CS2 – kontynuacja CS:GO zrewolucjonizuje branżę e-sportową

CS:GO zostanie zastąpione przez CS2 – przegląd aktualności

Od ponad dekady „Counter-Strike: Global Offensive” („CS:GO”) jest jednym z najpopularniejszych tytułów e-sportowych na świecie. Tego lata zostanie zastąpiony przez długo oczekiwany kontynuację, „CS2” — co może stanowić bardzo potrzebny strzał w ramię dla oblężonej branży e-sportowej.

Wszystkie główne e-sporty ucierpiały w ciągu ostatniego roku w wyniku spadku oglądalności i exodusu inwestorów i sponsorów, a „Counter-Strike”, strzelanka FPS opracowana przez Valve Corporation, nie jest wyjątkiem. Według danych udostępnionych Digiday przez GWI, zainteresowanie fanów głównymi turniejami „CS: GO” spadło o 10 procent od 2021 roku. „Moim zdaniem to jest coś, co zmusza Valve do działania” — powiedział Matt Smith, menedżer ds. trendów GWI.

Shaun Clark, starszy dyrektor ds. ekosystemów gier w „CS:GO” w ESL FACEIT Group, stwierdził, że „CS2” zostanie wydany jako aktualizacja na żywo dla wszystkich posiadaczy „CS: GO”, w przeciwieństwie do poprzednich sequeli „Counter-Strike”, które były dostarczane jako całkowicie oddzielne gry. Nowa gra będzie ogólnodostępna dla wszystkich, ale działalibyśmy tylko na zamrożonych kompilacjach dla konkurencji.

„CS2” jest zasadniczo tą samą grą co „CS:GO”, ponieważ podstawowe cele i terminologia gry pozostają w dużej mierze niezmienione. Ale to wciąż nowy tytuł i znaczące aktualizacje, takie jak zmiany w grze fizyka dymu oznaczają, że umiejętności i strategie, które doprowadziły zespoły do sukcesu w „CS:GO”, mogą po prostu nie mieć zastosowania w jego kontynuacji.

Wydanie „CS2” to dobra wiadomość dla trzeciorzędnych firm w ekosystemie „CS”. Firmy takie jak zakłady bukmacherskie i internetowe rynki przedmiotów w grach spodziewają się napływu aktywności graczy po wydaniu „CS2” i mogą znacznie skorzystać na tym wzroście zainteresowania.

Przygotowania do „CS2” weryfikują e-sportowy model biznesowy Valve. W czasie, gdy e-sportowa zima nabiera tempa, a obserwatorzy branży stają się coraz bardziej sceptyczni wobec modelu franczyzowego, za którym opowiadają się Riot Games i Activision Blizzard, bardziej praktyczne podejście Valve może zostać zweryfikowane w 2023 roku.

Źródło: Digiday.