Playtime in Games Declines as Players Stay Loyal to Old Favorites

Nowy raport branży gier autorstwa badacza rynku Newzoo pokazuje, że podczas gdy rynek PC i konsolowy wzrósł o 2,6 procent w 2023 roku, ogólny czas spędzany na grach zmniejszył się, ponieważ gracze spędzali coraz więcej czasu w niewielkiej liczbie starych gier, takich jak Fortnite i League of Legends.

Nowy raport branży gier 2023

W dniu 2 kwietnia Newzoo wydał swoj drugi coroczny raport branży gier, zawierający wiele danych i informacji na temat tego, na co ludzie grali i na co wydawali pieniądze w 2023 r. Według danych Newzoo, rynek gier na PC i konsolowych wzrósł i osiągnął 93,5 miliarda dolarów przychodów w 2023 r. Może to wydawać się dobrą wiadomością, ale analizując dane, staje się jasne, że jest to tylko dobrya wiadomość dla małej liczby wydawców i deweloperów.

Dane Newzoo pokazują, że top 10 gier na każdej platformie (ranking według średniej liczby miesięcznych aktywnych użytkowników, czyli MAU) wypełnione są starymi, ugruntowanymi tytułami. Fortnite zdobyl koronę na wszystkich platformach, w tym Switchu i PC. Pozostałe listy zawierały tytuły, które cię nie zaskoczą, takie jak Grand Theft Auto V, Counter-Strike 2, Roblox, Minecraft, Rocket League, Apex Legends, Fall Guys, Valorant i Call of Duty. Na konsolach Xbox i Playstation tylko jedna gra jednoosobowa przebiła się do top 10: Starfield.

Aby dalej udowodnić, że gracze skupiają się głównie na starych grach, dane Newzoo pokazują, że tylko 66 tytułów stanowiło 80 procent wszystkiego czasu spędzonego na grach w 2023 r. 60 procent tego czasu spędzono w grach, które mają co najmniej sześć lat. Faktycznie, w 2023 roku pięć starych gier – Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft i GTA V – stanowiło 27% całego czasu spędzonego na grach.

Trend grania w starsze gry

Dodatkowo, z 23 procent całego czasu spędzonego na grach w 2023 r. w nowych grach – zdefiniowanych jako 2 lata lub młodsze – ponad połowa została spędzona na dużych corocznych sequelach, takich jak najnowszy Madden czy gra NBA. Tylko 8 procent czasu spędzonego na grach komputerowych było spędzone na nowych, niecorocznych tytułach, takich jak Diablo IV czy Baldur’s Gate III.

Pomimo tego, że raport Newzoo wskazuje, że można nadal odnosić sukcesy w tym środowisku, rzeczywistość jest taka, że gracze spędzają coraz mniej czasu w nowych grach, a coraz więcej w już ugruntowanych franczyzach i tytułach usług na żywo, co utrudnia wydawcom i deweloperom znalezienie swojej publiczności.

„Będzie coraz trudniej zwiększać bazę graczy w grze”, powiedział Newzoo w raporcie, „szczególnie w obecnej krajobrazie, gdzie na piedestał wysuwają się tytuły wieczne i solidne potoki treści”. Innymi słowy, powodzenia jeśli nie tworzysz dużego sequela, remastera lub corocznej odsłony popularnej serii.

Źródło : www.bing.com