Playerzy Counter-Strike 2 mówią, że cierpią z powodu „niegrywalnych” zacięć

Kontratak 2: Duże trudności użytkowników z „lagami”

Problemy z płynnością rozgrywki

Kontratak 2 zbliża się wielkimi krokami, a gracze rozpoczęli już swoje przygody na wersji beta gry, która jest jeszcze szlifowana przed oficjalną premierą. Mimo że gra oferuje wyższą jakość grafiki niż jej poprzednik, większość użytkowników komputerów osobistych nie miała problemów z uruchomieniem gry. Jednak niektórzy zauważyli poważne „lagi” podczas rozgrywki w CS2.

Załamanie graczy

Redditowe forum Counter-Strike 2 zostało zalane przez graczy proszących o rozwiązanie tego problemu. Chociaż niektórzy zdołali go naprawić włączając synchronizację pionową (co jest kompromisem), to większość graczy nadal boryka się z poważnymi opóźnieniami.

Ważność płynności FPS

Podczas gry istotnym czynnikiem dla graczy jest nie tylko wysoki FPS, ale również stały i równomierny strumień klatek na sekundę. Odsetek 99. percentylu wykorzystywany jest do mierzenia płynności wyświetlania klatek.

Jeśli podczas rozgrywki pojawia się odczyt 250 FPS, ale odsetek 99. FPS wynosi około 100, to gra wydaje się działać tylko z taką prędkością. Jeśli jednak średnia przekracza szczyt o tak dużo, pojawią się problemy z „lagami”. Przykładem jest nagranie jednego z użytkowników, którego średnia wartość FPS skakała od 60 do 110 i z powrotem do 70, choć ogólny wynik wynosił 170. Tego rodzaju problemy powodują poważne zakłócenia podczas rozgrywki.

Wina leży w v-sync?

Nie tylko ten użytkownik skarżył się na „lagi”. Na oficjalnym forum gry i stronie społeczności Steam również pojawiają się skargi dotyczące tego problemu. Jeden gracz twierdził, że mimo posiadania ponad 700 FPS na monitorze o częstotliwości odświeżania 240Hz, nie był w stanie pozbyć się „lagów” dopóki nie włączył synchronizacji pionowej. Jednak dla osób zaznajomionych z tą funkcją nie jest to idealne rozwiązanie.

Chociaż blokowanie liczby klatek do częstotliwości odświeżania monitora może poprawić płynność ogólnego doświadczenia, to wprowadza również opóźnienie reakcji. W konkurencyjnej grze strzelankowej takiej jak CS2, gdzie każda 1/16 sekundy ma znaczenie, opóźnienie wejścia nigdy nie jest optymalne.

Wina serwerów?

Warto zaznaczyć, że „lagi” mogą być spowodowane przeciążeniem serwerów CS2 z powodu uczestnictwa wielu nowych użytkowników w wersji beta. Jednak biorąc pod uwagę liczbę dotkniętych graczy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie jest to jedyny powód występowania problemu.

Czy Valve rozwiąże problem „lagów” przed oficjalną premierą Counter-Strike 2? Pozostaje nam to jeszcze zobaczyć.

Źródło : www.bing.com