, a roczna stopa wzrostu (CAGR 2023-2027) wyniesie 11,57%, co doprowadzi do oszacowanego wolumenu rynkowego w wysokości 965,1 miliona dolarów do 2027 r.

Optymistyczne perspektywy dla rynku gier w Bangladeszu

W porównaniu do globalnego rynku gier wideo, rynek tworzenia gier w Bangladeszu, choć mniejszy, wykazuje obiecujące wyniki. W 2021 r. osiągnął on wartość 62,22 miliona dolarów i stanowi część szerszego przemysłu gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Prognozy wskazują, że ten rynek może się podwoić do 2026 r.

Gros rozwoju przemysłu gier wideo w Bangladeszu przypada na sektor eSports. Popularne tytuły, takie jak Counter-Strike 1.6, DOTA, FIFA, Rainbow Six Siege i Call of Duty, przyciągają dziś wielu zawodników z tego kraju. Jak dotąd banglijskie drużyny esportowe zarobiły 216 681,51 USD z 99 turniejów.

Wyzwania dla rozwoju przemysłu gier w Bangladeszu

Pomimo wzrostu popytu na gry wideo i wykwalifikowanych specjalistów, rynek tworzenia gier w Bangladeszu zmaga się z różnymi wyzwaniami. Niedobór wykwalifikowanych pracowników oraz brak wsparcia finansowego dla projektów to główne problemy. Dodatkowo, trudności związane z ograniczonym budżetem przekładają się na jakość dostępnych gier.

Rozwój przemysłu gier wideo w Bangladeszu

Pomimo tych wyzwań, istnieją nadzieje na rozwój przemysłu gier w Bangladeszu. Firmy takie jak Riseup Labs, Ulka Games i Azmi Studios utrzymują się na rynku i odnoszą sukcesy. Gra „Ludo Club” od Ulka Games osiągnęła znaczący sukces, przekraczając 100 milionów pobrań. Pojawienie się indie game’ów, takich jak „Zero Hour” od Attrito M7 Productions, pokazuje, że istnieje rynek dla wysokiej jakości lokalnej zawartości.

Źródło : www.bing.com