Pierwszy całkowicie kobiecy zespół e-sportowy w Minnesocie chce zmienić kulturę gier


Gry wideo od zawsze były częścią życia Natalii Jackson. Kiedy miała 4 lata i mieszkała z rodziną w Japonii, to jej babcia pielęgnowała jej miłość do gier.

„Właściwie zapoznała mnie z grami na Super Nintendo, takimi jak Mario Kart i Bomberman”, powiedział 27-letni Jackson. „Prawdopodobnie uzyskałem od niej przewagę konkurencyjną, ponieważ ona, moja siostra i ja walczyliśmy w tych grach”.

Przez lata Jackson grał swobodnie. W 2017 roku kupiła własny komputer i wypróbowała kilka gier na PC, w tym Counter-Strike, wieloosobową strzelankę z perspektywy pierwszej osoby. Ta gra wideo pozwoliła jej nawiązać kontakt z innymi amatorskimi kobietami-graczami.

Jackson dołączył do zespołu składającego się wyłącznie z kobiet i gdy zdobywali zwycięstwa, zaczęli być zauważani.

„Zaczęliśmy kwalifikować się do turniejów i wygrywać pieniądze” – powiedziała. „Wtedy prawdopodobnie zdałem sobie sprawę, że naprawdę podobało mi się współzawodnictwo i że można było kontynuować karierę w e-sporcie”.

Po czterech latach pracy nad tym celem, Jackson podpisał we wrześniu kontrakt z VersionX, złożonym z kobiet profesjonalnym zespołem e-sportowym założonym przez firmę e-sportową Version1 z siedzibą w Eagan. Jackson dołącza do czterech innych kolegów z drużyny VersionX, którzy trenują w ośrodku w Eagan w stanie Minnesota. Zawodnicy otrzymują mieszkania i pensje na pełen etat oraz biorą udział w krajowych i międzynarodowych zawodach.

„Naprawdę chodzi o reprezentację i sprawienie, by następna generacja graczy wyglądała trochę inaczej”, powiedziała Annie Riley, wiceprezes ds. marketingu i kreacji w Version1. „W tej chwili w profesjonalnych grach jest wielu mężczyzn i nie powinno być powodu, dla którego kobiety nie grają na tym samym poziomie, co mężczyźni”.

Możliwość zarobienia pensji powinna wyrównać szanse, podobnie jak uwaga związana z byciem w profesjonalnym zespole. Riley powiedziała, że ​​nowa liga, w której rywalizuje VersionX, rzuci światło na kobiety, w których brakuje reprezentacji.

„Kiedy kobiety nie dostają uznania, na które zasługują, nie są zapraszane do gry w profesjonalnych zespołach” – powiedziała. „Nie dostają tej wielkiej umowy sponsorskiej na Twitchu, a to wraca do pieniędzy, a następnie nie mogą rzucić swojej codziennej pracy i zrobić tego, co robią”.

Istnieją inne powody, dla których wiele kobiet nie podjęło kariery zawodowej w grach, w tym nękanie online i dyskryminacja ze względu na płeć.

Raport wydany przez Evil Geniuses, organizację e-sportową z siedzibą w USA, powiedział, że w ciągu ostatniego roku ponad 40 procent wszystkich kobiet grających w grach doświadczyło dyskryminacji ze względu na płeć w porównaniu do nieco ponad 15 procent mężczyzn. Niektóre grające kobiety zgłosiły ukrywanie swojej tożsamości online, zmianę postaci na neutralną lub męską oraz wyciszanie mikrofonów jako sposób radzenia sobie z nękaniem.

Riley powiedziała, że ​​kultura gier może być onieśmielająca i to trzyma wiele kobiet z dala od branży.

„Co powinno być naprawdę otwarte i przyjazne dla wszystkich” – powiedziała. „Więc im bardziej możemy iść do przodu, zatrudnić więcej kobiet do kadry, profesjonalnych graczy, tym lepiej będzie dla przyszłych pokoleń”.

Inna zawodniczka VersionX, Rachel Hang, mówi, że kiedy spotyka się z toksycznymi zachowaniami w sieci, usilnie stara się oddzielić to, co dzieje się wirtualnie w grze od rzeczywistości swojego życia, aby móc dalej robić to, co kocha.

„Bo kiedy wyłączysz komputer, kto tam będzie? Ten czat głosowy? Powiedział Hang. – Nie, to tylko ty. Nie ma ich tam, to było tylko w grze. Po prostu idź dalej i po prostu graj dalej, pracuj nad swoimi umiejętnościami gry. To wszystko, co musisz zrobić.

Hang i jej koledzy z zespołu z VersionX mają nadzieję przekazać tę wiadomość swoim fanom i znaleźć sposób na stworzenie bezpiecznej przestrzeni online. Jackson powiedział, że gracze wiedzą, że są wzorami do naśladowania i zamierzają dawać dobry przykład innym graczom.

„Możemy przenieść się, aby stworzyć dla siebie bezpieczniejsze przestrzenie” – powiedziała. „Myślę, że dzielenie się naszymi doświadczeniami i rozmawianie o tym tworzy dialog, który pozwala nam na burzę mózgów, a zwłaszcza dla przyszłych pokoleń, takich jak małe dziewczynki, które w przyszłości same zagrają w gry wideo”.

Sprawiasz, że MPR News jest możliwe. Poszczególne darowizny zapewniają przejrzystość relacji naszych reporterów z całego stanu, historie, które nas łączą i rozmowy, które zapewniają perspektywę. Pomóż zapewnić, że MPR pozostanie zasobem łączącym mieszkańców Minnesoty.

Wpłać dzisiaj. Prezent w wysokości 17 dolarów robi różnicę.



Source : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63F13C63C561456CBBD5E88E792A7AD5&url=https%3A%2F%2Fwww.mprnews.org%2Fstory%2F2021%2F11%2F05%2Fminnesotas-first-allwomens-pro-esports-team-wants-to-reshape-gaming-culture&c=12768544567068660756&mkt=fr-fr